Nachttrein Chiang mai

Hallo allemaal,
Het is bijna zover en dan gaan wij met zijn 2en naar Thailand!
Nu heb ik nog even jullie advies nodig.
Wij willen vanaf Kanchanaburi naar Chiang mai. Het liefst met de nachttrein. Nu heb ik uitgezocht dat we vanuit Kanchanaburi het beste weer naar Bangkok moeten reizen om vanuit daar de nachttrein te nemen, klopt dit of heeft iemand anders een beter idee? Ook probeer ik al een tijdje op de officiele site de treintickets te boeken maar deze ligt al een tijdje plat. Iemand een ander idee om aan tickets te komen om van een slaapplek in de trein zeker te zijn? Wij komen 1 december in Bangkok aan,gaan dan direct door naar Kanchanaburi en willen 4december de nachttrein nemen naar Chiang mai.

Alle tips zijn welkom!
Bedankt…

He hallo,

Wij zijn van de zomer ook van Kanchanaburi naar Chang Mai gegaan met de nachttrein(echt een belevenis!) en dan moet je toch terug naar Bangkok.
Wij hebben de treintickets door greenwood travel laten regelen.

Veel plezier in de treinlol2

:chin:Zal met de bus terug gaan naar bkk en dan de trein nemen bus gaat aan merkelijk sneller als de trein in Thailand .:thailand::cambodia:

Het lijkt om, en dat is het ook, maar zo werkt het met meer bestemmingen, eerst terug naar BKK, en dan daar naartoe.

Er gaan snelle minibusjes van BKK Victory-monument naar K’buri, wellicht gaan die ook in de omgekeerde richting, van Vict. Mon. kun je met skytrain en metro snel naar Hualamphong Station. Een rit met de minibus BKK-K’buri
kost maar 130 baht, dus ik ben benieuwd wat K’buri-BKK kost.

Hans.

Wij willen zelf op 13 dec. met de nachttrein van bangkok naar Chiang mai.

weten niet zo goed of we 1e of 2e klasse moeten pakken.

heeft iemand de grootste verschillen tussen 1e en 2e klasse? alvast bedankt!

1e klasse is een prive coupe met z’n tweeen en 2e klasse een coupe met een man of 20, in de 1e klasse lig je dwars in de trein en 2e klasse lig je in de rij richting van de trein

persoonlijk vind ik de 2e klasse prima slapen en wel zo gezellig

idem. Wij waren zeer content over de 2nd class airco sleepers. Je hebt zo ook nog een beetje contact met de andere reizigers, terwijl je naar 't schijnt in 1st class nogal afgesloten zit. En het ‘dwarsslapen’ zou lastiger zijn.

Ik ben in augustus met de nachttrein geweest, had een fan, geen airco, maar vond het prima te doen. Op de heenweg boven gelegen, op de terug weg beneden. Beneden liggen is prettiger en al die andere mensen om je heen is alleen maar gezellig!!

Raar maar waar, ik heb ook boven en beneden geslapen en ik vond boven meer comfortabel. Nochtans meet ik een goeie 1.87m. En gezellig vond ik die tweede klasse ook. Een paar leuke mensen leren kennen. Al kan je op dit vlak waarschijnlijk ook pech hebben…

Je kunt met de bus van Kanchanaburi naar Ayutthaya reizen en aldaar de trein nemen naar Chiangmai,of terug van Kanchanaburi met de trein naar Bangkok en daar kun je de nachttrein nemen(je bent wel lang onderweg(circa 13uur)
Bussen doen er 9 a10uur over.
Vliegtuig amper 55minuten,aan u de keuze,(650trein upperbed 2de klas,eerste klas mag men rekenen rond de 1000bath))bus(450,500bath,vipbussen;650bath)
airasia,rond de 2200bath!