Binnenkort wil ik samen met een goede vriend voor +/- 3 weken naar Thailand, van 8 juli tot 3 augustus om precies te zijn. Voor mij wordt het mijn 2e reis naar Thailand, ben al eens 6 dagen in Bangkok geweest voor mijn vriend wordt het de eerste keer.
Na lange tijd op dit forum te hebben rondgelezen heb ik het volgende voorlopige schema opgesteld. Echter heb ik nog een paar gaten in het schema en wellicht kunnen jullie mij daarbij helpen.
Het schema ziet er op dit moment zo uit:
Dag 1 Aankomst Bangkok 9 Juli smiddags 12:00
Dag 2 Bangkok
Dag 3 Bangkok => Kanchanaburi
Dag 4 Kanchanaburi
Dag 5 Kanchanaburi
Dag 6 Kanchanaburi => Ayutthaya
Dag 7 Ayutthaya => Chiang Mai (nachttrein)
Dag 8 Chiang Mai
Dag 9 Chiang Mai
Dag 10 Chiang Mai
Dag 11 Chiang Mai => Surat Thani (vliegen)
Dag 12 Surat Thani ==> Koh Sok (bus)
Dag 13 Koh Sok
Dag 14 Koh Sok
Dag 15 Koh Sok => Krabi
Dag 16 Krabi => Koh Tao Yai en Noi
Dag 17 Koh Tao Yai en Noi => Krabi
Dag 18 Krabi => Koh phi phi/Koh Chang/Koh Samui
Dag 19 Koh phi phi/Koh Chang/Koh Samui
Dag 20 Koh phi phi/Koh Chang/Koh Samui
Dag 21 Koh phi phi/Koh Chang/Koh Samui
Dag 22 Koh phi phi/Koh Chang/Koh Samui
Dag 23 Bangkok
Dag 24 Bangkok
Dag 25 Vertrek snachts 02:30 uit Bangkok
Dag 26 aankomst Dusseldorf 3 aug 13:30
Ik kan alleen nog geen keuze maken tussen de eilanden Koh phi phi/Koh Chang/Koh Samui, ik hoor namelijk verschillende verhalen. Ik zou graag wel op een mooie plek willen duiken. Is het beste om 1 eiland te kiezen of is het goed te doen om er meerdere af te gaan?
Ik weet ook niet precies hoe ik van Krabi het beste naar de verschillende eilanden kan.
Wat ik wel wil is naar Koh Sok, hier even tot rust komen in een drijvend hutje op het meer tussen de bergen en Koh Tao Yai en Noi idem alleen dan genieten van een ontoeristisch strand waar je mooi kan snorkelen.
Beter vanuit Chiang Mai naar Krabi vliegen. Dat spaart een rit van uur of 3-4 in een bus. Krabi bekijken, en vanuit daar eventueel Phi Phi als dagtocht doen.
Dan vanuit Krabi met de bus naar Surat Thani, en dan de bus naar Takua Pa nemen, en die laten stoppen bij Khao Sok.
Je schrijft trouwens Ko Tao Yai en Noi, maar bedoelt wellicht Ko Yao Yai en Noi ? Deze zijn makkelijker te bereiken vanaf Phuket.
Als je keuze voor een eiland Phi Phi is geweest, en je bent in Khao Sok, is het het makkelijkst dat je vanaf Phuket naar BKK vliegt. Als je keuze Ko Samui wordt, vlieg je vanaf daar. Als je keuze Ko Chang wordt… ja, dat ligt wel weer heel erg uit de route. Of je moet volop willen vliegen.
Ik denk dat het het makkelijkst is om naar Phuket en Koh Phi Phi te gaan als ik het zo bekijk. Kan je hier ook goed duiken eind Juli?
Maar kan ik niet beter vanuit Chiang Mai vliegen naar Surat Thani dan de bus naar Khao Sok en vervolgens van Khao Sok naar Krabi met de bus en dan naar Koh Phi Phi en vervolgens naar Phuket en Ko Yao Yai en Noi.
Anders moet je heen en weer met de bus naar Krabi, of zou je van Khao Sok naar Phuket gaan?
Dat kan ook natuurlijk.
vliegen vanaf chiang mai kan naar surat thani of naar phuket (gewoon doen wat het goedkoopste is) ik zou van khao sok naar phuket gaan, duiken in de andaman zee is denk ik het beste vanaf phuket, maar kan natuurlijk ook vanaf phi phi
ik denk dat je ook goed in 1 dag vanaf khao sok naar kho yao yai kan reizen (via phuket)
Het is zoals Dirkpie ook al zegt: Het maakt niet uit, je maakt een soort van rondje, en die kan met de klok mee of er tegenin.
Surat Thani-Khao Sok-Phuket-Ko Yao-Ko Phi Phi-Krabi
is een mogelijkheid.
Phuket-Ko Yao-Ko Phi Phi-Krabi-Khao Sok-Surat Thani is een andere mogelijkheid.
Khao Sok ligt veel dichter bij Phuket dan bij Krabi, daar moet je ff rekening mee houden.
En er zijn vliegvelden bij Phuket, Krabi en Surat Thani, waarvan Surat Thani de minste vluchten heeft.