Kanchanaburi, echt de moeite waaard

Zoals zo velen op dit forum, ben ik onze voor komende zomer aan het plannen.

Wij beginnen in Bangkok en willen na 4 dagen via
Kanchanaburi en Ayutthaya naar Chiang Mai (nacttrein) E.e.a houd in dat we 's morgensvroeg uit Bangkok vertrekken naar Kanchanaburi, alwaar we deze dag bv de brug en de plaats zelf kunnen bekijken. De volgende dag willen we naar Erawan watervallen (kost een dag neem ik aan). De dag hierna willen we naar Ayutthaya, waar we 's avonds de nachttrein pakken. We kunnen nu 5 dagen Chiang Mai verblijven (aangezien de binnenlandse vlucht naar het zuiden al is geboekt)

Zelf heb ik het gevoel dat dit wel een druk schema is. Ik vraag mij dan ook af of Kanchanaburi echt de moeite waard is, of dat er dit overslaan, waardoor we in Chiang Mai 7 dagen kunnen verblijven. Hierdoor hebben we misschien wat tijd om een trekking o.i.d. te doen.

Kortom wie kan er zinnigs over zeggen

Allereerst: hoe lang ga je precies naar Thailand ?

Persoonlijk vind ik Kanchanaburi zeker de moeite waard. Je kan een bezoek brengen aan de bekende Bridge over the River Kwai, de geallieerdenbegraafplaats en het JEATH War Museum. Indrukwekkend, met name als je je een beetje verdiept in de geschiedenis.
In de omgeving heb je ook het Muang Singh Historical Park, als je geinteresseerd bent in oude tempels of overblijfselen daarvan, zou je dat ook nog kunnen bezoeken.
De omgeving van Kanchanaburi is prachtig en je kan dus evt ook fietsen huren om van de mooie omgeving te genieten.

Nu de meeste bezienswaardigheden heeft Dave al vermeld,kan er nog alleen aan toevoegen.1/ misschien een bezoekje brengen aan de 38km verder gelegen tijgertempel?(Wat Pha Luang ta bua)
2/Of misschien bamboe raften op de kwai noy rivier?
Ik zie dat je ook de Erawan watervallen ga bezoeken,zeker doen Essel(echt de moeite waard!!
Nu ik vind dat je voor Kanchanaburi wel een dag (tenmiste) of 2 moet uittrekken.
Ik had nog één en ander geplaats ivb:info Kanchanabri op de onderstaande link!
Moest je nog vragen hebben over het noorden van Thailand,dan kan je me altijd een pmtje sturen die ik met de thaise glimlach beantwoordt.
gegroet:georgessiam
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=98903

Kanchanaburi, de stad zelf is niet veel aan maar er is veel interesants te zien in de omgeving zoals George en ook Dave al aan gaven, ik zou zeker naar de erawanwattervallen gaan deze zijn echt schitterend, en als je komende zomer gaat dan zijn ze zeker mooi omdat je dan toch in het regen seizoen (tel op een flinke bui aan het einde van de middag of in de avond) reist wat mischien niet altijd een voordeel is maar op dit soort plaatsen wel
als je dan toch een dag winst wil maken aan het begin van je reis dan zou ik een dagje bangkok verwijderen, al zou ik persoonlijk liever direct uit bangkok vertrekken en deze stad aan het einde van de reis bezoeken omdat je hier geweldig kan winkelen en je dan nog mooi diverse souveniers of wat dan ook kan scoren en je hier dan niet de hele reis mee hoeft rond te sjouwen

Vanaf Bangkok hebben wij er geloof ik ca. 3 uur over gereden. Eerst naar de begraafplaats, dan naar het Jeath War Museum - zeer indrukwekkend - daarna met een (speed)boot naar The Bridge. Hier wat rond gelopen, de stad Kanchanaburi zelf is niet bijzonder, bij de brug is het uiteraard de toeristenplek. Daarna zijn we met het busje naar het stadje Tha Kilen gereden om daar de trein te pakken die dan over het ‘oude’ spoor gaat. Daarna werden wij ook naar een olifanten centrum gereden, waar wij ook nog een bambooraftingtochtje, moesten meemaken. Dit was echt de moeite niet waard, maar dit zat bij deze excursie inbegrepen. Of een andere alternatief was om naar die Tiger Temple te gaan. Dat vonden wij helemaal niets. In Kanchanaburi hadden wij een erg leuk hotel aan The River, maar helaas was er 's-avonds in het centrum niet veel te beleven. Winkels waren dicht en wij hebben weinig leuke eetplekjes gevonden. Uiteindelijk zijn wij dan toch maar naar het grote restaurant gegaan (aan de rechterkant van de brug) om te eten, waar de saté erg groot uitvielen! De volgende dag zijn wij naar Erawan Waterfalls gereden (ca. 1 uur), wat zeker de moeite waard was. Hier kan je zeker de hele dag lopen, zwemmen, klimmen etc. Wij hebben er ca. 3 uur over gedaan om alleen maar naar boven te lopen/klimmen. Uiteraard wel met heel wat tussenstops om foto’s te maken, maar ook snel gelopen en niet te vergeten ook even te zwemmen. Sta niet al te lang stil in het water want dan komen de visjes naar je toe die dan aan je voeten komen knabbelen! Hopelijk heb je nu een idee gekregen, wat je daar kan verwachten, maar een ieder zal het om zijn eigen manier ervaren. Veel succes met de voorbereidingen en een fijne vakantie!
Oh ja, je kan inderdaad beter aan het einde van je reis langer in Bangkok blijven, dan bij aankomst.