Hallo...beetje hulp gevraagd...1ste keer thailand

Ik(fanny) en mijn vriendin(else) zijn van plan om volgend jaar gans november naar thailand te reizen.
We zijn het een beetje gewend al om ver te reizen,zijn namelijk 2x naar amerika geweest het oostelijke gedeelte en vorig jaar het westelijke gedeelte.
Nu hebben we besloten om eens een ander stuk van de wereld te leren kennen naar mijn gevoel totaal iets anders,
alleen al omdat de reizen naar amerika met een gehuurde wagen was wel alles op eigen houtje gedaan.
Nu om de reis mooi te kunnen uitstippelen moet je natuurlijk weten waar naar toe,en hier heb ik dus jullie kenners nodig.
In grote lijn heb ik de dagen onderverdeelt om later beetje bij beetje de route volledig te maken.
Dit hadden we in gedachten maar hadden graag geweten of dit te doen is in 30 dagen,we willen veel zien maar is zeker niet de bedoeling ons zelf voor bij te lopen en toch wel een rustige rondreis te hebben.

dag 1/2/3:na landen te bangkok hier de eerste 3 dagen te blijven.
dag 4 als doorreis te gebruiken richting het centrale gedeelte oa kanchanaburi hier dag 5/6 blijven.
dag 7 doorreizen naar het noorden hier dag 8/9/10/11/12/13 te blijven.
dag 14 doorreizen naar het noordoosten dag 15/16/17/18/19 te blijven
dag 20 doorreizen waarschijnlijk per binnen vlucht naar het zuiden om daar dag 21/22/23/24/25/26/27 te blijven
dag 28 doorreizen terug richting bangkok om daar te blijven tot onze terug vlucht.

wat denken jullie kan ik hier op onze reis uitstippelen? of zouden jullie ergens langer/korter blijven,
graag jullie tips.

Ziet er goed uit, alleen Kanchanaburi is in 1 dag prima te doen… Tijgers zien, oorlogsmonumenten, de bridge… maar dat was mijn ervaring :wink:

Het is maar maximaal 3 uur vanaf Bangkok (dacht ik) en dus de middag van de vierde kan je makkelijk de brug en de oorlog monumenten al zien…

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

1 like

ah leuk om te horen(lezen)
willen het toch rustig aan doen en toch het maximale eruit halen,
ook zijn we niet echt tempel/ruines gericht,ik denk als we er ene gezien hebben dat dit voor ons voldoende zal zijn

Kanchanaburi is in 1 dag te doen, maar raad ik niet aan. Het is een mooie omgeving en ik zou er zeker 3 dagen/2 nachten blijven. Een leuke ervaring is bijvoorbeeld een overnachting op het Floatel (River Kwai Jungle Rafts).
Bezoek de erebegraafplaats, de Bridge over the River Kwai, een van de oorlogsmusea, maak een ritje met de trein over de beruchte Death Railway, en ga naar de Hellfire Pass en de prachtige Erawan watervallen die uit 7 niveaus bestaan en waar je heerlijk kunt zwemmen.
Reis je er in het weekend heen, dan is het het overwegen waard om een nacht in Amphawa te verblijven waar op vrijdag-, zaterdag- en zondagavond een erg drukke en gezellige riverside markt is (veel leuker dan het ubertoeristische Damnoen Saduak). Ook de Maeklong markt (waar de trein meerdere keren per dag door de markt rijdt) is heel erg leuk om eens mee te maken.
Ik raad je aan om de Tiger Temple in Kanchanaburi NIET te bezoeken. Er zijn diverse artikelen op internet te vinden dat de tijgers hier niet goed behandeld worden.
Van Kanchanaburi kan je uiteindelijk verder reizen naar Ayutthaya. Doe dit zo vroeg mogelijk, bezoek een aantal van de bekendste tempelruines in Ayutthaya en neem dan de nachttrein naar Chiang Mai of de bus naar Sukhothai wat ook absoluut de moeite waard is.

1 like

heb al wat gegoogeld zouden 2 nachten in kanchanaburi blijven en alles bezoeken wat ons interesse heeft,maar willen ayutthaya links laten liggen en direkt naar sukhothai doorreizen,hiervoor trekken we een volledige dag uit(om door te reizen)
dit met de simpele reden dat oa 2 dagen tempels en ruines voor ons niet nodig is.

is dit mogelijk om vanuit kanchanaburi naar sukhothai te reizen.

om alles te bezichtigen in kanchanaburi hoe doe je dit het beste is dit per fiets/taxi,…sorry voor de messchien wat onnozele vragen maar heb dus totaal geen ervaring met het reizen in thailand,
ik probeer zoveel mogelijk op te zoeken en reisverslagen te lezen.

Hoi Fanny,

Met de trein zit je vanuit BKK in 3 uurtjes in Kanchanaburi. Ik ben het met Dave eens, 1 dag is echt veel te kort. Wij hebben er vorige maand een paar dagen gezeten. De Erawan watervallen zijn aan te raden, zo ook de oorlogsmonumenten en de brug. Het treinritje stelt niets meer voor. 20 jaar geleden was het echt geweldig, maar nu was het ( mijn mening ) echt niet leuk. Had me er juist zo op verheugd, maar dat viel dus tegen. Ook wij hebben de tijgers links laten liggen. Daar doen we niet aan mee. Wij hebben bij VN guesthouse geslapen. OOk een river raft. Ik zou wel reserveren op de riverraft met balkon op rivierzicht, Daar hebben ze maar 4 kamers van. Lekkere grote kamers, balkonnetje, lekker eten en relaxen. Wij hadden 2 kamers en 4 nachten voor omgerekend 60 euro. Zit geen ontbijt bij. Maar de mensen zijn heel erg aardig, halen je op bij het station en het zit vlak bij het centrum, monument etc. Brug is ongeveer 20 min. lopen, maar die hebben wij in een tourtje meegenomen. Is daar echt erg mooi!

1 like

Toen ik destijds kanchanaburi heb bezocht (3 nachten) heb ik een dagtocht gemaakt naar de erawan watervallen, daarna door de spoorlijn om ergens op een klein stationnetje op de trein te stappen en zo in een uurtje terug richting kanchanaburi. Leuke dagtocht, vooral de watervallen zijn prachtig en een hele klim. De dagtocht is overal te boeken.

1 like

kan je alles wat je wilt zien/bezoeken zelf doen zonder een tour,
en dit bv per gehuurde fiets.

60 euro was dit per nacht of voor die 4 nachten.

Hallo Fanny,
Die 60 euro was voor 4 personen, 4 nachten. De Erawan hebben wij met een toertje gedaan geboekt bij VN guesthouse. Je kunt uit verschillende kiezen en overal zit de brug bij. Wij hebben gekozen om de Erawan te doen in 4,5 uur, heb je de tijd om ze allemaal te zien en te genieten. Je kunt ze ook in minder tijd doen, maar vonden wij heb je veel te weinig tijd.

1 like

Hee Fanny,

Je maakt een fout…

7 november 2014 is het Loy Krathong, dus dan MOET je in Chiang Mai zijn…

Google maar eens bij de afbeeldingen op Loy Krathong Chiang Mai. Het feest duurt drie dagen , dus 5-6-7 november is het raak.
Overdag is het rustig, na zonsondergang is er een optocht, er zijn modeshows, en zo tegen een uur of acht wordt er vuurwerk afgestoken , en worden de vreugdeballonnen opgelaten, de laatste avond de meeste.

Andere lezers , let op: In 2013 valt Loy Krathong op 17 november, het valt ieder jaar anders, heeft te maken met de stand van de maan.

Hans.

1 like

Het jaarlijkse Loy Krathong is een van de mooiste festivals in Thailand.
Nou zelf heb ik al verschillende keren Loy Krathong gevierd in Chiangmai.
Het spektakel met de heteluchtballonnen kan je gadeslaan aan de Ping rivier
Ook is er een dag tevoren een kleine optocht die begint aan de Thape rd (oude stadsgedeelte)
De praalwagens zijn prachtig versiert en worden door dames in Lana outfit begeleid naar de Nawarat brug.
Indien je van plan bent om in Bangkok te verblijven en daar het feest gade te slaan dan kan je altijd terecht op 2 plaatsen namelijk aan de oevers van de Chao Phraya rivier alsook in het Lumphini Park.
Ook nog ff melden komt vroeg afgezakt naar dit kleurrijk en verlichte spektakel,want het is lopen over de koppen(erg druk)
Loi Kratong Festival begint op 6/11/2014 tot 8/11/2014 maar sommige plaatsen kan het wel een week duren.
Wat betreft het bezoeken van de tiger tempel in Kanchanaburi,al dan niet platgespoten.
Je kan ze enkel bezoeken tijdens het warmste moment van de dag waardoor ze volgens mij zo passief doen.
Maar het neemt niet weg dat ze vastgeketend zijn aan de bomen,lief of niet,maar het is echt niet mijn ding.
Je kan ook in één van die kooien kruipen en spelen met de tijgers alsook een fotootje nemen kost je wel zo’n 1000 bath.
Om nog niet te spreken van de entree gelden 400 bath

1 like

hartelijk bedankt voor deze tip

hartelijk bedank voor de tip,ik heb onze planning eens gade geslagen en met het festival zitten we in chaing mai:cheer:
al zie ik dat dit enkel de laatste dag zal zijn ddat we in chaing mai zitten.

ivm de tijger tempel deze zullen we zeker niet bezoeken.

hebben jullie tips welke tempel ivm boedha de moeite is om te bezoeken

Nou wat betreft tempels in Kanchanaburi,ik ken er maar één die ik zelf al eens heb bezocht in het verleden,namelijk de Wat Tham Suea .
Ligt niet ver van de stad,je kan er met een gehuurde scooter na toe rijden.(20minuutjes)
Indien je op zoek bent naar een tempel in Chiangmai;dan mag je zeker niet vergeten Wat Umong te gaan bezoeken,daar kom je op rust.
Deze tempel heb ikzelf al verschillende keren bezocht,wat is er zo speciaal aan zullen jullie zeggen? Wat Umong is een jungle temple in de heuvels aan de voet van Doi Suthep Mountain (een berg ten westen van Chiang Mai). Deze tempel heeft een kunstmatige heuvel met daarin een aantal tunnels. Bovenop deze heuvel staat de belvormige chedi. Wat Umong is een prachtige plek om te bezoeken en wat rond te wandelen in het bos rondom de tempel.
Een verzameling Boedha hoofden en andere relikwieen nabij de ingang van de tunnels.
Tunnels doorkruisen de kunstmatige heuvel onder de chedi.Deze tempel kun je best bezoeken in de week,het kan in de weekend wel erg druk zijn daar.
Boven de tunnels,ligt er een oude chedi waar je daar van uit een mooi uitzicht hebt op de visvijver en de aanpalende museum.Als ik me niet vergis,kun je zondag’s met allerlei levensvragen terrecht bij een monnik.(plaatst aan de visvijver)éénmaal je het bruggetje overbent en je kijkt naar rechtsboven,dan zie je de tempel Wat Doi Suthep liggen.
conclusie:voor mensen die van rust houden(zoals mezelf:georgessiam)is dit de plek waar je moet zijn in Chiangmai!
Hoe komt u er: Wat Umong ligt op 3,5 km ten westen van Chiang Mai. Van Suandok Gate (de west poort van de oude stad) rijdt u tot Suthep weg (ongeveer 2, 5 km ten westen) en steek het kanaal over de weg. Ongeveer een halve kilometer na het Canal de weg, is er een teken op uw linkerhand, die leidt u naar Wat Umong.
Vanaf hier volgt de borden richting het zuiden 1 km van de Wat.
De gemakkelijkste manier is om daar naar toe te fietsen of huur gewoon een scooter of je kan altijd een tuk tuk nemen.

Hartelijk dank georgessiam

Das met alle plezier gedaan,Fanny !
Indien je nog wat tijd over hebt dan kan je misschien Bor Sang(s’morgens) combineren met de Samkampheng hotsprings(namiddag) ligt ongeveer 33km buiten Chiangmai.
Lekker met je voetjes in het warme water !

http://livedoor.blogimg.jp/oggy0324/imgs/9/0/90199449.JPG

1 like

GEORGESSIAM
wat denk jij hier over

ik zit wat te puzzelen met onze route ivm het noorden/noordoost(isaan streek)
we hebben 8 dagen waarvan we er zeker 3 willen besteden aan een “jungletocht” in de streek van chiang mai dan heb ik nog 5 dagen over waarvan ik zit te twijfelen over waar daarmee naar toe te trekken,
denken jullie dat het beter in het noorden te blijven(is messchien wel gemakkelijker) of is het de moeite om deze in de isaan streek te besteden.
daarna is het de bedoeling met een binnen vlucht te vliegen naar waarschijnlijk krabi

Hee Fanny,

Wanneer je voor het eerst in Thailand bent, is de Isan wellicht minder interressant. Er zijn weinig “highlights” te vinden.
Het is meer iets voor "doorgewinterde " Thailandgangers.

Die 5 dagen zou ik besteden in Pai en/of Chiang Rai . Vanuit de laatste kun je dan weer vliegen naar Krabi.

Hans.

hey hans dank u

ik had ook zo iets gedacht want op internet is er niet zoveel over te vinden ivm deze streek en denk ik ook dat het beter is deze dagen rond chiang mai/rai of pai te besteden.

Messchien nog natuurpark yoi