Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum maar mede door jullie verhalen en tips heb ik ons reisschema vast kunnen stellen, thanx! Mijn vriend en ik gaan in januari 2013 voor 3 weken naar Thailand. Mijn vriend heeft een reischeque gewonnen :cheer:waardoor we het grootste gedeelte van de reis vooraf moeten boeken. We houden niet van groepsrondreizen dus ik heb nu onderstaand reisschema gemaakt waarbij ik nog een paar vragen heb die jullie wellicht kunnen beantwoorden;
Dag 1; Vertrek van Amsterdam naar Bangkok (Eva Air).
Dag 2; Aankomst Bangkok (rond half drie 's middags). Hotel; IBIS River Side. Rondkijken in de omgeving van ons hotel, acclimatiseren e.d.
Dag 3; Fietsen in Bangkok (ik denk een hele dag). Hotel; IBIS River Side.
Dag 4; Vertrek per lokale bus naar Kanchanaburi. Hotel; Oriental Kwai Resort.
Rondkijken in de omgeving van ons hotel, acclimatiseren e.d.
Dag 5; Erawan watervallen. Hotel; Oriental Kwai Resort.
Dag 6; Bridge over the River Kwai, spoorlijn e.d. Hotel; Oriental Kwai Resort.
Dag 7; Vertrek per bus naar Ayuttaya. Fietsen langs de tempels e.d. Daarna met de nachttrein naar Chang Mai (eerste klas).
Dag 8; Aankomst Chang Mai. Hotel Ratilanna Riverside Spa Resort.
Dag 9; Nog een nachtje in dit hotel.
Dag 10; Nog een nachtje in dit hotel.
Dag 11; Vertrek (vliegtuig) naar Phuket. Hotel nog onbekend.
Dag 12; Relaxen op het strand :zon02:. Hotel nog onbekend.
Dag 13; Boot naar Phi Phi. Hotel nog onbekend.
Dag 14; Relaxen op het strand e.d. Hotel nog onbekend.
Dag 15; Relaxen op het strand e.d. Hotel nog onbekend.
Dag 16; Relaxen op het strand e.d. Hotel nog onbekend.
Dag 17; Boot naar Krabi. Hotel nog onbekend (liefst Railay Beach)
Dag 18; Relaxen op het strand e.d. Hotel nog onbekend.
Dag 19; Relaxen op het strand e.d. Hotel nog onbekend.
Dag 20; Vliegen naar Bangkok. Hotel IBIS River Side.
Dag 21; Winkelen in Bangkok. Hotel IBIS River Side.
Dag 22; Vertrek naar Amsterdam. Aankomst einde van de dag.
Mijn vragen zijn;
Is dit een logisch schema?
Wat doen we met onze (kleine) rolkoffers die dag in Ayuttaya?
Wat is leuk om te doen in Chang Mai? We zijn niet van de meerdaagse jungle trektochten. Wel van boottochten en misschien iets met olifanten (niet erop rijden).
Via de reisorganisatie van de reischeque is er niet zoveel keus in hotels op Phi Phi en Krabi. Deze boeken we dus waarschijnlijk voor eigen rekening. Weten jullie nog leuke hotels (misschien zelfs wel een bungalow/hutje op het strand)? Budget is ongeveer 60 tot 80 euro per nacht (voor 2 personen).
Is Phuket wel leuk? Ik hoor veel verhalen over massatoerisme… Ook hier heb ik nog geen leuke accommodatie gevonden (mooi, rustig strand met op loopafstand restaurantjes. Wordt lastig misschien?).
Het is echt een MEGA lang bericht geworden maar ik hoop dat jullie mij nog iets verder kunnen helpen. Vooral met de hotels in het zuiden…
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes Tisje