16 dagen Thailand: welk traject best?

Dag allemaal,

Mijn vriendin en ik zullen deze zomer (18/7 tot 4/8) naar Thailand reizen. Graag hadden we uit jullie ervaring eens gehoord welke plaatsen we best voor nemen.
We houden vooral van mooie natuur en lekker eten.

Dag 1: Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Met de trein naar Ayuthaya en 's avonds nachttrein naar chiang mai
Dag 4: Chiang Mai
Dag 5: Chiang Mai (tweedaagse)
Dag 6: Chiang Mai (tweedaagse)
Dag 7: Chiang Mai
Dag 8: Naar krabi met binnenvlucht
Dag 9: Krabi
Dag 10: Krabi
Dag 11: Krabi
Dag 12: nr Khao Sok met bus?
Dag 13: Khao Sok
Dag 14: Khao Sok
Dag 15: naar Surath Thani en nachttrein naar Bangkok
Dag 16: Bangkok + 's avonds vlucht terug

Ons eerste idee was Ko Samui, maar we zouden eigenlijk doodgraag de mooie stranden en eiland van de kant van Krabi zien.

Enkele vragen:

• Van Noord naar zuid, ik zie dat er geen rechtstreekse vlucht is van chiang mai naar krabi. Vlieg ik best naar Phuket met air asia of zo, en via een 2 dagen ko phi phi naar krabi? Of lukt dit niet?
  • Is het leuk om te eindigen met Khao Sok en is dit makkelijk bereikbaar vanuit het zuiden?
  • Zouden jullie andere zaken weglaten of vervangen?

Geef gerust alle tips voor de meest onvergetelijke reis voor ons :)!

Heel erg bedankt

Ik vind je programma wat aan de krappe kant, hoewel ik me voor kan stellen dat je veel wil doen en zien.
Misschien is het praktischer om te vliegen van Chiang Mai naar Phuket en vanaf daar de Andaman kust te verkennen? Weet niet wat je precies zoekt in Krabi, maar die rotsformaties vind je langs de hele westkust en kan je ook zien bij Phuket e.o. Vanaf daar kan je ook weer noordwaards richting Kao Sok reizen, meen dat het vanaf Phuket zo’n 5 uur met de bus is. Ben zelf helaas nog niet in Kao Sok geweest, wij wilden nog verder naar het zuiden dus was het wat onhandig om vanaf Phuket eerst weer noordwaards te gaan.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik één bestemming schrappen zodat je overal wat meer tijd hebt.

Succes en plezier met de voorbereiding!

Ik denk dat ik dan misschien best Khao Sok laat vallen.
Als we al naar Chiang Mai gaan voor een tweedaagse, is het misschien beter om dan naar het zuiden te vliegen en de mooiste stranden en rotsformaties opzoeken.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken en je hebt er zoveel verschillende eilandengroepen.
Welke zijn de mooiste om naar toe te trekken?

• Ko Phi Phi, Ko Lanta, Similian, Ko …

Kan iemand me helpen wat we hieruit te best meepikken?

Bedankt op voorhand.

Lastig kiezen he? :slight_smile:
Als je Kao Sok laat vallen zou ik een dagje extra Chiang Mai meepakken, zo’n leuke stad en zoveel te doen/zien!
Vanaf Phuket kan je met de boot naar Ko PhiPhi, was een uurtje varen ongeveer. PhiPhi is (was?) een schitterend eiland, maar heel druk. Het enige dorpje op het eiland staat stijf van de hotels en disco’s. Als je daarnaar op zoek bent is het een prima bestemming :slight_smile:
De stranden van Ko Lanta zijn minder mooi dan die van PhiPhi, maar wel een stuk rustiger. Leuke restaurantjes en barretjes aan het strand en volgens mij ook veel te zien in het binnenland (wij zijn er maar 1 dagje geweest dus weet t niet uit eigen ervaring).

Heb je al enig idee wat je wil doen? Vooral op het strand liggen, snorkelen/duiken, zoek je rust of juist een wat drukkere omgeving?

Als ik je 1 aanbeveling mag doen: laat Khao sok niet vallen. Erg mooi en leuke manier van overnachten is bijvoorbeeld bij jungle tree house.

Waarom vlieg je niet van Chang Mai naar Bangkok en dan naar Krabi. Dan kan je naar ko phi phi of ko lantra. Ralang beach aan het vaste land (alleen per boot te bereiken) is ook erg mooi. Vanuit krabi ben je per taxi in 2 uur in khao sok voor minder dan € 20,–.

Veel plezier,

Bink
www.binkjereisbutler.nl

Zou ook van Chiang Mai naar Phuket vliegen. (Vaak met air asia gedaan.) Vanuit Phuket kun je met de bus/taxi naar Khao Sok of je verblijft eerst op bv Phi Phi. Is inderdaad een prachtig eiland maar zoals gezegt is het wel erg toeristisch en druk, maar het blijft een plaatje met zijn helderblauwe zee en prachtige stranden. Je kunt vanuit Phuket heel gemakkelijk in Krabi komen met de boot. Deze doet ook Phi Phi aan dus kun je dat gelijk meepakken… Voor de rest ziet het reisschema er wel goed uit!

Ik heb ook al gedacht dat het misschien wat te druk zal zijn,
Ik heb mijn programma aangepast:

Dag 1: Aankomst Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Ayuthaya
Dag 4: Chiang Mai
Dag 5: Chiang Mai
Dag 6: Chiang Mai
Dag 7: Chiang Mai
Dag 8: 's avonds rechtstreekse vlucht naar Phuket met Air Asia
Dag 9: Van Phuket met de boot naar Ko Phi Phi
Dag 10: Ko Phi Phi
Dag 11: Ko Phi Phi
Dag 12: met de boot naar Krabi
Dag 13: Krabi
Dag 14: Krabi
Dag 15: Vlucht naar Bangkok met Air Asia
Dag 16: Bangkok en 's avonds terugvliegen

Ik denk dat ik hiermee wat meer ademruimte heb. Dan hebben we cultuur, natuur en op het einde uitrusten bij mooie stranden.
Nu heb ik wel Khao Sok niet, maar vrees dat het iets te veel van het goeie zal zijn.

Wat denken jullie, ziet er goed uit?

Bedankt voor de tips.

Vind dit er al beter uitzien. Bestemming laten vallen is niet leuk natuurlijk, maar alleen maar heen en weer rennen tussen allerlei highlights is mijn ding ook niet. Ieder voor zich natuurlijk, maar ik zou toch 3 á 4 dagen minstens per bestemming uittrekken.
Nu heb je PhiPhi ipv Kao Sok, maar als je niks op voorhand boekt kan je vanaf Phuket gewoon kijken wat je bevalt en daar langer of korter blijven.