Ik twijfel enorm of wij de nachttrein naar chiang mai niet al vanuit Nederland moeten boeken. Aangezien ik allemaal vieze verhalen hoor over de tweede klas en heel graag in de 1 e klas wil zitten . Ook las ik op Wikipedia dat er op 8 juli een feest was maar wij willen pas 9 juli gaan. Wa is nou het beste ter plekke ivm met het enorme prijsverschil?
Die heb ik ook gezien in de eerste klasse. Tweede vond ik een stuk gezelliger dan de (valium coupe) eerste klasse.
Maar ik kan me voorstellen dat je van rust houdt…
In de 2e heb je ook een eigen gedeelte met boven en onderbed, afgeschermd door een gordijn. Indien je de keuze hebt zeker het onderbed nemen, deze is wat ruimer en je hebt geen last van het plafondlicht in de coupe
Leuk is voor iedereen anders. Maar als ik zou mogen kiezen tussen vliegen of met de trein, kies ik zeker de trein.
Ik twijfel enorm ik wil gewoon geen kakkerlakken of mij heen als ik slaap !! Ik was al van plan om met de trein te gaan totdat ik al die verhalen las /hoorde over die vieze kakkerlakken haha
Het uitzicht in de nachttrein zal wel tegenvallen en ook in het hotel bestaat de kans dat je een kakkerlak tegenkomt. Heb 1 keer met de trein gereisd en vond het reuze meevallen, niet smerig behalve het toilet was wat minder. Maar qua gemak en comfort kies ik toch voor het vliegtuig.
De trein vind ik altijd een leuke belevenis en de 2e klasse is prima te doen. Gezellig en je komt makkelijk in contact met andere reizigers.
Kakkerlakken vind je overal in Thailand, maar zelf ben ik ze in de trein (nog) nooit tegengekomen, zelfs niet in de 3e klasse.
De zomermaanden zijn vaak behoorlijk druk wat nachttreinen betreft, 1e klasse moet je zeker van tevoren reserveren, want er zijn maar een beperkt aantal 1e-klasse coupes aan boord en die zijn altijd als eerste weg. Treintickets op lange trajecten kunnen 60 dagen voor de reisdatum geboekt worden.
Ik denk dat je kunt stellen (15 jr Thailand-ervaring) dat de kans dat je in je hotel een kakkerlak tegenkomt inderdaad groter is, dan de kans dat je er in de trein een tegenkomt.
De tweede klasse is inderdaad gezelliger,dus die zou ik boeken.
Wij hebben afgelopen jaar de nachttrein van bangkok naar chiang mai genomen? Heen hadden we 2e klas airco. Werkelijk prima en schoon. Op de terugweg waren de airco wagons volgeboekt dus moesten we een slaapwagon met fan nemen. Dit was echt smerig. Ramen en deuren konden niet dicht. Bovenbedden vielen spontaan naar beneden, veel ongedierte en werkelijk alles was kapot. Tussenpad en wc was erg vies. Op de heenweg hadden we schone lakens en op de terugweg vieze lakens met gaten. Echt nodig heb je dat bovenlaken niet want het is snikheet. Het gordijn wil je ook niet dicht doen want dan bereikt de wind van de fan je niet.Maar…gezellig was het wel. Veel nationaliteiten en je zit allemaal met hetzelfde probleem. De trein op de heenweg hadden we in Nederland geboekt bij Viengtravel. Op de terugweg geboekt op het station in Chiang Mai.
Groetjes Ria