Hallo allemaal,
We zijn inmiddels weer een stapje verder, hebben onze eerste “planning” gemaakt, bedacht wat we sowieso willen zien/doen. Ik vrees alleen dat deze nu te druk is, maar hoor graag jullie bevindingen!
Dag 1: Vlucht Amsterdam - Bangkok
Dag 2: Rond 13.15uur aankomst Bangkok
Dag 3: Bangkok - Kanchanaburi/River Kwai
Dag 4: River Kwai + terug naar Bangkok om met nachttrein naar Chiang Mai te vertrekken
Dag 5: Chiang Mai
Dag 6: Chiang Mai
Dag 7: Terug naar Bangkok om door te vliegen (?) naar Krabi
Dag 8: Krabi
Dag 9: Krabi
Dag 10: Krabi - Koh Phi Phi
Dag 11: Koh Phi Phi
Dag 12: Koh Phi Phi - Koh Samui (via Surathani)
Dag 13: Koh Samui
Dag 14: Koh Samui
Dag 15: Koh Samui - Koh Phangan
Dag 16: Koh Phangan
Dag 17: Koh Phangan - Bangkok
Dag 18: Bangkok
Dag 19: Bangkok + 's nachts vlucht terug
Dag 20: Aankomst Amsterdam
hallo, als ik dit schema bekijk houden jullie in iedergeval van strand :vak02:
het schema is opzich prima te doen al zou ik er persoonlijk 1 eiland of kustplaats uit halen en bij kanchanaburi ook naar de erawan watervallen gaan (heerlijk zwemmen onder de watervallen) en een extra (of 2) dag(en) chiang mai nemen, in chiang mai en in de omgeving is heel veel te doen/zien, ik weet niet hoe aktief jullie willen zijn op je vakantie en wat je graag wilt zien? dit is natuurlijk wel handig om te weten om meer gerichte tips te geven.
als je wil vliegen op krabi en je weet welke dag je wilt vliegen koop dan tickets bij air asia (hoe vroeger je koopt hoe goedkoper)
Hoi Dirk, alvast heel erg bedankt voor je reactie. De bedoeling is inderdaad om wel naar de Erawan waterval te gaan. De bedoeling van de reis is om actief met relaxen te combineren. We willen zoveel mogelijk eilandjes bezoeken, om daar ook scootertjes oid te huren om er zo op uit te trekken, vandaar zoveel "strand"bestemmingen. Maar ik zit ook te twijfelen om inderdaad een eiland eruit te halen en dan langer in Chiang Mai te blijven, maar welk eiland dan niet bezoeken? En vooral, wordt het geheel niet té veel reizen? Bedankt!
Je bent in 20 dagen wel op veel verschillende plaatsen. Bedenk ook dat je dus veel reistijd kwijt bent om van de ene plaats naar de andere te komen.
Ben het met Dirkpie eens, minder eilanden bezoeken en langer in Chiang Mai
blijven.
Je kunt nu eenmaal niet alles in zo’n korte tijd alles zien. Wij zijn vorig jaar 4 weken geweest en konden natuurlijk niet alles bezoeken. Daarom gaan we dit jaar gewoon weer naar Thailand…:cheer::cheer::cheer:
Ik zou wat minder strand inplannen als ik jullie was. Ik weet niet exact wanneer jullie gaan, maar ik zou of voor de Andaman kust kiezen (Krabi, Phi Phi) of voor de Golfkust (Ko Samui, Ko Pha Ngan), afhankelijk van het seizoen.
Daarnaast zou ik zeker wat langer blijven in Kanchanaburi en Chiang Mai. En ook in Bangkok is genoeg te doen en te zien om wat langer te blijven.
Dag 1: Vlucht Amsterdam - Bangkok
Dag 2: Rond 13.15uur aankomst Bangkok (bijkomen van lange vlucht)
Dag 3: Bangkok (Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown)
Dag 4: Bangkok - Kanchanaburi
Dag 5: Kanchanaburi
Dag 6: Kanchanaburi - Ayutthaya (met bus via Suphanburi, of terug naar Bangkok en met trein verder naar Ayutthaya)
Dag 7: Ayutthaya; in avond met nachttrein naar Chiang Mai
Dag 8: Chiang Mai
Dag 9: Chiang Mai
Dag 10: Chiang Mai
Dag 11: Chiang Mai - strand
Dag 12: strand
Dag 13: strand
Dag 14: strand
Dag 15: strand
Dag 16: strand
Dag 17: strand - Bangkok
Dag 18: Bangkok
Dag 19: Bangkok + 's nachts vlucht terug
Dag 20: Aankomst Amsterdam
een voorbeeld van vele leuke dingen die je kan doen rond chiang mai is the flight of the gibbon http://www.treetopasia.com/
op zich is elk eiland leuk om te bezoeken en met een scooter te ontdekken, maar ik denk dat als je dat wilt doen de combinatie van koh samui, koh phangan mooier is dan de combinatie phi phi, krabi dit omdat phi phi lopend en per boot (maya beach) goed te verkennen is en bij krabi de plaatsen behoorlijk ver van elkaar afleggen, op koh samui en koh phangan vind ik het eiland met een scooter verkennen mooier. Hier staat dan wel weer tegenover dat ik krabi en phi phi mooier vind door de diverse rots formaties
ik zou zeggen 1 van de 2 combinaties kiezen en niet bang zijn dat je dan de andere nooit zal zien … thailand gaat onder je huid zitten en laat je niet snel meer met rust de kans dat je de rest de volgende reis kan gaan bezoeken is zeker aanwezig
Zou als je de kant van Krabi-Phi Phi opgaat zou je ook rechtstreeks vanuit Chaing Mai op Phuket kunnen vliegen.
En dan met de ferry naar Phi Phi.
Zoals Dirk al zei bij Air Asia vaak voor weinig. Vaak hebben ze goede promo’s die ze aanbieden.
Kijk, hier kunnen we mee aan de slag, bedankt voor jullie reacties alvast!
Allereerst even de vraag welke kant (Krabi/Phi phi of Koh Samui/Koh Phangan) beter is in augustus qua weer? Heeft een van jullie ervaring met online reserveringen bij Air Asia? Ik vind het tricky om per creditcard te betalen namelijk, heb mindere verhalen vernomen…
HIER vind je meer info over het klimaat/weer in Zuid-Thailand.
Boeken via www.airasia.com en betalen met creditcard gaat heel erg makkelijk en is niet tricky. Heb al vele vluchten geboekt via hun website en is altijd goed gegaan.
Houd er wel rekening mee dat de eigenaar v/d creditcard een van de passagiers moet zijn. Het gebeurt niet vaak, maar ze willen nog wel eens steekproeven nemen en om de creditcard vragen bij check-in (ik heb het echter slechts 1x meegemaakt). Kan je de creditcard waarmee geboekt is niet overleggen, dan mogen ze je weigeren.
Boek je wel met de creditcard van een ander persoon, stuur dan na reservering even een mailtje aan Air Asia.
Steekproef controle credit card bij inchecken voor AirAsia is nieuw voor mij…
Ik boek al enige jaren tickets voor mijzelf en voor derden online. Ik heb een zgn ‘account’ aangemaakt wat het boeken een stuk sneller maakt.
Bij sommige reisbureautjes kun je AirAsia tickets ook cash betalen.
Een alternatief voor binnenlandse vluchten is Nokair. Nokair is de low-cost maatshappij opgericht door Thai Airways met als basis Bangkok. Hebben voor een kleine meerprijs ook een “business class” met bredere stoelen (2 in plaats van 3 naast elkaar) meer beenruimte en extra services.
Afgelopen woensdag geboekt voor augustus via Internet en meteen de stoelen gereserveerd. Betalen met creditcard etc.
Ben nog steeds in thailand, nu in het gekkehuis genaamd Patong beach!
ik ben nu aan het rondreizen en ben bijna klaar.
Mijn TIP is:
Vergeet Krabi town, is niets te doen. Ga gelijk verder naar Ao Nang. Mooie kustplaats. Vanaf Ao Nang gaan alle boten. Pak een longtailboat naar Railay Beach. Vanaf Railay Beach kan je lopend naar Ton Sai beach en er zijn vele klimmogelijkheden en het nachtleven is ERG relaxed en superstranden. Hadden daar een Hotel genaamd Diamond… voor 1 kamer met 2 bedden voor 450 B. Incl. zwembad.
Railay Beach is tot nu toe het mooiste waar ik geweest ben in thailand.
Oppassen met je eten daar, want wilde apen stelen je eten.
verder over Kho Phi Phi Don. Wij kwamen daar aan en hadden gelijk voor 3 nachten betaald. Hadden daar spijt van, want 1 nacht was meer dan zat.
Gaat daar alleen maar om FEESTEN. en DUUR feesten. Wij als budget backpackers hadden daar geen zin in. Is een erg klein dorpje en heb je in een uurtje gezien. Kan daar dagje boottocht doen met veel snorkelstops en is zeker de moeite waard voor maar 400 B. Dan ga je ook nog naar kho phi phi ley om de Maya Bay van THE BEACH te zien.
Hangt ervan af oeveel tijd je aan de reis wilt besteden. Met de trein doe je er al een dag over om in BKK te komen. Ik zou gaan vliegen. Airasia vliegt 5 x per dag naar BKK en 2 x per dag door naar Krabi. Kan dus op een dag. Maar dat kun je zelf bedenken op airasia.com.
Ben het eens met vorige spreker(s) dat je een keuze zou moeten maken tussen Andamaanse kust en golfkust.
Overweeg bijvoorbeeld een verblijf op Ko Yao (eiland tussen Phuket en Krabi) of Ko Lanta. Dat is uiteraard niet hetzelfde als Samui en Phangan, maar het bespaart je zo’n hoop reistijd. Minder reizen= meer genieten.
Ben het niet eens met Arjan82 over Krabi-stad: Vanuit Krabi-stad kun je een mooie boottocht maken door de mangrovenbossen. Tevens heeft Krabi een leuke nachtmarkt met veel lekker eten (Ook met boerkha’s, er is een vrij grote moslimgemeenschap rond Krabi) Tevens gebruik je Krabi als startpunt voor een bezoek aan Wat Tham Seaua. Niet doen als je lichamelijk niet 100 % bent, want je moet 1282 treden op, maar het uitzicht is verbluffend… Google maar eens.
Inmiddels alweer bijna twee weken terug uit AMAZING THAILAND. Bedankt voor alle handige tips, weetjes en info, mede dankzij deze tips hebben we een geweldige reis gehad, heel veel gezien en meegemaakt en ontzettend genoten. Snel plannen maken voor het volgende bezoek…
leuk om te horen dat jullie een leuke reis naar/door en een mooie tijd in thailand hebben gehad. En snel plannen maken voor een volgend bezoek is dus zoals ik al een beetje had gezegd… het is verslavend en vele hier kunnen daar over mee praten :wub:
in iedergeval bedankt voor je berichtje en als je de volgende reis weer tips nodig hebt dan roep je hier maar even :cheer: