Ik ben yviera, ben 23 jaartjes jong en zal de komende 4 weken vaker op dit forum te vinden zijn, want mijn vriend en ik gaan 16 september voor 18 dagen naar Thailand. We gaan voor het eerst naar Thailand en ook voor het eerst zelf zonder iets geboekt te hebben :paranoid: jhaaa en dat is iets wat voor ons erg spannend is. We hebben dus een ticket van LTU (425 euro) koopje dus en voor de rest niks. Wel hebben we een reis samengesteld die we wel graag willen doen…
Ik zal hemvoor jullie neerzetten en zou het leuk vinden om te horen wat jullie (ervaren Thailand gangers) ervan vinden. Verder zijn alle op en aanmerkingen welkom …
Dag 1 Zondag: Vertrek AMS
Dag 2 Maandag: Aankomst BKK 11:50
Dag 3 Dinsdag: BKK
Dag 4 Woensdag: Kanchanaburi (tijgertempel, eravan watervallen)
Dag 5 Donderdag: River Kwai
Dag 6 Vrijdag: River kwai
Dag 7 Zaterdag: Chiang Mai (met het vliegtuig vanuit BKK)
Dag 8 Zondag: Chiang Mai
Dag 9 Maandag: Chiang Mai
Dag 10 Dinsdag: Chiang Mai
Dag 11 Woensdag: Krabi of Koh Phi Phi (met het vliegtuig)
Dag 12 Donderdag: Krabi of Koh Phi Phi (we willen naar james bond eiland)
Dag 13 Vrijdag:Koh Samui
Dag 14 Zaterdag: Koh Samui
Dag 15 Zondag: Koh Samui
Dag 16 Maandag: Koh Samui
Dag 17 Dinsdag: BKK - Shoppen :wub:
Dag 18 Woensdag: Vertrek 11:35 …
Naja dit is zo’n beetje onze reis, maar we kunnen en zouden zeker hier vanaf willen wijken, dus mochten jullie iets anders leuks weten, ik sta er open voor …
Verder is 2 dagen river kwai niet een beetje te veel? We willen slapen in een Luxe floatel, iemand een idee waar ik die kan vinden? En kan je de river kwai zelf bezoeken of beter met een tour? En waar boek je die tour dan?
James Bond Eiland is nog geen 5 minuten waard. De omgeving daar echter is zeer mooi en zeker een bezoek waard. Trips naar Phang Nga Bay worden georganiseerd vanuit Phuket, Krabi en Phi Phi.
In Kanchanaburi kun je slapen in een floatel, en ze kunnen je daar alle informatie geven over trips. Ik zou gewoon 2 dagen Kanchanaburi plannen, inclusief River Kwai. Hotel regel je gewoon ter plaatse.
Tiger Temple: meningen hierover varieren heel sterk.
Hou er rekening mee dat het nat kan zijn in September.
We willen naar Krabi/Koh Phi Phi vanwege de mooie rotsblokken in het water, verder schijnt het er idd erg mooi te zijn. Misschien dat we willen kanoen om die rotsen heen. Verder geen idee, wat je nog meer daar kunt doen! Heb je tips ???
Dus je denkt dat ik 1 dag Kanchanavuri (watervallen en tijgertempel) en 1 dag river kwai genoeg heb? Okay! Ik zal eens op i-net kijken of er ook een luxe floatel is! Misschien dat ze me dan idd een tour kunnen verkopen …
Verder tja sep kan nat zijn, ik weet het, maar dat houd ons niet tegen hoor. Hoor van vele dat het korte/fikse buien zijn …
Het programma zoals je het nu hebt is te doen, al zou ik zelf meer dagen uittrekken voor Krabi/Phi Phi.
Vanuit Chiang Mai moet je nu eerst naar Krabi of Phi Phi toe, dit kan je het beste doen om met Thai Airways van Chiang Mai naar Phuket te vliegen of met een van de lowcost carriers (AirAsia, NokAir) via Bangkok naar Phuket of Krabi te vliegen.
Vanuit Phuket kan je eventueel met Bangkok Airways naar Ko Samui vliegen.
Wat Bangkok betreft, zou je bijvoorbeeld de dag van aankomst rustig aan kunnen doen en wellicht in de middag naar Chinatown kunnen gaan. Leuk om een paar uurtjes rond te slenteren in de nauwe, smalle steegjes. De volgende dag zou je dan de toeristische hoogtepunten kunnen bezoeken: Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Arun, Wat Po. In de middag zou je dan bijvoorbeeld de longtailboot kunnen pakken voor een tochtje over de klongs (kanalen) van Bangkok.
Een andere aanrader is het fietsen door Bangkok. Ik hoor hier alleen maar goede verhalen over en mocht je nog tijd over hebben, zou ik dit ook zeker gaan doen.
Wat shoppen betreft is Bangkok een paradijs. Er zijn veel leuke markten zoals bijvoorbeeld Pratunam en de weekendmarkt Chatuchak en veel gigantische shoppingmalls zoals bijvoorbeeld het MBK Center, Siam Paragon, Emporium, Gaysorn Plaza en nog een stuk meer…
Wat een floating hotel in Kanchanaburi betreft, zou je ook eens kunnen kijken op mijn website www.travel-thailand.jouwpagina.nl
Onder accommodatie Kanchanaburi staat hier volgens mij ook een floatel bij.
Veel plezier en succes met jullie verdere voorbereiding en mocht je nog meer vragen hebben, dan horen we het wel !
Jij ook bedankt voor je recatie en vele tips. Ben al een beetje meer gerustgesteld om er zo op eigen houtje heen te gaan!
MAAR meer vragen mochten hé …
Van Chiang Mai naar Krabi/Koh Phi Phi. Hoe doe ik dat, heb net alle binnenlandse maatschappijen afgezocht en kwam alléén uit op Thai Airways rechtstreeks voor 11,750 thb. Beetje duur !!! Bijna alles is mét een stop in BKK…
Enne jij zegt meer dagen voor krabi/phi phi. Waarom?
Wat is daar zo bijzonders?
Verder BKK, die wat’s bezoeken en die tocht met longtailboot, hoe doe ik dat, alléén of met een tour? Pak ik gewoon steeds een taxi of tuk tuk en laat me daar afzetten?
Heb jij aanrader wat betreft chiang mai! Leuk hotel? En een trekking?
Ohhhh heb ook gelijk even een kijkje genomen op je website, erg mooi en veel info. Ga ik zeker even bekijken dit weekend …
Trouwens heb je bij eva airways gewerkt? Las zoiets op je weblog! En nu in Haarlem. Ik woon zelf in zandvoort en werk op schiphol als grondstewardess…
Chiang Mai-Phi Phi: of met Thai rechtstreeks CM-Phuket (1 vlucht per dag), ferry naar Phi Phi, of met een van de budget arilines naar Phuket of Krabi, vandaar ferry. Er is tegenwoordig ook een watervliegtuig Phuket-Phi Phi trouwens, maar heb nog niemand gesproken of ergens gelezen hoe dit is.
Bangkok: ik zou geen tour nemen, de meeste van de genoemde wats liggen dicht bij elkaar. Wel zeker doen: fietstocht. Er zijn 2 Nederlanders die dit organiseren, Andre Breuer (ken ik niet) en Co van Kessel (www.covankessel.com). Heb deze tocht gedaan, was erg leuk. Hoor ook over Andre goede verhalen.
Voor kwaliteit: in Bangkok geen tuktuk pakken maar taxi’s. Is ook nog veel betrouwbaarder en goedkoper.