Aankomende zondag vertrekken we heerlijk naar Thailand!
Maandagochtend vroeg 5-10 komen we aan in Bangkok.
De planning is om hier 2 nachten te verblijven en dan door te gaan naar Kanchanaburi. Hoe is dit het beste te doen? met de bus is het ongeveer 2 uur heb ik gelezen. Nog tips?
Hier willen we dan 2/3 nachten blijven om vervolgens weer terug te gaan naar Bangkok om vanuit daar naar Chang Mai te gaan. We zitten te denken aan een binnenlandse vlucht omdat dit gewoon het snelste gaat. Waar kan deze het beste geboekt worden? Of is de trein beter aan te raden?
In Chang Mai willen we dan ook 2 nachten blijven om vervolgens door te gaan naar Surat Thani met het vliegtuig (zullen wel langs bangkok gaan…)
Bij Surat Thani willen wij namelijk naar het natuurpark Khoa Sok National Park.
Hier willen we dan 2/3 nachten blijven ongeveer.
Vervolgens weer terug naar Bangkok (wat is de beste reismogelijkheid? trein? vliegtuig?).
Hebben jullie nog enkele tips, toevoegingen, aanpassingen?
Het is een idee wat we snel op poten hebben gezet maar geen idee hebben of het ook goed en haalbaar is.
afstand van Bangkok naar Kanchanaburi=130km(reistijd:2a3uur)wat is er tezien in Kanchanaburi!!3km van het centrum ligt de bridge on the river kwai.Aan het treinstation ten noorden van kanchanaburi liggen er begraafplaatsen van de tweede wereldoorlog,alsook een museum waar een replica is gemaakt van een primitief bamboe-bivak waar destijds de krijgsgevangen werden ondergebracht.Het museum heet Jeath oorlogsmuseum.Nog een museum dat je eventueel kunt bezichtigen=WWIImuseum,antiek,boedhabeelden,keramiek en oude wapens.Op 70km ten noordwesten liggen er mooie watervallen(erawan,sai yok,huay khamia)Bangkok naar chiangmai afstand=695km het is een busrit van 9a10uur.Met het vliegtuig ben je erop een uurtje,maar het is echt de moeite waard om dit traject met de trein tedoen(prachtige landschappen)wat tezien in chiangmai!!tempels zoals doi suthep,doi puie,wat umong en nog verschillende,waar de namen me even ontglippen.Dierentuin,bo sang,mai rim,snakefarms en een olifantenkamp.Een avondwandeling over de night bazaar is ook leuk om te doen.Bangkok naar Surat thani afstand=645km(busritje van 8uur)waar je eventueel een boot kunt nemen naar kho samui.dit was het dan,mijn vingers beginnen moe te worden!!mbg:plasiek/georgessiam.