Rondreis Thailand in december

Hallo allemaal,

Wij (mijn man en ik) gaan in december voor de eerste keer 18 dagen naar Thailand.
Vliegtickets >>> naar Bangkok zijn geboekt. Voor de rest hebben we al wel een idee wat we willen doen, alleen weten we niet of we niet te veel willen in 18 dagen.

Reisschema:
Dag 1 t/m dag 4: 2 nachten Bangkok, 1 reisdag
Dag 4: reisdag naar Kachanaburi.
Dag 4 t/m dag 6: Kachanaburi River Kwai, Jungle tocht, raften, 2 overnachtingen in een drijvende hut, niet naast een drijvende disco. Iemand suggesties/tips?
Dag 6: terug naar Bangkok voor de nachttrein.
Dag 6: nachttrein Chiang Mai
Dag 7 t/m dag 12: Chiang Mai 4 nachten, Jungle trekking met 1 overnachting?
Dag 12: binnenlandse vlucht Chiang Mai-Bangkok-Krabi met Thai Airways/ Thai Smile, nog boeken, tips van te voren boeken of ter plekke?
Dag 12 t/m dag 16: Krabi, :zon02: eventueel 1 overnachting op Kho Phi Phi Leh,
dag 16: reisdag binnenlandse vlucht Krabi - Bangkok
Dag 17: Hotel Bangkok
dag 18: Bangkok, terug naar huis: >>>

Heeft iemand nog tips voor een leuk hotel met zwembad in Bangkok. Welke buurt raden jullie aan?

Leuk hotel in Krabi?

Leuk hotel in Chiang Mai?

Groetjes Annemieke

deze planning ziet er prima uit, is goed te doen
vliegen zou ook met air asia kunnen is waarschijnlijk goedkoper maar weet niet hoe het zit met de vliegtijden
met welke maatschappij maakt qua boeken niet uit en ik zou dit zo snel mogenlijk doen omdat dit vaak het voordeligste is
ook kan je kijken naar een vlucht naar phuket en dan met de taxi naar Ao Nang dit duurt ongeveer 2 uur en kost 3000 bath dus als je lang moet wachten in bangkok op een aansluitende vlucht kan dit nog een optie zijn (deze vlucht kan bij airasia rechtstreeks)
in Krabi zou ik naar Ao Nang gaan daar zitten meerdere leuke hotels, maar om een goed advies te geven is het handig om te weten welke prijsklasse je zoekt?
ik zie in Kanchanaburi en in Chiang Mai een jungle trek staan persoonlijk zou ik die in Chiang Mai maken en ik Kanchanaburi zou ik dan naar de erawan watervallen gaan

Trekking van 2 dagen/1 nacht idd doen in de omgeving van Chiang Mai.

Als je ook nog een nachtje naar Phi Phi wilt, zoals je aangeeft, zou ik (zie ook bericht van dirk) de non-stop Air Asia vlucht van Chiang Mai naar Phuket reserveren, 1 nachtje op Phuket blijven en de volgende ochtend de boot naar Phi Phi nemen. Na Phi Phi kan je dan met de boot verder reizen naar Ao Nang.

Misschien is het Apasari Resort in Ao Nang iets voor jullie ? Ik weet ook niet in welke prijsklasse jullie iets zoeken, maar dit is een prettig 3-sterren hotel (Superior Room voor 2500 Baht per nacht incl. ontbijt m.u.v. piekseizoen vanaf 22 december).

In Bangkok is het Trang Hotel misschien iets voor jullie (Superior Room voor 1570 Baht per nacht inclusief ontbijt). Dichtbij Khaosan Road en bekende bezienswaardigheden zoals Grand Palace & Wat Phra Kaew, en de Wat Pho.
Of het nog iets betere Royal Princess Larn Luang (Superior Room 1850 Baht per nacht inclusief ontbijt), krijgt toch wel een kleine 4-sterren. Ligt tussen de shoppingmalls bij Siam Square en de bekende bezienswaardigheden in.

In Kanchanaburi/River Kwai zou je op het Floatel kunnen verblijven (River Kwai Jungle Rafts).

Vergeten jullie niet de fietstocht in Bangkok te doen ? Dit is toch wel een must als je in Bangkok verblijft en op deze manier krijg je een heel ander deel van deze geweldige stad te zien !

Houd er rekening mee dat de nachttreinen tussen Bangkok en Chiang Mai v.v. in december (uiteraard met name tijdens de kerstvakantie) eerder volgeboekt kunnen zijn.

Veel plezier met het verdere uitzoeken van jullie reis !

Groeten uit Bangkok !

Hoi Dirk,

Bedankt voor de info. We gaan inderdaad vliegtickets bij Ais Aisia boeken, is een stuk goedkoper. Als we dus aankomen met Air Aisia willen we 1 nacht op Phuket blijven en de volgende dag verder reizen naar Kho Phi Phi Leh om daar een nacht op Maya Beach te slapen, van daaruit naar Krabi, Ao Nang. De vliegtijden van Air Aisia zijn: vertrek: 21.45 uur, aankomst: 23.50 uur. Weet je een hotel met een 24 uur receptie in Phuket, die dicht bij de opstapplaats voor de boot naar Kho Phi Phi Leh ligt?

Annemieke