2e klas slaaptrein bangkok-chang mai hoe gaat dat en heeft iemand foto's

Hallo mensen:dag:
ik reis dus met een aantal bouwstenen door thailand heen, en er is ook een nachttrein voor mij geboekt van bangkok naar chiang mai.
Nu lees ik dat de een zwaar negatief is en de ander vond het wel meevallen 2e klas.
Ik vraag me alleen af, is er in elke coupe een toilet? en worden inderdaad weleens bedjes/stoelen ingenomen als je even van je plek af bent?
Wat moet je daar dan aan doen?
Ik heb op google gezocht naar afbeeldingen, en heb er wel een paar gevonden, heeft iemand hier zelf foto’s van?
… ben gewoon benieuwd hoe zoiets er aan toe gaat.:hihi:…
alvast bedankt!!!
Groetjes karin

Op het balkon is een toilet. Er zijn zelfs wagons met daar bij 1 Thaise en 1 Europese. Normaal reserveer je een plek dus niet wordt niet zo snel ingenomen. Ik heb het nog niet meegemaakt.

Hoi Karin,

Persoonlijk vind ik de nachttrein een goed vervoermiddel. Ik weet niet of je een lastige slaper bent, maar ik slaap in ieder geval prima in zo’n ding :smile:. Wel zou je een beetje meer beenruimte kunnen gebruiken, maar wat wil je als Europeaan haha. Probeer trouwens een beneden bed te boeken, dit kun je beter afsluiten tegen het licht dat de hele nacht aanblijft, als je toch boven ligt probeer je ogen te bedekken met zo’n vliegtuig slaapdoekje.

[http://img23.imageshack.us/img23/8517/dscn0183p.jpg

[/IMG]](ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs)

Dit is 2de klas airconditioning zonder slaper. Deze zou ik niet nemen omdat je met een beetje pech 15uur in deze houding moet zitten en de airconditioning staat veel te koud…

[http://img20.imageshack.us/img20/8521/dscn0378wo.jpg

[/IMG]](ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs)

Dit is mijn slaapplek, het is niet erg duidelijk maar in ieder geval iets. Je krijgt trouwens een schoon kussen,laken en hoes voor om je matras mocht je dit belangrijk vinden.

http://img23.imageshack.us/img23/dscn0183p.jpg/1/w3264.png

op DEZE site vond je dit soort info over de railways van de hele wereld-dus in een ander eng land in de toekomst hoef je niet opnieuw te overbezorgen:
www.seat61.com
besef wel dat dit van een spoorfanaat komt die niemendal wil weten over mogekijke kritiek.
Als je meer dan 1 jr in NL hebt doorgebracht zul je hebben geleerd dat over alles uiteenlopende meningen bestaan. de grootste klacht over de SRT=de Thaise NS is dat ie altijd uren te laat aankomt. De klacht van veel reizigers die niet zo gewend zijn een nachttreinen=vrijwel iedereen in NL is dat de trein/wagon/bedjes op zich Ok zijn-maar de rails niet- je leg nog lekker te schudden-sommigen zeggen’‘gevoel als in een milkshaker’’ geslapen te hebben.
Hier in Thaildn weten we dat de laatste maand 3 vrij ernstige treinongelukken zijn gebeurd-1 met doden erbij, en dat het personeel in staking ging omdat ze die oude en slecht onderhouden loks zat waren- om dan de schuld te krijgen na een ongeluk. Omdat sommige mensen blinde vlekken hebben over wat ze zich zelf herinneren als ‘‘o zo leuk+goedkoop-hebben we in NL niet’’ deze tegen-info. Een openluchtmuseum in vol bedrijf is ook een aardige omschrijving.
de andere punten die ju nu zo zwaar zorgen geven zijn dat totaal niet waard-m.a.w. is geen punt. en je hebt toch een mond om wat te zeggen?

Alles een beetje met een korreltje zout nemen!!bij mij lag er iemand per ongeluk in bed"so what??"ik ga het nog 1x herhalen,elke coupe heeft een thaise en europese toilet!!de toiletten worden goed gereinigd,en voorzien van toiletpapier!!G.S

bedankt mensen, ik ben gewoon een leek, en wil graag weten hoe anderen dit ervaren hebben.
En dit geeft me dan meer beeld.
Het lijkt me wel echt super de nachttrein, reizen zonder de dag te verkwisten met transfers :smiley: ideaal!!!

idd:het is een hele belevenis om te reizen naar het noorden met de trein!niet vergeten om wat proviand op te slaan,voordat je vertrekt:en ik zou zeggen geniet van het uitzicht en take it easy.gegroet:georgessiam.

Geniet ervan. Wanneer je in de ochtend wakker word ben je nog niet in Chiang-Mai maar je hebt dan werkelijk een prima beeld van de omgeving. Wanneer je in het achterste rijtuig ligt/zit, of zoek dat rijtuig anders op, dan moet je via de achterdeur de omgeving eens in de gaten houden. Kan fraaie foto’s of filmpjes opleveren. Succes.

:slapen:Ton

Hoi, heb in 18 uur met de Rapid (de Express Special schijnt sneller te gaan) van BKK naar Chiang Mai gereisd. Tweede klas couchette, ventilatoren en ramen open. Verder had de Rapid-trein voldoende douches en toiletten. Op de tussenstops kwamen vaak locals op de trein die eten en drinken verkopen. De Rapid heeft zelf ook restauratie, maar vind dat buitenproportioneel duur. Op de stations kun je ook voedsel en drank etc. inslaan. De hitte was 's nachts best afzien, de ramen gingen dan op een kier met een gaas er voor. Je hoeft niet bang te zijn dat mensen je plaats inpikken LOL. Locals heb ik als heel reasonable ervaren, laat je ticket zien en ze verplaatsen zich. Vaak is er geen kwade opzet in het spel: analfabetisme o.i.d. Ik zag de treinreis als een groot avontuur, heb een mooie scenery gezien en heb het gezellig gehad met andere backpackers en locals!

Cheers!

Hallo,
ik heb ook een vraag over de treinreis,niet zozeer de coupe, maar waar ik de kaarten kan boeken?
mijn vriendin en ik gaan 8dec naar thailand en willen dan met de trein naar chang mai,maar bij de SRT kunnen we niks boeken… nou weet ik niet of ze daar problemen hebben met de site of dat er iets anders aan de hand is. tevens zijn de prijzen op die site niet up2 date.
Kan iemand mij hier wat info over geven?
alvast bedankt
gr corne en lisanne

Sorry Wopjes kan ff niet volgen met je vraag?srt welke maatschappij of website is dat?Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van gehoord?(kan niet alles weten)wat ik wel weet,is dat je normaal tickets kunt reserveren in hualamphong station(bkk)voor een bepaalde afreisdatum naar chiangmai en terug.let wel op voor de kerstdagen in Thailand of weekends!!De mensen gaan dan meestal terug naar het platteland om daar de feestdagen door te brengen!!gegroet:georgessiam.

Hoi Georgessiam,
We willen graag op vrijdag 11 december met de trein van Bangkok naar Chang Mai. Omdat het waarschijnlijk piekdrukte is vanwege vakanties en weekend denken we dat we vooraf moeten reserveren. Ik las op een site dat je in deze drukke tijd zeker een week vooraf moet boeken, maar we komen pas op 8 december aan.
Nou zijn we dus opzoek naar een site waar we betrouwbaar onze tickets kunnen boeken. Dit leek me het beste bij de SRT zelf, alleen krijgen we een error als we op die website willen zien wat de beschikbaarheid is aan plaatsen.

Heb je een suggestie voor een betrouwbare site waar we vooraf onze plaatsen kunnen reserveren/kopen?

Ben is gaan surfen op het internet!! 2 resultaten gevonden. www.treinreiswinkel.nl/ en het volgende www.outsight.nl/bestemming/…/328.aspx gegroet:georgessiam.

Hai Wopjes…
Ik vroeg me af hoe het afgelopen is, aangezien wij hetzelfde hebben. komen aan met feestdagen. Hoe heb je geboekt? en ben je tevreden over de prijs, als je het via internet hebt geboekt?
groetjes kyra

Hoi,
Ik heb vorig jaar ook vooraf een ticket op internet geboekt, omdat wij de dag dat we in Thailand aankwamen meteen de nachttrein naar Chiang Mai wilden nemen.
Ik heb toen geboekt op www.traveller2000.com en gekozen om de tickets op het station af te halen. Dit was nog een avontuur op zich, omdat wij dachten dat we de tickets gewoon bij de balie op konden halen, maar dat bleek niet zo te zijn. We hadden een telefoonnummer gekregen waar we naartoe konden bellen, maar dat werkte niet. Even dachten we dat we waren opgelicht, maar 2 uur voor vertrek kwam ineens onze zogenaamde ‘messenger’ die rondliep met een bord met mijn naam erop, om de tickets af te geven.

Haha, wel spannend. ook 2e klas gereisd? en bevallen? je hoort wisselende meningen. op zich lijkt mij 1e klas iets fijner (hoeft mijn vriend niet krap boven, hihi), maar dat kan je niet van tevoren reserveren.toch?
en om de gok te nemen 2 dagen van tevoren daar te boeken… ik weet het niet…

Je hebt de keuze om tussen 1ste en 2de klas treintickets te reserveren, en ook of je boven of beneden wilt, als je dat bedoelde. En zoals je zelf al aangaf, eerste klas is iets fijner omdat je dan je eigen coupe hebt. In 2de klas is de enige privacy die je hebt dat je je gordijntje dicht kan doen :smile:.

Ik heb inderdaad ook tweede klas gereisd en het is me supergoed bevallen.
Ik ben van de zomer met de nachttrein van Parijs naar Venetië gereisd. Ik dacht dat dat superdeluxe zou zijn in vergelijking met Thailand… Nou, absoluut niet dus! Ik miste de trein naar Chiang Mai…
Zoals iemand hier al eerder zei kan je het beste bedden beneden nemen, die zijn een stuk groter. Het is bijna een 2-persoonsbed. Het licht blijft inderdaad wel de hele nacht aan, maar je kan het bed met een gordijntje afsluiten van de rest van de coupé waardoor je daar bijna geen last van hebt. Je merkt dan ook helemaal niet dat je met zo veel mensen in één coupé ligt, want iedereen heeft het gordijn dicht dus zie je helemaal niemand.
De trein ziet er vanbinnen verder niet mooi uit ofzo, de wcs ook niet echt, maar voor een nachtje prima te doen hoor! En het is erg leuk om 's ochtends wakker te worden en meteen de omgeving te zien waarin je terecht komt.
Ik weet niet precies meer wat het prijsverschil was tussen eerste en tweedeklas, maar volgens mij scheelde het nogal wat. Ik zou dus lekker voor de tweede klas gaan :slight_smile:

Hoi,

Dit heb ik ook een keer gedaan en dat werkte prima. Aflevering netjes in het hotel en ruim op tijd. Nu op de site van seat61 gekeken en tickets gereserveerd via een mail aan de State Railway. Na een week een reactie dat ze klaar liggen.
Kan ze tot een dag ervoor op HuaLampong afhalen. Extra kosten 200 Tb.
Nu nog kijken of het lukt. Nachttrein van 3 maart aanstaande.

Auk :slapen:

Goed om te horen dat je goed vanuit nl kan reserveren.
ja, eerste klas is zo’n B1450, 2e klas B880,-
scheelt een hoop.
als ik naar de foto’s kijk, kan iemand die boven ligt buiten de gordijntjes om, naar zijn bed, toch? dus als je met zijn 2en reist is het beter om allebei een bed onder t.o. elkaar te nemen zeker.
Om er zeker van te zijn dat je dan vlak bij elkaar ligt, kan je dan ook een plaats reserveren?