Reisschema 37 dagen Thailand??

In februari ga ik met met vriendin 5 weken naar Thailand, we hebben de volgende planning nu gemaakt:

Dag 1 tm 5: Bangkok
Dag 6/7 : Ayathuyya
Dag 8/9 : Pak Chong voor Khao Yai national park, hier met greenleafe
of Bobby’s een jungletocht doen
Dag 10 : Reizen richting Krabi, via Bangkok… we weten nog niet of we
gaan vliegen (60 euro retour BKK Krabi) of met trein/bus. Wat
raden jullie aan? Is de kostenbesparing door trein/bus groot
genoeg om dit te doen ipv vliegen?
Dag 11 tm 19 : Phi Phi, Railay, Koh Lanta we weten nog niet precies hoe we
dit deel van de reis gaan invullen
DAg 19 tm 21 : Reis Krabi via BKK naar Siem Raep (Cambodja)
Dag 21 tm 24 : Siem Raep (Angkor Watt)
Dag 25 tm 28: Battambang
Dag 28/29 : reis Battambang naar Koh Chang (grensovergang bij Pailin?)
Dag 29 tm 35: Koh Chang
Dag 35 tm 37: terug naar BKK en terugvliegen naar Nederland

Is dit een beetje een kloppend schema? is het te kort of te lang ergens?

Elk commentaar of hulp wordt gewaardeerd!:chin:

alvast bedankt,

Hoi

Afhankelijk of je er eerder bent geweest maar 5 dagen Bangkok aan het begin zou ik persoonlijk niet doen, doe dit liever aan het einde van de reis ook ivm shoppen enz.
2 dagen Ayathuyya lijkt me ook iets teveel van het goede maar geeft je wel de gelegheid alles goed te bekijken.
Richting Krabi per trein / bus is natuurlijk veel goedkoper dan per vliegtuig maar neemt behoorlijk wat tijd in beslag is een afweging die jullie zelf moeten maken.
Je zou bv de tijd op de eilanden wat kunnen verkorten, vind ze erg ruim, en daardoor in de gelegenheid komen om ook een bezoek te brengen aan het noorden van Thailand Chiang Mai bv is prima te doen met nachttrein of vlucht.

Groet,
Olav

Ja, Johannesss,

Bangkok aan het eind, dan snap je ook een beetje beter hoe het reilt en zeilt in Thailand, en je hoeft niet de hele tijd met spullen te zeulen, want alles wat je onderweg ziet, is ook in BKK te koop, en vaak voor minder.

Hans.

@Hans, dat is een goed, ga ik aanpassen in mijn trip begin minder lang in Bangkok, maar einde nog meerdere dagen.

:chin:Waarom sla je het Noorden over daar is ook veel moois te zien?:thailand::cambodia:

Geen idee of het mogelijk is… Maar wat ik persoonlijk zou uitzoeken is om per boot naar Cambodja te komen.

:chin:Van uit Thailand hoe had je dit dan in gedachte?:thailand::cambodia:

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er vanuit Cambodja boten varen naar… ik dacht Samui??

Dus moet het andersom toch ook mogelijk zijn, om bijvoorbeeld vanuit Chumpung, de oversteek te maken naar Cambodja, of is dit een rare gedachte?

Nogmaals, heb ik geen idee of dit mogelijk is maar dat zou mij wel wat lijken.

Vanuit Cambodja boten naar Samui ? Lijkt me heel erg sterk…

Met bus/trein richting Krabi hoeft zeker niet veel goedkoper te zijn dan met het vliegtuig. Momenteel heeft Air Asia een promotie-tarief, te boeken t/m 1 december, vanaf Bangkok voor 990 Baht all in.

Ik zou idd een paar dagen Bangkok aan het begin doen (eerste dag ff acclimatiseren, 2e dag bezienswaardigheden zien als Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun en Chinatown en evt 3e dag nog een fietstocht maken door Bangkok, maar dat kan je ook aan het einde doen natuurlijk) en afsluiten met een paar dagen Bangkok.

nee er gaan geen boten vanaf samui naar bangkok (wat ook een veel mensen denken, door de folder van lomprayah) of cambodja.

Ik zou geloof ik wat om gaan draaien. Ik zou een vlucht boeken van Bangkok naar Phnom Penh. Vandaaruit met de bus naar Siem Riep. Vandaar met de boot over het Tonle Sap meer naar Battembang. Dan naar Ko chang via de overgang bij Pailin. Zorg dat je daar op tijd bent , er staan heel weinig taxi’s. Vanuit Ko Chang (via Ko Samet?) en dan naar Bangkok. Dagje Ayattaya(ik vond Sukothai veel mooier) en dan met vliegtuig naar Ko Samui. Dan boot naar Krabi en vanuit Krabi via James Bond eiland ed naar Ko phi phi. Ik vond Phuket duur en erg toeristisch dus zou daar niet lang blijven, maar als je er van houd? Dan met Art Asia terugvliegen voor een prikkie naar Bangkok?

ik begrijp het niet helemaal, je vliegt naar Samui (overigens ook erg toeristisch) en dan neem je de boot naar krabi, tenzij jezelf een boot charterd en een paar dgn de tijd neemt is dit wel mogelijk, maar normaal gesproken gaat er geen boot vanaf samui naar krabi.

Nee klopt, ik bedoel met de boot naar Don Sak en daarna met de bus naar Krabi…

Op Koh Phayam lopen we elkaar mis, maar wanneer ben jij ‘terug’ in BKK? Wellicht zitten we daar wel tegelijk!