Na uren op internet forums/websites etc. te hebben doorgebracht, besloten om toch maar wat hulp te vragen. Ik heb nu wel zo’n beetje in beeld wat ik wil doen en zien in Thailand, maar ik krijg het plaatje hoe de route er dan moet uitzien maar niet in m’n hoofd.
Wat ik wil: Het Noorden en op het einde nog wat relaxen in het Zuiden (liefst 2 eilanden). Bangkok wil ik aan het begin, om even lekker te wennen. De laatste twee dagen zou ik er ook nog willen doorbrengen (voor het shoppen?)
En verder wat ik zou willen…
Kanchanaburi
(eventueel Ayuttaya)
Chiang Mai
Khao Sok (hier durf ik eigenlijk geen afscheid van te nemen), maar dan moet denk ik
Koh Phi Phi
Koh Chang
Alleen is het volgens mij veels te veel om in 21 dagen te plannen? Ik wil niet alleen maar aan het reizen zijn, maar ook genieten
Wat zou een mooie / goed te doen, reisschema zijn?
Hier gewoon even een voorbeeld van een route zoals je die zou kunnen doen. Koh Chang heb ik er wel uitgelaten, want dat ligt niet echt op de route (tegen de grens met Cambodja aan)…en in plaats van Koh Phi heb ik de eilanden Koh Phangan en Koh Tao gebruikt…
Dag 1: Bangkok (acclimatiseren)
Dag 2: Bangkok (Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown)
Dag 3: Bangkok (fietsen door onbekend Bangkok)
Dag 4: Bangkok - Kanchanaburi (vroege bus/trein) (Bridge over the River Kwai, geallieerdenbegraafplaats, oorlogsmuseum)
Dag 5: Kanchanaburi (Erawan watervallen)
Dag 6: Kanchanaburi - Ayutthaya (vroege join minivan) - Chiang Mai (nachttrein)
Dag 7: Chiang Mai
Dag 8: Chiang Mai
Dag 9: Chiang Mai
Dag 10: Chiang Mai - Bangkok (vlucht Air Asia of Nok Air) - Surat Thani (nachttrein)
Dag 11: Surat Thani - Khao Sok
Dag 12: Khao Sok
Dag 13: Khao Sok - Koh Phangan
Dag 14: Koh Phangan
Dag 15: Koh Phangan
Dag 16: Koh Phangan - Koh Tao
Dag 17: Koh Tao
Dag 18: Koh Tao
Dag 19: Koh Tao - Chumphon (boot/bus) - Bangkok (nachttrein)
Dag 20: Bangkok (shoppen)
Dag 21: Bangkok - Amsterdam/Brussel/Dusseldorf
Goede suggesties Dave, maar ik zou Khao Sok langer maken, en dan in plaats van Koh Tao en Koh Phangan toch Phi Phi doen, dat is naar mijn mening veel en veel mooier met prachtige natuur. Dat biedt zelfs nog ruimte om een dagje extra in Chiang Mai en omgeving door te brengen, waardoor ook een trekking daar mogelijk wordt.
Bedankt voor jullie reacties. Ik vond Khao Sok inderdaad iets te kort voor zulk prachtige natuur (voor de plaatjes me zover laten zien :))
Vind je de route overigens verder goed te doen? Is het niet te veel reizen?
Ik wil graag veel zien, maar ook wel een relaxt gevoel over houden aan de reis
De route zou er dan nu zo ongeveer uitzien. Mis ik dan geen andere (leukere/mooiere) plekken?
Dag 1: Bangkok (acclimatiseren)
Dag 2: Bangkok (Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown)
Dag 3: Bangkok (fietsen door onbekend Bangkok)
Dag 4: Bangkok - Kanchanaburi (vroege bus/trein) (Bridge over the River Kwai, geallieerdenbegraafplaats, oorlogsmuseum)
Dag 5: Kanchanaburi (Erawan watervallen)
Dag 6: Kanchanaburi - Ayutthaya (vroege join minivan) - Chiang Mai (nachttrein)
Dag 7: Chiang Mai
Dag 8: Chiang Mai
Dag 9: Chiang Mai
Dag 10: Chiang Mai - Bangkok (vlucht Air Asia of Nok Air) - Surat Thani (nachttrein)
Dag 11: Surat Thani - Khao Sok
Dag 12: Khao Sok
Dag 13: Khao Sok
Dag 14: Khao Sok
Dag 15: Khao Sok
Dag 16: Khao Sok - Phi Phi (is dit bereisbaar?)
Dag 17: Phi Phi
Dag 18: Phi Phi
Dag 19: Phi Phi - Bangkok (is dit bereisbaar?)
Dag 20: Bangkok (shoppen)
Dag 21: Bangkok - Amsterdam/Brussel/Dusseldorf
Van khao sok naar phi phi is goed in 1 dag te doen, ik heb het destijds andersom gedaan. Terug naar bangkok kun je vanaf phi phi met de boot naar krabi en dan het vliegtuig nemen, volgens mij biedt airasia zelf een comboticket aan.
Het is een tijdje geleden dat ik er was, maar ik schat 2 tot 3 uurtjes met de minivan van khao sok naar krabi. Vanuit krabi de boot naar phi phi is ook 2 uurtjes? In de praktijk zal het je uiteindelijk bijna een dag kosten omdat misschien niet alle vervoer op elkaar aansluit.
Google eens op Ferry phi phi dan krijg je een idee van de reistijd en vertrektijden. Let op dat er waarschijnlijk meerdere maatschappijen zijn met verschillende vertrektijden. Grofweg denk ik 9 uur vertrekken khao sok en rond 3 uur op phi phi aankomen.
Nee hoor, dat valt m.i. best mee. Je kan vanuit Chiang Mai een vroege middagvlucht naar Bangkok (Don Muang) nemen, dan de taxi naar Hualamphong treinstation en 's avonds om 19:30 uur de nachttrein naar het zuiden nemen. Dan kom je de volgende ochtend rond 07:00 uur aan in Surat Thani en kan je vanaf daar in zo’n 1,5 uur naar Khao Sok reizen.
Of anders met Air Asia non-stop van Chiang Mai naar Phuket vliegen en vanaf daar doorreizen naar Khao Sok.
Dan ga ik denk voor de optie om van Chiang Mai rechtstreeks naar Phuket te vliegen, daar wellicht nog een dag blijven… door naar Phi Phi… Khao Sok en dan terug naar BKK
Ik las dat je evt. ook naar Krabi wilt. Vanaf Chiang Mai kun je ook vliegen naar Krabi ipv Phuket. Kun je daar evt. nog even blijven, ik vond het daar erg leuk!
Ahh oke bedankt, dat is inderdaad wel goed om rekening mee te houden. Waar kan je in oktober beter niet zijn? Of heb ik een verkeerde er tussen staan in mijn route?
De practische verschillen in weer zijn veel, veel kleiner dan je op basis van websites zou kunnen concluderen. In Juli ‘Koh Samui ipv Phuket’ is dus nmm onzin, net als ‘in December Phuket ipv Samui’ onzin is.