Samenstellen schema

Hoi Thailand liefhebbers!

15 februari ga ik samen met mijn vriendin richting Thailand voor ruim 3 weken. We hebben alleen een vliegticket geboekt…de rest willen we daar ter plekke regelen/boeken.

Momenteel ben ik druk bezig met het samenstellen van een mooi reisschema…maar ik wil volgens mij veeeeeeels te veel doen en zien in 3 weken tijd.

Hieronder mijn voorlopige schema:

15 febr: Vertrek vanaf Schiphol
16 febr/Dag 1: Aankomst Bangkok - stad verkennen (Golden Mount, Grand
Palace, Wat Phra Kaeo, Wat Pho, Wat Arun, Wat Traimit,)
17 febr/Dag 2: Bangkok (Fietstocht, Chinatown)
18 febr/Dag 3: Bangkok (Khlong-tour, floating market (Damnoen Saduak)
19 febr/Dag 4: Ayutthaya
20 febr/Dag 5: Kanchanaburi (oorlogsmuseum, Begraafplaats, Bridge over
the River Kwai, Hellfire Pass, Spoorlijn Birma. Slapen in
Jungle Rafts (Floatel of Saiyokviewraft)
21 febr/Dag 6: Kanchanaburi (Erawan National Park)
22 febr/Dag 7: Chiang Mai (oude stadscentrum verkennen)
23 febr/Dag 8: Chiang Mai (olifantencentrum en raften, Kantoke restaurant)
24 febr/Dag 9: Chang Rai (of Pai)
25 febr/Dag 10: Chiang Rai (of Pai)
26 febr/Dag 11: Chiang Mai (Jungletrek vanaf Mae Malai, slapen in
jungleverblijf)
27 febr/Dag 12: Chiang Mai (vervolg jungletrek op rug van olifant, daarna op
bamboeraft op rivier, lopen naar waterval, zwemmen)
28 febr/Dag 13: Chiang Mai. (heilige tempel: Wat Phra That Doi Suthep,
jungle flight,) ‘s avonds Nachttrein naar Bangkok
29 febr/Dag 14: Bangkok-Khao Sok
1 mrt/Dag 15: Khao Sok (Khao Sok National Park). Slapen in tree
trops/boomhut.
2 mrt/Dag 16: Khao Sok
3 mrt/Dag 17: Koh Samui (of Koh Phagnan) – relaxen (snorkelen)
4 mrt/Dag 18: Koh Samui (of Koh Phagnan) - relaxen
5 mrt/Dag 19: Koh Samui (of Koh Phagnan) – relaxen
6 mrt/Dag 20: Koh Samui (of Koh Phagnan) - relaxen
7 mrt/Dag 21: Koh Samui (of Koh Phagnan) naar Suratthani. Van
Suratthani naar Bangkok.
8 mrt/Dag 22: Vertrek Bangkok

Hebben jullie misschien op/aanmerkingen wat ik wel/niet moet doen. Ik vind het vooral lastig om in te schatten hoe en hoeveel reistijd je kwijt bent van de ene locatie naar de andere locatie. Nu is het volgens mij een hele strakke planning.

Hopelijk hebben jullie nog nuttige tips/trics??? Gr, Ronald

Dag één onmogelijk , veel te veel !
:chin:

Ik zeg het nog eens kijk naar de georganiseerde reizen wat die doen op drie weken en die mensen zijn bekaf en blij met hun drie dagen strand !
Vergeet niet dat hier geen minuut verloren gaat alles loopt op wieltjes ( ik heb er zelf twee gedaan )!
Probeer hieruit te vertrekken !

:chin:

Hee Ronald,

20-21 februari: Teveel als je wilt overnachten in Saiyokviewraft, ligt op 1,5 uur met de bus van K’buri. Ik heb er zelf geslapen, vond het geweldig, maar voor Sai Yok National Park moet je toch wel twee dagen inplannen. Je kunt floaten (heet dat zo, zwemmen met zwemvest om ?)op de (daar zeer snelstromende) Kwai Noi rivier.

Floatel ken ik niet, wellicht is dat in K’buri zelf.

Wellicht het grootste probleem gaat de hitte worden, met de dag wordt het heter en heter, en dat gaat je met dit reistempo lelijk opbreken, vrees ik.

Als je K’buri wilt handhaven, zou je op z’n minst Chiang Rai (Pai) moeten skippen. Bedenk hierbij dat het platbrandseizoen is in februari, laatste keer was ik ook in februari in het noorden, er was toen smogalarm, en je kon de overkant van de Mekong niet waarnemen.

In K’buri en BKK was er toen ook smog, maar geen alarm.

Hans.

Dag 1 is inderdaad veel te druk. Je hebt een lange vlucht achter de rug, bent wellicht vermoeid, moet wennen aan de tropische warmte en dan meteen al deze bezienswaardigheden bezoeken ? Niet doen…

Dag 3 vind ik ook niet echt logisch, een klong tour doen in Bangkok en Damnoen Saduak… Bezoek Damnoen Saduak als je richting Kanchanaburi gaat en probeer er zo vroeg mogelijk te zijn, voordat de echt grote hordes toeristen aankomen.

Van Kanchanaburi zou ik naar Ayutthaya gaan, bus nemen en overstappen in Suphanburi. Vanaf Ayutthaya met de nachttrein naar Chiang Mai reizen.

Terug vanuit Chiang Mai wil je met de nachttrein. Dan kom je de volgende ochtend pas in Bangkok aan. Hoe had je dan in gedachten om naar Khao Sok te reizen om daar meteen te overnachten ? Of neem 2x een nachttrein (Chiang Mai-Bangkok, Bangkok-Surat Thani) of vlieg gewoon met Air Asia van Chiang Mai naar Bangkok en pak in Bangkok 's avonds de nachttrein. Als je Tree Tops wilt gaan doen, komen ze je dan de volgende ochtend afhalen van het treinstation in Surat Thani (bij Oum’s restaurant).

Ik zou je graag willen helpen bij het opstellen van een reisschema’tje, maar het is hier nu al middernacht geweest en ik ga slapen. Als je hulp wilt, moet je het maar even laten weten.

Hoe laat kom je aan en hoe laat vertrek je vanuit Bangkok ?

Bedankt voor alle reacties! Gelijk de bevestiging gekregen dat het programma overvol is.

Daarom heb ik mijn schema enigzins aangepast. (zie hieronder)

15 febr: Vertrek vanaf Schiphol
16 febr/Dag 1: Aankomst Bangkok - stad verkennen (Golden Mount, Grand Palace)
17 febr/Dag 2: Bangkok (Fietstocht)
18 febr/Dag 3: Bangkok (Khlong-tour, Chinatown)
19 febr/Dag 4: Bangkok - floating market (Damnoen Saduak) - Kanchanaburi
(Bridge over the River Kwai, Hellfire Pass, Spoorlijn Birma. Slapen in Jungle Rafts (Floatel)
20 febr/Dag 5: Kanchanaburi (Erawan National Park)
21 febr/Dag 6: Kanchanaburi - Ayutthaya (via de bus)
22 febr/Dag 7: Ayutthaya - Chiang Mai (via nachttrein) (Oude stad verkennen)
23 febr/Dag 8: Chiang Mai (Olifantencentrum, Orchideeënkwekerij, Snake farm)
24 febr/Dag 9: Chiang Mai (Raften)
25 febr/Dag 10: Chiang Mai (Jungleflight)
26 febr/Dag 11: Chiang Mai. (Wat Phra That Doi Suthep, Doi Inthanon)
27 febr/Dag 12: Chiang Mai - Pai
28 febr/Dag 13: Pai
29 febr/Dag 14: Pai – Chiang Rai
1 mrt/Dag 15: Chiang Rai (gouden driehoek)
2 mrt/Dag 16: Chiang Rai – Bangkok (Asia Air) – Surat Thani (trein) – Don Sak
(bus) – Koh Samui (boot)
3 mrt/Dag 17: Koh Samui – relaxen (snorkelen)
4 mrt/Dag 18: Koh Samui – relaxen
5 mrt/Dag 19: Koh Samui – relaxen
6 mrt/Dag 20: Koh Samui - relaxen
7 mrt/Dag 21: Koh Samui naar Suratthani. Van Suratthani naar Bangkok.
8 mrt/Dag 22: Vertrek Bangkok

Shit…te vroeg op enter gedrukt! :slight_smile: Was nog niet klaar…

Zoals je kunt zien heb ik Khao Sok eruit gehaald. Maar toch vind ik dat wel jammer. Want Suratthani ligt toch in de buurt van Khao Sok? Aangezien ik toch richting Suratthani ga…misschien dat iemand nog een tip heeft om het toch in mijn schema op te nemen?

@ Krung Thep: bedankt voor je aanbod om mij te helpen met het opstellen van een reisschema. HEEL GRAAG ZELFS…!!!:slight_smile:

Ik vind het vooral lastig in te schatten hoelang de reistijden zijn van bestemming A tot bestemmming B. (zie hieronder voor een overzicht )Kan jij per verplaatsing een inschatting maken hoelang ik onderweg zal zijn en welk vervoersmiddel ik moet gaan kiezen???

Bangkok - floating market (Damnoen Saduak)
Floating market (Damnoen Saduak) - Kanchanaburi
Kanchanaburi - Ayutthaya
Ayutthaya - Chiang Mai (per nachttrein)
Chiang Mai - Pai
Pai – Chiang Rai
Chiang Rai – Bangkok (via Asia Air)
Bangkok – Surat Thani
Surat Thani – Don Sak
Don Sak – Koh Samui (boot)

Als je (jullie) mij hiermee wilt helpen dan zou ik dat echt super vinden!!

Laat de eerste dag effen op je af komen , zelfs the grand palace is iets te zwaar ( ik -wij - deed het 6 jaar terug ).
Zelfs één van de bekende touroperators is ervan teruggekomen .
Vliegtijden vind je natuurlijk terug bij de maatschappij zelf vergeet niet dat bvb bij AA de check in dichtgaat 1 uur voor vertrek.

:chin:

Tijden achter de routes zijn slechts richttijden. Sommige treinen zijn weer langzamer (stoppen op meerdere tussenliggende stations) en daarnaast hebben treinen, net als in NL, regelmatig vertraging.

Ook ligt het eraan wanneer je van Bangkok naar Damnoen Saduak gaat. Als je midden tijdens de spits Bangkok wilt verlaten, kan je een tijd stilstaan.

Donsak-Samui ligt er ook aan met welke organisatie je gaat. Bij andere organisaties dan Lomprayah duurt de oversteek langer.

@ Liu: ik ga dag 1 gewoon open laten. Ik kom rond 11:00 uur ('s ochtends) aan. Ik ga in ieder geval in Bangkok wel alvast een guesthouse boeken. Voor de rest ga ik niks vastleggen qua overnachtingen. Nog tips voor low budget overnachtingen in Bangkok??? Wellicht ook leuke tips voor overnachtingen in de overige plaatsen war ik heen ga? Ik hoef geen luxe te hebben. Het is puur ter overnachting.

@ Krung Thep: Bedankt voor je inschattingen. Dan heb ik hier in ieder geval een iets beter beeld bij gekregen. 3 weken is gewoon te kort om zoveel te willen doen maar het is ook weer zo zonde om bepaalde dingen ‘te laten’ schieten aangezien ik niet ‘dagelijks’ in Thailand ben. Maar goed…het wordt zo nu en dan gewoon keuzes maken. Wel lastig hoor.

De dag dat ik van Chiang Rai naar Koh Samui wil reizen lijkt mij erg krap? Denk je dat dit haalbaar is in 1 dag? Wat is trouwens leuker jou inziens…PAI of CHIANG RAI?

Sorry , in BKK logeer ik meestal rond de 65 euro / nacht niet echt goedkoop we verkiezen iets meer luxe.
In CR en CM rond de 25 a 30 euro.
vergeet niet ik ben een jonge oldtimer 55555555

Ik denk dat CR iets meer te bieden heeft dan Pai.

:chin: