Ik zou graag advies willen bij mijn eerste reis naar Thailand. De tickets zijn geboekt en we beginnen de reis met Dubai, Maleisië (Borneo) en Indonesië en vliegen vervolgens vanaf Bali naar Bangkok. Wij hebben dertig dagen te besteden en willen graag een leuke afwisseling van cultuur, natuur, steden en afsluiten aan het strand waarbij snorkelen een hoogtepunt moet zijn. Ik ben erg benieuwd naar jullie advies over de invulling en wijzigingen in het reisprogramma. Tips over guesthouses en hostels zijn ook meer dan welkom!
woensdag 17 oktober 2012 Bali - Bangkok
donderdag 18 oktober 2012 Bangkok
vrijdag 19 oktober 2012 Bangkok
zaterdag 20 oktober 2012 Bangkok
zondag 21 oktober 2012 Bangkok
maandag 22 oktober 2012 Pak Chong (Khao Yai)
dinsdag 23 oktober 2012 Pak Chong (Khao Yai)
woensdag 24 oktober 2012 Pak Chong (Khao Yai)
donderdag 25 oktober 2012 Ayutthaya (Lopburi)
vrijdag 26 oktober 2012 Ayutthaya (Lopburi)
zaterdag 27 oktober 2012 Sukothai
zondag 28 oktober 2012 Sukothai
maandag 29 oktober 2012 Kanchanaburi
dinsdag 30 oktober 2012 Kanchanaburi
woensdag 31 oktober 2012 Kanchanaburi
donderdag 1 november 2012 Kanchanaburi
vrijdag 2 november 2012 Chiang Mai
zaterdag 3 november 2012 Chiang Mai
zondag 4 november 2012 Chiang Mai
maandag 5 november 2012 Chiang Mai
dinsdag 6 november 2012 Phi Phi Islands
woensdag 7 november 2012 Phi Phi Islands
donderdag 8 november 2012 Phi Phi Islands
vrijdag 9 november 2012 Phi Phi Islands
zaterdag 10 november 2012 Phi Phi Islands
zondag 11 november 2012 Khao Sok National Park
maandag 12 november 2012 Khao Sok National Park
dinsdag 13 november 2012 Khao Sok National Park
woensdag 14 november 2012 Khao Sok National Park - Bangkok
donderdag 15 november 2012 Bangkok - Hong Kong (13h45 - 17h30)
Wat een geweldige reis1 Ben super jaloers…
Ben een paar jaar geleden in Java en Bali geweest en wil volgend jaar terug en dan de kleine Soedan eilanden erbij. Java is zooo mooi! Dubai is leuk voor even,een paar dagen.
Het reisschema lekker zo houden,het is toch erg persoonlijk! Hostels en slaapplekken zijn er in overvloed…komt goed allemaal. Jammer dat wij later in Phi Phi zijn anders hadden we samen een pilsje kunnen pakken…Fijne vakantie!
Wij kijken er ook bijzonder naar uit. De afgelopen tijd een berg vakantiedagen en overuren opgespaard. Mijn vriendin is net afgestudeerd en heeft wat dat betreft alle tijd. Is er nergens anders onderweg een punt waar we even een koud Thais pilsje kunnen drinken? :dag:
Ik ben erg benieuwd naar de input van Krung Thep die op mij altijd bijzonder deskundig overkomt.
Even een hele snelle reactie, want ben een filmpje aan het kijken…maar Kanchanaburi na Sukhothai is logistiek gezien niet logisch (Sukhothai ligt in het noorden; Kanchanaburi ten westen van Bangkok).
Ik zou sowieso 2 dagen aan het begin van Bangkok afhalen (is erg lang nu). Na Bangkok bezoek aan Khao Yai (Pak Chong). Khao Yai naar Kanchanaburi is ook een best lange reis, dus je zou na Khao Yai eerst nog een nacht in Bangkok kunnen blijven slapen en dan volgende dag doorreizen naar Kanchanaburi.
Na je bezoek aan Kanchanaburi via Ayutthaya, Lopburi en Sukhothai naar Chiang Mai reizen.
Na je verblijf in het noorden zou je een goedkope vlucht terug naar Bangkok kunnen nemen met Air Asia (houd er rekening mee dat Air Asia vanaf 1 oktober weer naar/vanaf Don Muang vliegt in het noorden van Bangkok en niet meer vanaf de grote luchthaven Suvarnabhumi). 's Avonds kan je dan de nachttrein nemen naar Surat Thani en vanaf daar verder reizen naar Khao Sok. Als je bijvoorbeeld bij Tree Tops in Khao Sok wilt overnachten, komen ze je 's ochtends van het treinstation halen.
Na Tree Tops door naar Krabi/Phuket vanwaar je met de boot naar Koh Phi Phi kunt gaan.
Vanaf Phuket/Krabi kan je weer goedkoop terugvliegen met Air Asia naar Bangkok. Dan nog een hele dag zeker in Bangkok blijven, om bijvoorbeeld te shoppen en souvenirs te kopen en uiteindelijk vliegen naar Hong Kong.
Vergeet je niet een fietstocht te doen in Bangkok ? Mag je eigenlijk echt niet missen, erg leuk !
Dank voor je reply. Dit was precies het soort reactie waar ik naar op zoek ben. Is Kanchanaburi de moeite waard? Het tijgerpaleis interesseert mij niet direct maar met name het Erawan N.P. lijkt mij erg bijzonder. Is dit een meerwaarde in het programma?
Nee, laat de Tiger Temple idd links liggen, wat ik in meerdere artikelen heb gelezen worden de dieren daar niet goed behandeld.
Als je naar Kanchaburi reist, kan je eerst nog de grote chedi in Nakhon Pathom bezoeken.
Kanchanaburi is zelf ook de moeite waard: de oorlogsbegraafplaats, het JEATH Museum of het Thai-Burma Railway Centre (deze ligt naast de begraafplaats) en natuurlijk even over de bekende brug over de River Kwai lopen.
Ook de Hellfire Pass zou je kunnen bezoeken als je voldoende tijd hebt.
Ben je geinteresseerd in oude Khmer-tempels dan kan je nog een uitstapje maken naar het Muang Singh Historical Park dat in de buurt van Kanchanaburi ligt.
Het Erawan National Park met de beroemde Erawan watervallen zijn zeker de moeite waard om te bezoeken, neem zwemkleding mee, want je kan er prima zwemmen.
Een leuke plek om te overnachten zijn natuurlijk de River Kwai Jungle Rafts (Floatel), eenvoudige kamers op het water gelegen. Geen elektriciteit, maar 's avonds wordt alles sfeervol verlicht met olielampjes.
Dat zou gezellig zijn,ja maar ons schema sluit niet echt aan bij dat van jullie,jullie liggen telkens een paar dagen voor op ons haha
Geniet er lekker van en met al die tips komt het vast goed.
ik ben er geweest! Heb bij http://greenleaftour.com/ verbleven… Super goedkoop, hele aardige mensen en hele goede betaalbare tours! Het is wel basic (ben ik niet gewend!) maar voor een paar dagen goed te doen. De sfeer is er fantastisch…
De kans op olifanten? Kwestie van geluk hebben. Ze doen hun best ze te vinden (zijn uren op zoek geweest!) en sporen zat gevonden…maar geen olifanten. Wil je die bijna zeker zien…ga dan naar borneo…daar heb ik ze meerdere keren gespot…zowel aan de rivier als diep in de jungel.
Dank voor je reply Tobias! Waar op Borneo heb jij het geluk gehad om ze te zien? Wij gaan vijf dagen naar de Kinabatangan Rivier in de hoop om olifanten te spotten maar ik begreep dat het daar ook voorkomt dat je de olifanten maanden niet ziet. Vragen over Borneo kan je beter stellen in het Maleisieforum zie link : Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk ,dit is het Thailandforum!
Bedankt bij voorbaat.
ik heb ze gezien bij de Kinabatangan rivier. Ik zat in de lodge van Borneo Eco Tours http://www.borneoecotours.com/. Wij hebben 2x aan de rivier, en eenmaal in de jungle kuddes olifanten gezien. Tevens krokodillen, oerang oetang, enz enz
heel veel plezier…het is een super vakantie…zowel in Thailand als in Maleisie! Vragen over Borneo kan je beter stellen in het Maleisieforum zie link : http://www.wereldwijzer.nl/forum/maleisie-forum ,dit is het Thailandforum!
Bedankt bij voorbaat!
Kleine toevoeging ivm het onderdeeltje Borneo: wij verbleven hier bij de Kinabatangan River bij The Nature Lodge. Hebben jammer genoeg geen olifanten gezien. Volgens de gids trekken ze regelmatig verder en zaten ze op die moment te ver… http://www.naturelodgekinabatangan.com/naturelodge.php Vragen over Borneo kan je beter stellen in het Maleisieforum zie link : http://www.wereldwijzer.nl/forum/maleisie-forum ,dit is het Thailandforum!
Bedankt bij voorbaat !
we sliepen in de gewone privékamers. Deze waren wel heel klein, maar ontzettend proper.
Ik heb de dorms ook gezien en de mensen die hierin verbleven waren er ook heel tevreden van. Ligt eraan wat je wilt en wat je wilt betalen… Wij slapen nooit in dorms, dus de keuze was snel gemaakt.
Qua wildlife vonden we dit wel de moeite. We zagen verschillende soorten apen (langneusapen, …), krokodillen in het water, mooie vogels, de civet kat,… Ochtendsafari en jungletocht + nachtwandeligen gedaan. Men biedt hier laarzen aan (voor een zeer kleine bijdrage te huren) omdat je soms 40cm in de modder zit. Het ontbijt hier is echt zalig lekker. Avondeten vonden we iets minder lekker maar het eten in Borneo is sowieso een heel stuk minder lekker dan in Thailand.
De tours waren goed geregeld en wij zijn hier 2 nachte gebleven. Eén nacht vonden we net iets te kort, maar 2 nachten is wel genoeg.
Wel op tijd boeken. Ze regelen ook transfer vanuit Sandakan of Sepilok en dit aan een goede prijs en goed comfort.
Men is ons komen afhalen in Sepilok orang Utang centre.
Inderdaad beter vanuit Kanchanaburi naar Ayutthaya en dan naar boven. Persoonlijk vond ik eerst Kanchanaburi, dan Ayutthaya en dan nog Sukhothai iets teveel cultuur achter elkaar, vooral omdat de laatste twee beetje hetzelfde is. Maar dat is persoonlijk. In Chiang Mai heb ik een hele leuke mahout training gedaan wat heel olifantvriendelijk is (lang niet overal) bij Woody Elephant Camp. Dan zwem je ook met ze enzo.
Verder is Phi Phi idd heel mooi (Krabi ook met een leuke nightmarket en rotsklimmen bij Railay Beach wat echt een super mooie omgeving is), anders evt. Koh Tao.
Ik heb het Thailand-programma iets omgegooid. We arriveren op 17 oktober rond 15.00 uur met de vlucht vanaf Bali in Phuket en het idee is als volgt.
Dag 01: Phuket
Dag 02: Khao Sok National Park
Dag 03: Khao Sok National Park
Dag 04: Khao Sok National Park
Dag 05: Bangkok
Dag 06: Bangkok
Dag 07: Bangkok
Dag 08: Bangkok
Dag 09: Bangkok
Dag 10: Kanchanaburi
Dag 11: Kanchanaburi (Erawan watervallen)
Dag 12: Ayutthaya
Dag 13: Ayutthaya
Dag 14: Chiang Mai
Dag 15: Chiang Mai
Dag 16: Chiang Mai
Dag 17: Chiang Mai
Dag 18: Sukhothai
Dag 19: Sukhothai
Dag 20: Lopburi
Dag 21: Naar Phuket (trein naar Bangkok, daar nachtbus naar Phuket)
Dag 22: Koh Phi Phi
Dag 23: Koh Phi Phi
Dag 24: Koh Phi Phi
Dag 25: Koh Phi Phi
Dag 26: Koh Phi Phi
Dag 27: Koh Phi Phi
Dag 28: Naar Bangkok
Dag 29: Bangkok
Dag 30: Vertrek
Ik hoor graag of wij iets missen in het bovenstaande reisprogramma of dat jullie leuke aanvullingen hebben. :chin:
Hoi,
Je zou ipv 6 dagen Phi Phi ook 3 dagen kunnen doen en dan combineren met bv Koh Lanta of Koh Lipe,dan heb je een toeristisch en een rustig eiland…
Verder zou ik het niet weten,ziet er prima uit,toch?