Zondag vliegen vriendlief en ik naar Bangkok (eindelijk haha)
Na enig speurwerk ben ik erachter dat de treinen van bkk naar Kanchanaburi regelmatig gaan en ook de bussen (gaan deze sneller?)
We overnachten 1 nacht in Kanchanaburi en willen dan in de middag naar Lopburi om daar 's avonds de nachttrein naar Chiang Mai te nemen.
Is dit volgens jullie een goede volgorde of kunnen we beter terug naar Bangkok?
Hoi,
We hebben van de zomer ongeveer het zelfde gedaan met de bus.
Ons werd ter plaatse verteld dat dit het snelste ging.
Daarna wel de nachttrein naar Chang Mai, omdat dat laatste stuk wel erg lang is met de bus.
Succes.
Groet,
Maarten.
Hoi Maarten,
Bedankt voor je reactie!
Hebben jullie ter plaatse de nachttrein gereserveerd of van te voren via internet?
Groetjes,
Wendy
Zonde dat jullie slechts 1 nacht in Kanchanaburi blijven, genoeg te zien en te doen en de omgeving rond Kanchanaburi is prachtig
Hoi Martijn en Wendy,
We hebben de nachttrein ter plaatse geboekt. Één dag van te voren.
Maar dit was meer omdat we niet exact wisten wanneer we met de trein mee wilden.
Ik raad je aan dit zo ver als mogelijk van te voren te doen, zo heb je gegarandeerd een slaapplaats of uberhaubt een plaats.
Wij hadden geen slaapplaats. En spraken anderen die niet helemaal tot Chiang Mai mee konden.
Succes.
Groet,
Maarten.
Hoi Dave,
Ik lees dat Kanchanaburi prachtig is. Ik ben mezelf ook aan het voorbereiden voor een 23-daagse in december en heb nogal last van keuzestress (vreemd he?)
Voor mijn gevoel is Kanchanaburi nogal erg toeristisch, of valt dat mee? Ik zie nl. alle touroperators daar naar toe gaan. Ik vraag me af hoe ‘echt’ het daar dan nog is…
Hi all,
We zijn inmiddels weer thuis helaas maar hebben een prachtige reis gemaakt! Uiteindelijk is het bij ons weer anders verlopen dan gepland. Op aanraden van 2 NL meiden die we in BKK tegenkwamen zijn we naar de Tourist Info geweest in de straat naast het station vanwaar de trein richting Chiang Mai vertrekt. We zijn hier ontzettend goed geholpen door RAM. Hij heeft een privetaxi geregeld naar Kanchanaburi omdat de bus en de trein naar dit plaatsje heel vroeg vertrekken wij waren dus te laat. Hij heeft ook de treintickets voor ons geregeld. Ze zijn enorm meedenkend en kunnen je een hele hoop uit handen nemen als je dat toelaat. Vergeet niet ook hier nog wel een beetje te onderhandelen met de prijs!!!
Dat is ook de moeite 1nacht in Kanchanaburi Martijn en Wendy,Er zijn veel mooie dingen tezien aldaar,o.a watervallen,museums.Ik had trouwens een quote gedaan bij een vraag van Engeltje7 over de bezienswaardigheden in Kanchanaburi,misschien volgende keer Martin en Wendy?groetjes:georgessiam.
Hoi Bettina,er is meer tezien in Kanchanaburi dan de bridge on the river,Hellpass en het oorlogskerkhof!!Ten noordwesten van Kanchanaburi(70km)zijn er verschillende watervallen,die de moeite waard zijn om te bezoeken(Erawan,Say yok en de Huay Khamia watervallen)In de week komt daar niet veel volk(farangs)groetjes:georgessiam.
Wat bij veel toeristen niet bekend is, is dat je ook nog een oud Khmer tempelcomplex kunt bezoeken vlakbij Kanchanaburi, Prasat Muang Singh. Hier vind je wat meer info:
Ik vond het iig de moeite waard…
Dat zal ik noteren Dave in mijn “zwart boekje”)ben er nog nooit geweest!!groetjes:georgessiam.