Had ik net besloten om het niet te doen…! Wil ik het wel weer. Wat? Naar Kanchanaburi!
Maar nu? Vanaf Bangkok weet ik het wel. Maar kan het ook vanaf Chiang Mai? Of vanaf Bangkok naar Kanchanaburi en dan door naar Chiang Mai? Heb al wel gekeken, de trein gaat ook vanaf Ayutthaya naar Chiang Mai. Dus we zouden dan van Kanchanaburi naar Ayutthaya moeten. Is dit te doen? Zeker is het nog niet, wacht nog op antwoord van iemand met oog op de trein kaartjes. We willen namelijk een sleeper 1e class en deze is niet zo simpel te regelen vanuit NL zonder credit card. Reserveren en kopen in Bangkok is geen optie, het is gewoon te kort dag. We komen aan, en gaan de volgende dag weer verder en komen niet dicht bij een station!
Even samengevat, want bovenstaande is een warboel geworden;)
Kan je reizen vanaf Chiang Mai naar Kanchanaburi zonder Bangkok aan te doen?
-Is het mogelijk/makkelijk om van Kanchaburi in Ayutthaya te komen?
Wat betreft het laatste, met dat ik het op schrijf valt het kwartje. De trein gaat natuurlijk ook weer terug vanuit Chiang Mai richting Bangkok;) Dus als de verbinding tussen Kanchanaburi en Ayutthaya goed is dan ben ik “gered”.
Nou ja, al met al een beetje warrig, verbeter me gerust en tips zijn altijd welkom!
He Esther,
Van Ayutthaya kun je met de bus naar Suphanburi en dan meteen door naar Kanchanaburi.
Dat duurt alles bij elkaar 4 uur.
Kijk daarvoor op deze heel handige site: kanchanaburi-info.com
Heel erg bedankt! Zo’n simpele site… dat ik dat zelf niet heb gevonden?! Maar op een gegeven moment dan zit je zolang te turen en te doen dat je t gewoon even niet meer weet en dan is het forum De oplossing vaak!
Ik heb alleen gisteren nog even naar de trein tijden gekeken. Ik denk zelf dat de heen weg het prettigst is. Trein van Chiang Mai naar Ayutthaya is niet echt ideaal qua tijden. Of je komt er s’nachts aan (wat moet je in vredesnaam om 4 uur doen?) Of rond 19 uur en dan moet je gelijk iets te slapen zoeken. Mijn voorkeur gaat dus eigenlijk uit naar de heen weg, vroeg weg uit Bangkok naar Kanchanaburi, paar dagen blijven en dan vroeg door naar Ayutthaya en dan s’avonds de nachttrein om 21 uur.
Nu nog afwachten of ik een treinkaartje kan regelen…
Met jou “charmes” Esther moet dat geen enkele probleem zijn om een treinkaartje te versieren!!:)Ook nog ff zeggen dat een rechtstreekse verbinding van Chiangmai naar Kanchanaburi met de trein niet mogelijk is.
Ben nu even mijn grijze massa aan het kraken…ik geloof dat ik dat nog niet wist! Dus dank hiervoor! Zal verder eens kijken naar info over Lopburi-Kanchaburi.
Wat je eventueel om 4 uur 's morgens zou kunnen doen is een markt opzoeken. (Er zullen er zeker meerdere zijn in KC) Bekijk het als een kans om eens een markt zonder de obligate toeristen te gaan bekijken! Wie weet, je kan misschien wel wat koopjes doen op dit ontiegelijke uur
He Esther wij hebben de treinkaartjes door greenwood laten regelen.
Was geen enkel probleem.
Ik ga van Kanchanaburi terug naar bangkok en dan met de nacht trein naar Chiang Mai.
Ik heb ondertussen ook contact en antwoord van hen gehad! Kaartjes regelen is idd geen enkel probleem! Alleen ik heb het even gevraagd aangezien wij vanaf Ayutthaya naar Chiang Mai willen en op hun site stond alleen maar Bangkok, dus niet de tussenliggende stations. Dan ga ik toch weer twijfelen. Maar een mailtje was zo gepiept en had snel antwoord!
Terug gaan wij vliegen.
Met air asia. voor 4 personen 65 euro!!
Krijg daar wel een beetje visioenen bij van dat liedje van Corrie van Gorp met hallo hallo this is your captain speaking on the radio maar goed, we proberen het. Wilde heen en weer vliegen maar op aanraden van degene waar we overnachten( daphne van liam’s suan dok mai) moest ik het een keer mee maken met de trein dus vooruit maar. Nee hoor Daph ben veel te blij met al je tips en adviezen.
Ik hoor goede verhalen over Airasia! Wij willen eigenlijk ook graag vliegen. Maar het probleem is dat we geen credit card hebben…Dus rechtstreeks boeken zal niet gaan helaas. Heb hierover ook contact opgenomen met GWT, kijk of hun iets voor ons kunnen regelen. Er zijn wel Nederlandse site die tickets aanbieden en dan denk je goedkoop uit te zijn maar betaal je nog €62,- excl bagage pp! Op zich natuurlijk niet duur voor een vlucht, maar het kan veel goedkoper!
Heb je niet iemand in je familie of kennissenkring met een credit cart dan.
Dan zou je an hun toch gewoon contant geld kunnen geven?
Het gaat om zoon klein bedrag en is toch een kleine moeite.
Nee dat hoeft niet (hoop ik althans voor onze buren) want wij hebben voor hen ook zo de tickets gekocht. Die reizen met ons mee dus best lullig als wij wel in mogen stappen en zij niet>>>
Al zie ik het nu voor me en vind ik dat toch ook weer grappig. Zou toch een stunt zijn:dag:
Zijn de tickets voor jullie en de buren samen geboekt? Zo ja dan is het geen probleem! Jij bent dan zeg maar de “hoofdreiziger”.
Heb ondertussen weer contact gehad met GWT, denk dat ik daar de tickets maar laat boeken, mits niet te duur. Maar dat tijdsverschil en het mail contact is zo verdomd lastig. Op het moment dat hun kijken zit ik niet gelijk achter te pc om te antwoorden andersom idem dito. Heb al voorgesteld om het telefonisch te regelen, dat is misschien net iets prettiger.
GWT kijkt, geeft de prijs door en ik maak een aanbetaling over. Het liefst zou ik dan gewoon telefonisch contact hebben. Hun noemen een prijs en ik zeg ok, en maak t gelijk over. Door te mailen kan er rustig weer 24 uur tussen zitten, en dan kan de prijs alweer anders zijn…