Informatie voor een reisschema

Wij gaan in februari drie weken naar Thailand. In deze tijd willen wij de
volgende plaatsen aan doen:

  • Bangkok
  • Krabi e.o. (eilanden daar)
  • Ko Tao
  • Chiang Mai
    Nu hebben wij lopen passen en meten hoe we dat moeten doen. Maar we komen er
    niet echt uit. Misschien dat jullie iets voor ons kunnen beteken. Maw wat is
    de beste route om te nemen?
    Om het nog wat ingewikkelder te maken hebben wij nog wat voorwaarden:
  • We willen onze vakantie niet beginnen en eindigen in Bangkok
  • Onze terugvlucht naar A’dam gaat om 02.35 uur, we willen niet te lange
    overstaptijd hebben
  • Bij voorkeur zouden we onze vakantie aan het strand beginnen.

Bestaan er vluchten van Krabi naar Chiang Mai?

Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.

Je kan van Krabi vliegen naar Chiang Mai met een overstap in Bangkok, een rechtstreekse vlucht bestaat niet.

Als je aankomt in Bangkok na een lange vlucht wil je daar denk ik wel even van bijkomen en lijkt het mij niet relaxed om meteen dezelfde dag nog door te reizen.
Dus je kan bijvoorbeeld de tweede dag richting Ko Toa reizen (met bus/trein en boot). Daarna naar Krabi gaan (met bus). Vanuit Krabi naar Bangkok vliegen (aangezien je daar toch langs moet als je naar Chiang Mai wilt) en daar een aantal dagen verblijven. Dan doorvliegen naar Chiang Mai (kan ook met de nachttrein). Aan het einde van je vakantie neem je weer het vliegtuig of de nachttrein terug naar Bangkok.
Zo zou je het kunnen doen.

Of je kan het zo doen:
Vanuit Bangkok een vlucht naar Phuket eiland, vanaf het vliegveld een uurtje met de bus naar de phuket town.Dan naar de haven met een ferry naar Phi Phi. Eenmaal op Phi Phi ben je 5 a 6 uur verder maar lig je wel op het strand. Het ligt een beetje aan de aankomsttijd in Bangkok. Als je 's ochtends vroeg aankomt is het best te doen.
Vanaf Phi Phi naar Krabi.Vanaf Krabi naar Surat Thani met de bus (schat iets van 4 uur) vanaf Surat Thani naar (misschien met tussenstop op Ko Samui of Phangan)Koa Toa. Vanaf Koa Toa naar Chumphon met de boot en dan de nachttrein naar Bangkok. En dan naar Chiang Mai