We willen van Kanchanaburi naar Chiang Mai. Dat gaat , denk ik, makkelijkst via Bangkok ?
Dan kan ik de laatste trein nemen van Kanchanburi naar Bangkok (14.45 ong) en dan ben ik rond 17.30 in BKK (hoop ik) en dan direct door naar nachttrein (redt ik dat ? of is dat te krap … ik ga er vanuit dat het OV niet zo exact is )… Of ga ik met dezelfde trein, slaap ik in bangkok en neem ik een dagtrein ? of vlieg ik… (dan “mis” ik de nachttrein ervaring) .
Hoi! Ik ga dit jaar ook die kant op. Ik ga van Kanchanaburi naar het mooie Ayutthaya. Kijk hier rond en stap dan vanuit daar op de nachttrein naar chiang mai. Misschien een optie voor jou ook? Succes!
Welke route je ook besluit… Als je de nachttrein neemt kies dan voor de 2e klasse met airco en onderbedden.
Deze klasse is de gezelligste en heeft het meest “comfort”. Op de onderbedden heb je het minste last van de airco en de coupeverlichting, welke 'snachts aanblijven.
O ja, neem ook je eigen eten mee, het eten in de trein is niet altijd even goed…
Treinen in Thailand zijn nog vaker vertraagd dan in Nederland… Een andere mogelijkheid is om 's ochtends een minivan van Kanchanaburi naar de voormalige hoofdstad Ayutthaya te nemen. Je hebt dan voldoende tijd om daar een aantal van de bekendste tempelruines te bekijken, uiteraard mag je Wat Mahathat niet overslaan (met het bekende Boeddha-hoofd in de boom), Wat Phra Sri Sanphet en Wat Chaiwattanaram, de laatste vind ik persoonlijk een van de mooiste.
Dezelfde avond kan je dan de nachttrein nemen die ook in Ayutthaya stopt en verder naar Chiang Mai reizen.