Aankomende zomer gaan wij o.a. 3 weken naar Thailand en ik had een aantal vragen!
Wij vliegen op Singapore, gaan dan naar Phuket en we willen hier 5 dagen verblijven… kata beach, phi phi island… iemand nog tips voor phuket?
Dan gaan we naar Chiang Mai en vanaf Chiang Mai zakken we naar beneden om in Bangkok uit te komen. We hebben hiervoor 16 dagen, de volgende dingen willen we graag zien:
Chiang mai inclusief omgeving
Sukhtohai en/of Ayutthaya
Kanchaburi, River Kwai, eventueel overnachten?
Bangkok (3 of 4 dagen?)
Heeft iemand nog leuke tips of ideeën? Hotels, bezienswaardigheden, dingen die we niet moeten missen. En hoeveel dagen voor de bovenstaande punten ongeveer genoeg is.
en is dit wel mogelijk in 16 dagen?
In Kanchanaburi kun je heel goed slapen voor 400 baht (in de oude vleugel van Apple & Noi) . In Bangkok ben je al snel voor iets vergelijkbaars 1000 baht kwijt, daarom zou ik zeker overnachten in Kanchanaburi.
Tevens gebruik je het als basis voor je bezoek aan Erawan National Park, met zijn vele watervallen.
Helaas valt het niet mee om direct transport te regelen tussen Ayutthaya en K’buri, dit zal via Bangkok moeten.
Het best is om in BKK te eindigen, het is shoppingstad nr.1 in Azie
Moeilijk te zeggen, is voor iedereen verschillend.
Ik deed een dag Erawan, een halve dag (treintrip naar) Nam Tok, en twee nachten Sai Yok NP (erg mooi) .
De brug, begraafplaatsen en het stadje had ik in een middag wel gezien.
Sommigen doen ook nog Tigertemple, dat kost een dag, en Hellfire Pass, dat kost ook een dag.
Conclusie: K’buri doe je voor de omgeving, niet voor de stad zelf. Maar wel doen , hoor !
phi phi islands tour zou ik zeker doen. vanuit phuket kan je ook naar khao lak, schijnt erg mooi te zijn, zeker vergelijkbaar met phi phi. Patong beach in phuket is de bargirl regio dus ik weet niet of je daar wil zijn. De stranden die ten noorden liggen zijn erg rustig, surin beach en layan beach. Nai yang wordt gekite surft dus als je interesse hebt moet je daar wezen.
Erawan watervallen zeker doen. Weet niet meer precies waar maar onderweg kom je ook ergens nog een olifanten trainingscentrum tegen. Ook de moeite waard. Lop buri is grappig met al die aapjes op straat. Overnachten op de river kwai kan je doen. Neem je muggenspray mee
Mocht je nog in Mae Hong Song komen dan zit er op een pleintje een Thai die van Dam heet en die kan je meenemen op een leuke jungle tocht met overnachting in een bergdorp met lokale bevolking. Je weet wel, lekker met een open vuurtje in huis, ugh ugh, en sjaaltjes kopen
Overal 2 a 3 dagen moet meer dan genoeg zijn.
Erawan watervallen en Lop Buri klinkt erg leuk! Ga ik even opzoeken!
Hoeveel dagen Chiang Mai en Bangkok raden jullie aan?
Wij dachten aan 4 dagen ieder?
Iemand trouwens ook ervaring met het maken van een GOED maatpak in Bangkok voor mijn vriend? (Of juist ergens anders?)
Eventueel adres, in hoeveel dagen klaar en ervaringen zijn welkom
Ook ervaringen met het versturen van deze maatpakken naar Nederland aangezien we nog 3 weken verder reizen.
We zijn 3 dagen in Bangkok geweest, dat vonden we wel kort. Ik zou er idd vier dagen blijven. Dan heb je net wat meer de tijd voor dingen.
Chiang Mai kan ook in 4 dagen. Daar is veel te zien, dus bedenk van tevoren wat je wilt bekijken. De gouden driehoek is leuk, maar een grote afstand, daar ben je al een dag aan kwijt. Selecteer en bekijk wat je wilt zien.
zou ik gewoon zelf doen is prima te doen in thailand en daar zeker de erawan watervallen bezoeken, lekker zwemmen onder prachtige watervallen dus, vergeet je bikini niet :dag:
Langs het pad richting de waterval staat een bord met een overzicht van de waterval en de verschillende niveaus met foto’s. De waterval heeft 7 niveaus en een hoogteverschil van 1500 meter. Je kunt zelf bepalen tot welk niveau je wilt lopen. Je kunt op alle niveaus zwemmen in het kristal heldere water. De lagere niveaus zijn al heel mooi, maar het hoogste niveau is het mooist
de thai zal over het algemeen zelf niet in bikini gaan zwemmen echter zijn ze op de toeristische plaatsen intussen er wel aan gewent dat westerse mensen dit wel doen en dit wordt dan ook niet als raar of beledigend op gepakt wel vind men het niet zo fijn als je in je bikini door de straten loopt maar zwemmen is geen probleem
ik zou de treintrip het laatste doen maar maakt eigenlijk niet zo veel uit is maar net wat je op dat moment wilt, niet te veel vooraf plannen en daar ter plaatsen lekker doen waar je zin in hebt, dat is de beste manier om rond te reizen in thailand (eigenlijk overal)
het water wordt steeds blauwer hoe hoger het niveau deze foto is niet het hoogste niveau maar op elk niveau kan je zwemmen of baden
wat je verder eigenlijk niet mag missen mmmmm eigenlijk de rest van thailand en heel zuid oost azie maar dat is nogal veel in 3 weken lol2
als ik zo eens lees waar je allemaal naartoe wilt denk ik dat je een leuke reis hebt, andersom als de meeste mensen hem maken zo met strand aan het begin en reizen aan het eind maar persoonlijk hou ik daar wel van, van anders dan de rest
Tja, haha!
We vliegen op Singapore daarna phuket en zo Thailand verder in…
Angkor Wat ´snel´ meepakken (Cambodja sfeer proeven, om nog een keer terug te gaan) en eindigen in Maleise, 2 weken…
Op dit en andere fora reeds genoemd, maar vanuit Kanchanaburi is een dagje naar “Elephants World” helemaal geweldig.
Eten klaarmaken voor de olifanten, hun verblijven een beetje schoonmaken en de olifanten wassen en borstelen en zwemmen in de rivier lijkt me veel leuker dan een commerciele toer op de rug van een olifant te maken.
Ze hebben een (vrijwilligers) dagprogramma, eventueel inclusief met taxi ophalen bij je hotel en terugbrengen en vind je het helemaal leuk, dan zijn een of twee nachtjes overblijven ook mogelijk. Slapen in de bush! Er is momenteel een Nederlandse vrijwilligster aanwezig die je kunt bellen Kijk op: http://www.elephantsworld.org/en/index.html.