Nachttrein Bangkok-Chiang Mai

Hallo weet iemand wat de kosten zijn van de nacht trein bangkok naar chiang mai en is het een beetje te doen s’nacht reizen.
alvast bedankt
Roel

hallo Roel

de kosten weet ik helaas niet maar reizen met de nacht trein is leuk en het scheelt je weer een nacht qua andere slaap accomodatie
echter zal je minder slapen dan in een guesthouse/hotel als je 1e klas boekt valt dit nog wel mee maar bij 2e klas slaap je al met z’n 20 man in 1 coupe en de bedden schudden best wel tijdens het rijden als je 2e klas boekt neem dan een onder bed en niet een boven bed, deze zijn niet alleen ruimer (nog steeds behoorlijk klein) maar ook kan je hier het raam open doen en dat is zonder airco best wel lekker
ook kan je nog 3e klas reizen maar daar geen ervaring mee
1e klas is trouwens met 2 in een slaap coupe/ruimte met airco (welke erg koud staat)
tijdens mijn ervaringen met de nacht trein (2x van chiang mai naar bangkok) was het 's avonds altijd gezellig in de restauratie coupe
het is aan te raden om zelf eten in te slaan voor deze reis (supermarkt) want in de trein zijn de prijzen behoorlijk hoger

groet dirk :chin:

1 like

Op Train travel in Thailand | Train times & online tickets Bangkok to Chiang Mai, Ko Samui, Phuket, Nong Kai etc. kan je zien wat de trein kost en hoe het er een beetje uitziet.

Zelf vanaf Surat Thani naar BKK de nachttrein genomen, 1e klasse vond ik redelijk te doen voor een trein. Wel ben je ontzettend lang onderweg en die naar Chiang Mai schijnt nog langer te duren. Als ik dan zie dat je met Air Asia voor hetzelfde (1e klasse) geld per vliegtuig in 1,5 uur er bent zou ik het wel weten.

De gezellige ervaring die hierboven genoemd wordt mbt de restauratiewagen kan ik het mee eens zijn trouwens, dat was wel een ervaring :slight_smile:

1 like

1e klas=niet doen. Omdat zo veel mensen denken dat je dat moet doen, is de enige wagon vaak al volgeboekt met groepen e.d. Er gaan dagelijks 4-5 nachttreinen, waarvan 1 =sprinter, enkel met zitjes. Er gaan 2 ‘‘special express’’ met enkel 2e klas AC-dat is voor de doorsnee bekpekker goed genoeg. de bedjes zijn exact hetzelfde als 1e kl, maar staan in rijrichting langs het gangpad. 1e kl=2 bedjes dwars in eigen coupe.
2 kl, AC kost rond de 700/800 THB. de nachtbus is veel goedkoper.

1 like

Laatste keer 1400 Baht 1e klas. Geen groepen. We reden er zo’n 15 uur over dus om dan in zo’n zitje plaats te nemen. Het bed was voor mij net voldoende. Het zijn niet alleen backpackers (zo schrijf je dat toch?? die ik gezien heb.

1 like

Als je meer rust zoekt neem je 1ste klas, je kan de aircoluchttoevoer afsluiten. Dan heb je nog 2de klas sleep airco of fan en 2de klas seat airco of fan.
Voor alle vertrektijden, prijzen (varieren) en trientypes, volgende site :
http://www. railway.co.th/english/index.asp

Mvg Frank

1 like

Beste Frank of ik nu in 1ste klas of 2de klas lig,slapen kan ik toch niet door het geschommel van de trein!Daarom bezoek ik altijd de restaurantwagon,om mijn tijd te doden!Alleen spijtig dat deze"restaurantwagon"al zijn deuren sluit om 22:30pm!gegroet:georgessiam.>>>>>>:dag:de 4de februarie!!

1 like

1400 baht enkele reis? Vliegen kost 1000 baht meer en dan ben je er in 5 uur de reis naar het vliegveld en het inchecken meegerekend.

1 like

Het is maar wat je fijnste vind. Collega’s van mij vliegen ook. De keus is aan jezelf.

Ton

1 like

In november namen we ook de nachttrein Chiang-Mai Bangkok 1e klas.Het was echt niet wat ik verwacht van een 1e klas maar te doen. Als de bedjes opgemaakt zijn en je 2 valiezen staan er is het een beetje wringen.De bedjes waren comfortabel en netjes. De airco kan je afzetten wat wel nodig was. Ik raad je aan steek stopjes in je oren en drink niet teveel zodat je s’nachts niet op avontuur moet naar de al dan niet propere toiletten.Na onze 5 sterren hotels op de rondreis was ik natuurlijk wat verwend. Goede reis!!!

1 like

Het verbaasd me een beetje dat je zegt dat de toiletten niet proper waren,misschien was dat een alleenstaand geval,want de toiletten worden altijd keurig en netjes onderhouden,dikwijls teveel van het goede!gegroet:georgessiam.:chin:

1 like

Inderdaad, was tweemalig en in de vooravond, maar dit spoort toch niet aan om veelvuldig bezoek af te leggen omdat je dan weer verwacht…
De man die onze bedjes kwam maken was een zoooo vriendelijk en toffe mijnheer en heeft wel 5 x gezegd dat we op de knop moesten drukken om de bedjes te komen opmaken.Het was een schatje.

1 like

Mag ik een andere suggestie doen?

Chiang Mai is een erg leuke bestemming en mag je inderdaad niet missen, maar Sukothai eigenlijk ook niet. Dat ligt halverwege tussen Bangkok en Chiang Mai. Ik ben met de bus van Bangkok naar Sukothai gegaan, daar 2 nachten gebleven en alle prachtige oude ruines bezocht (=oude hoofdstad van Thailand). Daarna weer met de bus door naar Chiang Mai, beide ritten waren zes uur, kost weinig en jeziet wat van het land. Na Chiang Mai ben ik voor een scheet en drie knikkers teruggevlogen naar Bangkok ;-).

Maar welke route je ook neemt…veel plezier met je avontuur!!

1 like

Hoi Sukothai is dat Ayutthaya? Wij zouden graag van Bkk naar Chiang Mai gaan met stop voor de oude hoofdstad Ayutthaya. En wat is ‘een scheet en 3 knikkers’ voor die vlucht? Is het aan te raden van Chiang Mai naar Bkk eerst te vliegen en vandaaruit met Bkk Airways naar Samui te gaan?
We kunnen ook van Chiang Mai rechtstreeks dacht ik naar samui maar dat voor de prijs van €260!!!
grtjs

Sukothai is geen ayutthaya dit zijn 2 verschillende steden welke alle twee ooit de hoofdstad van thailand waren en waar ook bij alle twee veel oude tempel ruines zijn ayutthaya is groter dan sukothai maar personenlijk vond ik sukothai mooier
bkk airways is zeker niet de goedkoopste maatschappij kijk eens bij air asia
deze zijn meestal goedkoper maar vliegen niet op elk vliegveld

k lees net dat het slim is om te reserveren, aangezien wij precies met Songkran willen reizen.
Iemand ervaring met de feestdagen, dat je de boot (of trein, of bus) misloopt doordat hij helemaal vol zit?

Niet nodig!!De beste manier om toch een ticket te verkrijgen is fff van tervoren (2dagen)te booken(dit is wel voor de avond trein)bij feestdagen is het andere koek,tenminsten 1 week van tervoren booken,dit omdat de Thaise bevolking allemaal dezelfde tijd terug naar het platteland gaan.gegroet:georgessiam
:chin:

met songkran kan het inderdaad heel druk zijn in het openbaar vervoer en is vooraf reserveren aan te raden

Ayuthaya is inderdaad wat anders dan Sukothai. Ayuthaya ligt op twee uurtjes van Bangkok (en kan je in een dagtourtje doen), en Sukothai ligt op ongeveer zes uur met de bus (mooie stop onderweg naar Chiang Mai). Ik ben op beide plaatsen geweest en ik vond Sukothai ook veel mooier. En ga lekker op eigen gelegenheid, op de fiets (dan heb ik het over Sukothai, de tempels liggen op fietsafstand van elkaar), niet met een tourtje.

Een scheet en drie knikkers is ergens tussen de 20 en 30 euro. En ik ben fan van airasia ;-). Je kunt kort van te voren boeken, altijd goed geregeld, en goedkoop. Ik heb toen ook gekeken naar vluchten van Chiang Mai naar Ko Samui, maar die zijn duur. Je kunt inderdaad beter via BKK vliegen. Nokair schijnt ook wel ok en goedkoop te zijn (nokair.com)

Groetjes!

ff off topic,ik had gisteren nachtdienst mijn collega vroeg mij,Kost dat duur een ticket naar Thailand,ik zegde:een scheet en drie knikkers.We hebben nogal afgelachen,van werken kwam er “helaas” niets meer van in huis!!gegroet:georgessiam.