Comfort nachttrein Bangkok - Chiang Mai

Hallo!

We vertrekken binnen twee weken voor een rondreis naar Thailand maar zijn absoluut onervaren in dit soort reizen.
Het is nl onze eerste keer :tongue:

Kan iemand mij iets meer vertellen over het comfort op de nachttrein van Bangkok naar Chang Mai?
Is dit een beetje comfortabel reizen? (bedden, kakkerlakken…)

Bedankt voor jullie hulp!

de comfort is ok als je in eerst klasse reis,(air)tweede klasse:teveel passages van mensen s’nachts,ramen die slecht sluiten als het regend!!wel zien als je eventueel naar de buffetwagon gaat om iets te drinken,dat je goed uitkijk als je gaat slapen dat niemand anders in je bed ligt,heb het al meegemaakt!in elke station waar de trein stopt komen mensen hun etenswaren aan prijzen,dit is wel vervelend als je aan het slapen bent.roken kun je tussen twee wagons in.georgessiam.kakkerlakken ben ik nog niet tegengekomen,(ik zal ze de groeten doen van u)ha ha ha!!

bedankt voor de info!

de vrouwen in onze groep hebben zich een beetje bang laten maken voor ongedierte op de trein :wink:

Was het nog vergeten te vermelden,dat je kunt kunt kiezen tussen een europese en thaise toilet.Ook worden de toiletten tijdens de treinrit goedonderhouden,geen gebrek aan toiletpapier!ff nog vermelden,dat je s’avonds een extra pull kunt gebruiken,het kan frissjes zijn.georgessiam.

Ben het georges eens dat het confort okee is, ben nu een aantal xx met de nachttrein geweest. Alleen ze tillen je echt reusachtig met de prijzen voor het eten en drinken dus neem zelf wat op een of andere manier mee.

Ik dacht voor het avond eten 120/150bath?? kan mis zijn hoor.Maar het is aan te raden om wat proviand mee te nemen,dit om kosten te besparen,helemaal mee eens.gegroet:georgessiam.:chin:

Hallo,

Als je eerste klas hebt dan heb je wat meer comfort. Dat is een hokje voor 2 personen die je van binnen uit kan afsluiten. Hier kun je ook zelf de airco regelen. Het eten op de trein zou je gewoon niet moeten doen ze lichten je op waar je bij staat. Je kunt beter zelf wat kopen voor dat de trein vertrekt. De rekening klopt ook nooit en als je daar over klaagt dan krijg je alleen maar zeer grote ruzie.

Bedankt voor de informatie.

We vertrekken op 29 oktober dus het aftellen kan beginnen :chin:

Fantastisch, ik ga pas eind februari weer. Ook weer met de trein naar Chiang Mai. Op tijd wakker worden voor de mooie vergezichten 's morgens!!
maar dat gebeurt vanzelf wel denk ik.

Pak je dan de nachttrein?en wat als je aankomt vroeg in de morgen?Je moet weten dat je nog 21/2uur moet wachten om in te checken voor je kamer!!g.s

Georges,

…niemand bang maken hè ;)? In 30 jaar tijd heb ik het maar eenmaal als negatief ervaren, dat ik te vroeg aankwam; als je al over negatief kan spreken, want met een uur tijd had ik een kamer.

Groet,
Joe

mijn geheugen is een zeef,ik dacht dat ik s’morgens aankwam om 6:15am en met de red pickup naar de binnenstad ging om een hotelkamer te boeken,heb ongeveer nog twee uur moeten wachten om in te checken(diamond riverside)anders moest ik nog een dag betalen als ik eerder wouw inchecken,wat natuurlijk belachelijk is,vind je ook niet Joe??natuurlijk heb je ook hotels waar ze daarover niet moeilijk doen in Chiangmai.Ik sprak uit eigen ervaring!!het gebeurd ook in bangkok als je wat te vroeg komt(four sons inn bevoorbeeld)g.s

Comfort viel mij ontzettend mee…
2e klas…mooie en best wel schone banken…
savonds laat komt een mannetje met mondkapje je stoel veranderen in een bed…schone lakens uit plastic…was zeer enthousiast…
zelf een zak biertjes en snacks meegenomen en gezellig met je medereizigers een praatje maken…
mooie ervaring!

Jeroen

Citaat:
Origineel gepost door aukiepaukie http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons//viewpost.gif
Fantastisch, ik ga pas eind februari weer. Ook weer met de trein naar Chiang Mai. Op tijd wakker worden voor de mooie vergezichten 's morgens!!
maar dat gebeurt vanzelf wel denk ik.

Pak je dan de nachttrein?en wat als je aankomt vroeg in de morgen?Je moet weten dat je nog 21/2uur moet wachten om in te checken voor je kamer!!g.s

In Chiang Mai 1x 's ochtends aangekomen, door naar Empress hotel geen probleem.
In Bangkok 1x terug van Koh Samui, konden om 7.00 uur 's ochtend inchecken in Twin Towers. Beide eerder via internet geboekt. No problemo!!

Het zullen wel betere hotels en met een grotere prijsklassen zijn,waar je direct kunt inchecken denk ik!Terug naar de treintjes want we maken een bocht van 360graden,en dat is toch niet de bedoeling van deze topic.(ben al is op mijn "teennagels getict)ha ha ha!Nu moet ik toch zeggen over de treinen in Thailand dat ze optijd vertrekken en aankomen,dat kan ik spijtig genoeg niet zeggen over de vele vertragingen hier in Belgie en Jawel Nederland.gegroet:georgessiam.

klinkt allemaal fantastisch!

inchecken is geen probleem daar we in een B&B logeren en de mensen pikken ons op aan het station

Nacht treinnen geen probleem 1 klas wel aantebevelen eten wat je aan geboden word op de tussen stations is goed als je het echt te duur vindt ding een beetje af maar ik vindt het over het algemeen wel mee vallen de prijs van voedsel en drinken
volgens mij kan je in Thailand 24:slapen: uur per dag in checken in een hotel onderhandelen hoort er bij in Thailand als niet tevreden bent doe dan als of je weg wilt gaan dan word er vaak wel wat geregeld
geniet van Thailand en heb voor al geduld als je iets geregeld wil krijgen boos worden is gezichts verlies en helpt je zeker niet verder.:thailand::cambodia:

Nu al een keer of 4 met de nachttrein van Bangkok-Chiang Mai meegeweest. Dat hebben we gedaan en zullen we steeds 1e klas doen. Lekker met z’n tweetjes in een eigen hok. Het is ons steeds uitstekend bevallen zeker nu de Thaise spoorwegen de insectenplaag heeft uitgeroeid. Hebben wij overigens nog nooit last van gehad. Zoals Moira meldde: je wordt getild waar je bij zit wat betreft het eten en ook helaas, de Singha. Of te eten en te drinken meenemen of de prijs even vragen. Wel viel het me op dat ze wel degelijk met vertraging rijden. Dat is onze ervaring. Georgessiam, jij hebt geluk had. Overigens vind ik het niet vervelend. Als medewerker van de N.S. hier weet ik wel met vertraging om te gaan. En tot slot: we hebben steeds goed:slapen:

Of het nu is van Bangkok naar chiangmai of van bangkok naar khon kaen of van bangkok naar ubon(treinritten die ik heb gemaakt)hoogstens een vertraging van 3 minuten gehad.Wat de spoortrajecten betreft dat is andere koek!!Had het al eens uitgelegd in een andere topic.(werk bij de nmbs)Maar laat ik het zo stellen,ik neem ook nog de trein om mij te verplaatsen in Thailand.In iedergeval van stiptheid kan de Belgishe spoorwegen nog een puntje aanzuigen.gegroet:georgessiam.

Afgelopen jaar van Bangkok naar Hua Hin zomaar een half uurtje extra (wel gratis natuurlijk) er over gedaan. Maar voor die 152 bath heb ik dan ook wel genoten!! Maar zonder dollen, er is geen peil op te trekken. Misschien afhankelijk van het soort trein??>>>