Reisschema 3 weken in augustus graag advies

Hallo wij gaan in Augustus naar Thailand en Cambodja.
Hieronder staat een idee over het reisschema.
We denken dat het erg vol staat, het is ook moeilijk kiezen :wink:
Naar Cambodja willen we zowiezo en kiezen alleen voor Siem Reap en Phnom Penh.
We zijn al eerder 3 weken door Vietnam gereisd en een keer 3 weken door Laos.
We houden niet van strand of rustdagen (dat doen we erna thuis wel).
In Chiang Mai zouden we het liefst The Mae Hong Song Loop rijden maar daar hebben we de tijd niet voor. Misschien een verkorte versie ??
Bangkok zelf hebben we een beetje gezien tijdens onze Laos reis, zou graag weer een fietstour doen , maar ja…je kunt niet alles…

dag 1 vlucht Amsterdam Bangkok
dag 2 Aankomst Bangkok12.25 uur door met de bus/trein naar Khao Yai NP
dag 3 Khao Yai NP 2 daagse privé jungle tocht
dag 4 Khao Yai NP 2 daagse privé jungle tocht evt 's avonds terug naar Bangkok anders volgende ochtend
dag 5 Bangkok naar Siem Reap met Air Asia evt nog Siem Reap stad
dag 6 Siem Reap Angkor
dag 7 Siem Reap Angkor
dag 8 Siem Reap Kompong Phluk of Phom Kulen NP waterval
dag 9 Siem Reap naar Phnom Penh bus of boot
dag 10 Phnom Penh Tuol Sleng museum/ Killing Fields
dag 11 Phnom Penh stad zelf
dag 12 Phnom Penh naar Chiang Mai Air Asia
dag 13 Chiang Mai
dag 14 Chiang Mai
dag 15 Chiang Mai
dag 16 Chiang Mai-Surat Thani Air Asia
dag 17 Tree tops jungle safari Khao Sok NP
dag 18 Tree tops jungle safari Khao Sok NP
dag 19 Tree tops jungle safari Khao Sok NP 's avonds vlucht naar Bangkok met Air Asia
dag 20 Bridge over River Kwai
dag 21 Bridge over River Kwai 's nachts om 2.25 uur terug vlucht naar Amsterdam
dag 22 Bangkok–amsterdam

We hebben ook nog gedacht om eerst Chiang Mai dan Tree Tops dan naar Cambodja en vervolgens naar Khao Yai en River Kwai te gaan dat ligt beide dicht bij Bangkok…
Graag advies of aan op opmerkingen.
We hebben nog ruim de tijd om alles te veranderen!

Alvast bedankt Rob en Ingrid

Dit schema roept bij mij een ‘help’ op: ik vind het veel te vol.

Om na een lange vlucht met trein en bus verder te reizen is al vrij zwaar, meteen de dag erna een trekking doen als je nog niet aan de tijdzone en de warmte gewend bent is bijna niet te doen.

Twee dagen voor Angkor vind ik kort, maar er zijn genoeg mensen die het wel in twee dagen doen.

Ik zou ook een dag extra in PP en CM inlassen.

Daarnaast zou ik liever vanuit BKK naar het vliegveld gaan dan vanuit Kanchanaburi. De terugvlucht begint dan net wat relaxer.

Dat HELP had ik al verwacht…
We hebben er even alles in gepropt wat we zouden willen doen.

We zullen waarschijnlijk er 1 moeten laten vallen en de rest wat ruimer plannen
Dus toch weer kiezen…

Angkor is al lang een wens en we dachten zelf ook 3 dagen pas Angkor maar we zien heel vaak dat men het in 2 dagen doet.
Je moet uitkijken dat je niet tempelmoe word natuurlijk maar daarom gaan we in Thailand ook niet naar Ayutthaya en Sukhoitai.
En wij zijn van die types die het liever goed gezien hebben dan half aangezien we bijna nooit terug gaan naar dezelfde plaats.
Ik weet niet of Kompong Phluk of Phom Kulen NP waterval echt de moeite waard zijn , lees er veel verschillende verhalen over op tripadvisor.

In 2013 toen naar Laos gingen via Bangkok kwamen we ook 's middags aan en zijn we nog lopend vanaf ons hotel naar het Grand Palace gegaan (hotel lag in de buurt van MBK) In zijn we de volgende ochtend om 6 uur opgestaan om een fietstocht door de stad te doen en 's avonds door te vliegen naar Chiang Rai. De dag erop weer om half 6 op om de slowboot naar Luang Prabang te halen. Dit was voor ons echter prima te doen. Misschien ook HELP??
Dus vandaar dat ik dacht misschien maar meteen door naar Khao Yai NP :wink: De jungle tocht is trouwens niet echt een trekking in die zin dat het niet de hele dag lopend is, ook een gedeelte met een jeep.

Kanchanaburi is vanaf Bangkok ook in een dagtrip te doen maar dat is vaak gecombineerd met dingen die we niet in het programma hoeven te hebben.
En ik lees veel dat daar 1 dag tekort is…

Hallo Rob en Ingrid,

Over Kanchanaburi: Wanneer het je enkel om een historische brug te doen is,
die je dan van je lijstje met hoogtepunten kunt afstrepen, dan zeg ik doen!

Ik kan echter niet bevatten waarom mensen enkel voor een brug
naar Kanchanaburi toetrekken.

Erawan National Park is een echt hoogtepunt, qua jungle en qua watervallen, en dat
zou veel meer een reden moeten zijn om K’buri te bezoeken.
Echter dat kost je een dag extra. Er zijn trouwens meer Nationale Parken (o.a. Sai Yok) die
prachtig zijn.

Hans.

Hallo Hans,

Het staat niet op mijn to do lijst zeg maar Angkor wel…
We wilden dan 1dag de brug en 1 dag Erawan NP de watervalen, dat is wel in 1 dag te doen nemen we aan??
We hadden al bedacht dat je niet alleen voor de brug die kant op moet gaan.
We hebben net nog even naar Sai Yok gekeken, zo komt er steeds meer op het lijstje bij…

Moeten gewoon kiezen straks… Khao Yai NP / Khao Sok NP/ Erawan NP / Sai Yok NP
Nog tips??
Tenzij we Chiang Mai laten vervallen, maar dan is het misschien teveel van hetzelfde.

Rob en Ingrid.

Er is maar een tip:
Laat je gevoel spreken… Bij de keuze moet JULLIE gevoel doorslaggevend zijn, en niet mijn gevoel.

Let erop dat het goed kan zijn dat je op een gegeven moment reismoe zult zijn. Omdat je van hot naar her reist, kan dat gebeuren.
Dan kun je beter de zaken die minder belangrijk zijn naar later schuiven, en ter plekke beslissen of je ervoor gaat.

1 dag de brug, 1 dag Erawan, op de dag van de brug houd je dan tijd over…

Hans.

Gekkenhuis… Persoonlijk zou ik m zo doen;

dag 1 vlucht Amsterdam Bangkok
dag 2 Aankomst Bangkok12.25 uur / ca 14.00 in je hotel
dag 3 Colors of Bangkok fietstour
dag 4 Vrij te besteden
dag 5 Bangkok naar Siem Reap met Air Asia evt nog Siem Reap stad
dag 6 Siem Reap Angkor
dag 7 Siem Reap Angkor
dag 8 Siem Reap Angkor
dag 9 Siem Reap naar Phnom Penh bus of boot
dag 10 Phnom Penh Tuol Sleng museum/ Killing Fields
dag 11 Phnom Penh stad zelf
dag 12 Phnom Penh naar Chiang Mai Air Asia
dag 13 Chiang Mai
dag 14 Chiang Mai
dag 15 Chiang Mai
dag 16 Chiang Mai
dag 17 Chiang Mai
dag 18 Nachttrein K’buri
dag 19 Verblijf K’buri bijvoorbeeld in een Floatel
dag 20 Bridge over River Kwai
dag 21 Bridge over River Kwai 's nachts om 2.25 uur terug vlucht naar Amsterdam
dag 22 Bangkok–amsterdam

Bedankt voor jullie reacties!!

Het klopt eigenlijk wel , en ons gevoel zegt dan denken we toch Khao Yai Np en Khao Sok Np.
Dat lijkt ons beide super. En dan valt K’buri denken we af hoe mooi de erawan watervallen ook zijn.
(vergelijkbaar met Kuang Si in Loas als we het zo bekijken, ook erg mooi gebied!).
Misschien ook nog een andere volgorde dat zoeken we nog even uit.
Als we eruit zijn zullen we het nieuwe schema hier nog plaatsen.

Color of Bangkok ziet er ook erg goed uit!!
Vorige keer met Co van Kessel op stap geweest en was ook super.
Zo te zien is het beide een heel andere route. En dan zou de weekend versie mooi uitkomen.
We laten het nog weten.

Khao Yai: probeer niet de olifanten weg te toeteren, http://englishnews.thaipbs.or.th/angry-jumbo-charges-truck-khao-yai-park

Ik heb het gelezen en nee zullen we niet doen!!
We dachten aan een jungle tocht met Tontan travel, zien daar veel goede recensies over.

Ben er zelf jaren geleden geweest en vond het een fantastische ervaring! Omdat je ook naar Chiang Mai gaat zou ik zou zeker even contact opnemen met Hans Deckers. Hij is een Nederlander van origine en woont al 20 jaar in Thailand in Chiang Mai. Hij runt daar samen met zijn familie een klein resort (diverse prijsklasses van goedkoop tot luxe) maar daarnaast werkt hij ook als reisgids/professional en hij heeft een bedrijfje dat fietstochten aanbiedt, maar ook een bedrijfje dat andere excursies en/of meerdaagse tochten aanbiedt. Hij staat goed bekend en je vindt zijn profiel op TravelMoodz.com een website die reizigers rechtstreeks verbindt met gidsen wereldwijd. Hierbij de link naar zijn profiel en via dit profiel kun je rechtstreeks contact met hem opnemen:
http://www.travelmoodz.com/nl/reisprofessional/hans-deckers-1
Succes met de voorbereidingen!

1 like

Dank je voor de tip , we gaan het eens bekijken. Het ziet er goed uit op het eertse gezicht.
Ook al zijn we niet zo van de resorts , doe maar een simpel kleinschalig hotel of guesthouse waar we kunnen slapen en douchen.
Ook spreken we het liefst niet de hele vakantie nederlands. Maar zijn we het graag een beetje onder de lokale bevolking.
Maar ga het zeker op mijn gemak uitzoeken!!