Begin Juni gaan we voor 3 weken naar Thailand.
Nu zijn we het reisschema een beetje in elkaar aan het knutselen,…we willen de de eerste 10 dagen centraal en noorden doen, en daarna 11 dagen zuid thailand, koh phuket/koh phihi enz…
NU hadden we het volgende in gedachten.
Dag 2: aankomst in bangkok
Dag 3: bangkok
Dag 4: bangkok—>kanchanburi river kwai
Dag 5 Kanchanburi erwan watervallen–> ayyutaya
Dag 6: ayyutaya , s’avonds nachttrein naar chang mai
Dag 7: changmai
Dag 8,9,10 jungletrekking
Dag 11: vlucht naar phuket, aankomst phuket
Dag 12: phuket
Dag 13: phuket
Dag 14: Phuket–>ko phi-phi
Dag 15: ko phi-phi
Dag 16: ko phi-phi–ko lanta
Dag 17: ko lanta
Dag 18: ko lanta–>railay
Dag 19 railay–> krabi
Dag 20+21: krabi, savonds vlucht naar bangkok en dusseldorf
Zijn er mensen met tips of opmerkingen op dit reisschema?? Alles is welkom!
Redelijk druk schema in de eerste week, wel te doen maar weinig tijd voor eventuele andere tours…
Persoonlijk zou ik een dag eerder naar BKK terug gaan zodat je laatste dag niet een complete reisdag gaat worden, en je hebt dan ook nog wat tijd voor last-minute aankopen die in de regel in BKK toch het voordeligst zijn.
Weet ik niet.die kant van het zuiden leek ons het mooist.
Alle tips zijn welkom…dus jullie denken dat het noorden te vol gepland is.heeft er iemand een alternatief?
OK ik zag ook niet zo veel verschil, dus maar naar verwachte weer gekeken phuket 20 dagen en 308 mm regen, ko samui 15 dagen en 121 mm. maar als Phuket veel mooier is, kan dat het waard zijn. http://www.travelfish.org/weather/thailand/august
Ik denk persoonlijk dat je beter een paar dagen uittrekt om Bangkok te bezoeken.
Bangkok heeft vele bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om te bezoeken.
Denk maar aan de Tempel van de Smaragden Boeddha en het Koninklijk Paleis,een tochtje door de khlongs (kanaaltjes) is een ware belevenis.
Voor mensen die graag urenlang rondwandelen door straatjes met snuisterijen, souvenirs, kleding, voedsel en andere spullen is Chinatown een waar paradijs.
Teveel reizen en te weinig genieten, is mijn mening. Om het nog ingewikkelder te maken:
Optie 1: Ko Lanta schrappen, en de resterende tijd te verdelen over de rest van je bestemmingen.
Optie 2: De jungletrek kan ook in de buurt van Kanchanaburi plaatsvinden, waardoor je een hoop gereis bespaart.
Sanghklaburi is twee uur met de bus, en van daaruit kun je naar vele Nationale Parken.
Ayutthaya doe je dan als dagtocht vanuit Bangkok, dit gaat makkelijk.
Zoals je het nu beschrijft, verwacht je blijkbaar na een dag Erawan nog aan te kunnen komen in Ayutthaya. Dit is mogelijk, maar dan ben je wel erg kort in Erawan. Houd er rekening mee dat Erawan op anderhalf uur van K’buri ligt (Minibussen zijn sneller), wat maakt dat je aan reizen al drie uur kwijt bent.
Owww, en trouwens, het zal wel kunnen dat je na Erawan nog naar Ayutthaya komt, maar dan zal het via een speciaal door jullie gecharterde mininbus moeten zijn. Aangezien er weinig chauffeurs zijn die dat op dat moment nog willen doen, wordt dat prijzig.
Ja,ik vind het ook altijd leuk om nog een volledige dag Bangkok te hebben op de terugweg!Lekker een laatste massage laten doen,laatste shopping (vooral grotere dingen die ik niet de hele reis mee wil sjouwen) en 's avonds nog een laatste drankje op Khao San Road om het af te leren!
Oh ja… Je vroeg ook nog tips over het weer… Die zijn er niet.
Hooguit zou je kunnen denken over een plan B.
Dat zou je hier moeten verzinnen, en ten uitvoer brengen als de verschillen in weer ter plaatse echt groot zijn.
In de praktijk kunnen de verschillen altijd groot zijn, in de voorspellingen meestal niet.
Na wat rondspeuren op internet, hebben we weer allerlei ideeen erbij.
Het is misschien beter om van bangkok door te reizen naar chiang mai. Daar zo’n dag of 4 te blijven , en dan naar phuket te vliegen.
Om in phuket 2 nachten te verblijven, en vanuit daar een meerdaagse tour te maken in khao sok.
Daarna ko phiphi, railay en dan vanuit krabi of phuket terug te vliegen naar bangkok.
IS dit te doen?of raden jullie chiang mai echt af ivm het reizen.
Alle sugesties zijn welkom
Vergeet Phuket en blijf langer bij Phi Phi en Railay zou ik zeggen!
Updated - - -
En ik zou niet noord en zuid in zo’n korte tijd combineren. Als je van jungle trekking houdt kun je ook vanuit Bangkok naar Khao Sok National Park met jungle trekking doen ook bij cheow lan lake en dergelijke!
Als je 3 weken gaat , is het dan handig om voor Noord of voor Zuid te kiezen of is allebei goed mogelijk?
Wij willen namelijk wel het idee hebben met vakantie te zijn en liever ook geen binnenlandse vluchten.