Comfort nachttrein Bangkok - Chiang Mai

Nachttrein Bangkok naar Chiangmai,De trein vertrekt om 22:00pm en komt officieel aan om 12:45pm de volgende dag.In totaal zit je dan 15uur in de trein,tarrieven voor een upperbed=531bath lowerbed=610bath commisie bedraagt:91bath.Een nachtbus van Bangkok naar Chiangmai kost:300/350bath en doet er 91/2a 10uur over.treinen van Bangkok naar Ayuttaya doen er ongeveer 1.50minuten over,reken op 15a20bath voor deze treinrit in een ordinary train.Op de volgende sites kun je meer informatie vinden over de tijden en kosten: www.seat61.com en www.railway.co.th gegroet:georgessiam.

Misschien ligt het daar wel aan alleeen kan ik me niet voorstellen hoe. De laatste trip die we hadden kregen we ook ruim een uur extra. Maar Bangkok-Chiang Mai is voor een groot deel enkelspoor dus dan moet de trein geregeld bij een splitsing geruime tijd wachten op de tegemoetkomende trein waarna hij weer verder mag. Maar het blijft een een fraaie tocht.

Wij willen ook met de nachttrein van Bangkok naar Chang Mai, maar is het aan te bevelen dit van te voren te reserveren? Of is het kaartje kopen en gaan…?

Een paar dagen van tevoren is wel handig.
Bij de eerder door georges genoemde sites zit ook een tijdtabel waarbij je meerdere treinen dagelijks zie staan. Georges noemt er een van 22.00 uur, je kan ook eerder.:vak01:

Normaal is het geen probleem als je terplaatse bent in het station om je ticket te kopen!maaaar wel opletten voor weekenden en feestdagen in Thailand,dan is het wel aan te raden om van tervoren te reserveren!Een trein rit van bkk naar cnx duurt ongeveer 14a15uur.met de bus 9a91/2uur.gegroet:georgessiam.Heb in mijn eerste quote een vermelding gemaakt van sites met treingegevens.

Ik heb in Thailand nog nooit 1e klasse gereisd in de trein, wel 3e klasse en 2e klasse. 3e Klasse is leuk op een kort traject, bijvoorbeeld van Bangkok naar Ayutthaya, je zit midden tussen de lokale bevolking met al hun boodschappen.
Voor een trein van Bangkok naar Chiang Mai is 2e klasse prima te doen, het is schoon (geen kakkerlak gezien) en bedje is aan de redelijk kleine kant, maar goed te doen. En ook in de 2e klasse maak je makkelijk contact met mensen…wat ik zelf altijd erg leuk vind tijdens het reizen. Wil je meer privacy, dan gewoon 1e klasse boeken…

ik heb wel eens in 3de klasse gereden met de trein in Thailand(houten banken)algoed dat de rit maar 55minuten heeft geduurd,kreeg al “blijnen” op mijn achterwerk!!In mijn geval zat ik een coupe met monnikken,spijtig dat ze geen engels praten,waren vriendelijke mensen.g.s

Hallo,

Ik zelf vind 1ste klas fijne dit omdat ik graag wil slapen en als ik 2de klas reis dan slaap ik veel slechter. Ik kan ook slecht tegen snurkende mensen dat is eigenlijk ook de rede. Het is ook heel persoonlijk natuurlijk.

We vliegen met Emirates vanuit Dusseldorf over Dubai naar Bangkok.

Eigenlijk vertrekken we om 8h 's morgens vanuit Antwerpen naar Dusseldorf om op vrijdag om 10h (ongeveer) in Bangkok aan te komen.
Daar nemen we dezelfde avond reeds de trein naar Chang Mai want we worden op zaterdagochtend verwacht in Chang Mai.

Maw: dit wordt een lange reis dus hebben we 1ste klasse genomen, kwestie van toch wat te kunnen slapen eventueel :slapen:

Maar dan moet wel de airco werken in 1ste klas!!Heb het is gehad van bangkok naar ubon,dan spreek ik nog niet van het lawaai van de walkie talkies als de kaartjesknipper s’nachts passeerd langs mijn uitgeklapte zetel.gegroet:georgessiam.

Hallo,

Ik heb een tijd terug gereisd van Chiang Mai naar Bangkok met de nachttrein ook 1ste klas. De airco was ook kapot de trein is niet vertrokken totdat het gerepareerd was. Daardoor had de trein 1 uur vertraging toen is het toch gelukt en de trein is vertrokken.

Dat is zo. Bij mij ook. Ze vertrokken niet eerder dan dat zoiets is gerepareerd. Wel prettig. Dus ze hebben echt wel meer dan eens vertraging maar dat calculeer ik in.Overigens doen ze dat bij de 2 klas ook en tercht.:slight_smile:

Hallo,

Ja ik zit er niet mee als je toch met de nachttrein gaat en je de volgende dag vroeg in de ochtend aankomt dan is het alleen maar prettig dat ie te laat is.

Dat is allemaal goed en wel mijn liefste Moira,maar zoals ik heb voorgehad toen ik de trein nam van bkk naar kong kaen,was ik s’morgens aangekomen om(5:45am)als ik naar een hotel ging om te boeken,dan moest ik nog betalen (dag ervoren)ofwel wachten tot het 9uur!! dit heb ik ook al meegemaakt van bkk naar cnx,ook s’morgens aangekomen met de zelfde senario(betalen,dag van tervoren of wachten tot 9uur)gegroet:georgessiam.

Hallo,

Dan heb ik geluk gehad. Wij verblijven in Bangkok altijd in Prince Palace Hotel en we zijn daar vaak om 6 uur in de ochtend aangekomen en hebben nooit de nacht daarvoor hoeven betalen. Ideaal is dat. Ik vind het juist fijn dat de trein vertraagd is want dan kom je niet zo vroeg aan in de plaats van bestemming.

Het defect aan de airco,was toen we aan het rijden waren met de trein(ze hebben er 2uur aan bezig geweest,tijdens de rit)panne was niet verholpen!!g.s

Dan heb je gewoon pech gehad kan gebeuren

Over het slapen,hoe was je nachtrust op de trein?Ikzelf heb geen oog dichtgedaan!!Altijd overweer lopen van mensen in de gangpaden,politieagenten met luide walki talkies!!dikwijls toen we ergens stopte,kwamen er mensen aan boord om hun waren te verkopen,wat wel echt storend is.g.s

Hallo,

Wij hebben veel 1ste klas gereisd. Ik sliep altijd prima. De verkoop hadden we geen last van omdat de deur van de 1ste klas op slot kan. Verder geen last gehad van mensen die langs liepen.

Het is zoals je zegt hé Moira,de ene rit is de andere niet!!Maar het is altijd gezellig om met de trein te reizen.Nu ga ik slapen Moira,(krijg mijn ogen niet meer open)goedenacht en tot ziens!! georgessiam.:chin: