Vervoer vanaf t vliegveld

Wat raden jullie aan qua vervoer naar Khao San rd, zo s ochtends vroeg?
komen 8uur aan. Mijn eerste keer. :-s
Het zal zich vanzelf wel uitwijzen, maar ik denk dat ik als een duf, niet nadenkend konijn het vliegtuig uitkom en dan niet teveel kan nadenken over of 5000 baht toch echt niet teveel was om naar de binnenstad te zijn vervoerd. :slapen: oke… misschien dat ik dat nog wel opmerk…
Maar is skytrain een optie, met overstap op een ander vervoersmiddel? hoef ik het eerste gedeelte tenminste niet af te dingen.
alvast bedankt

Vanuit de aankomst hal naar buiten (en niet ingaan op de “aanbiedingen” die je binnen krijgt), weet het exitnr zo niet meer, maar kan niet missen. Daar staat een standje waar je taxi’s kan boeken voor een reële prijs, +/-400bath naar KSR. Het kan vast 100bath goedkoper als je via de vertrek hal gaat, maar dit is makkelijk (je hoeft niet af te dingen) en niet duur voor iets wat je voor de deur af zet.

Vraag voor de zekerheid na of het inclusief tol is zodat je niet dubbel moet betalen (wat de chauffeur in de zak steekt ;))

1 like

ga op het vliegveld naar de begane grond en loop hier naar buiten hier komen de taxi’s aan die passagiers op het vliegveld brengen deze mogen daar niet blijven staan te wachten op klanten maar als je daar naar buiten loopt kan je zo bij ze instappen stap dan in bij een taxi meter herken je binnen 1 seconde aan het grote embleem op het dak en de opvallende kleur van de auto (roze,mint groen, paars, oranje, enz,enz) zeg waar je naar toe moet en dat de meter aan moet dan krijg je de normale prijs en dus geen afdingen en dergelijke
de bus is wel goed koper maar duurt langer en als je duf bent en je stapt per ongeluk in de verkeerde zie je wel gelijk veel van bangkok maar dat was dus niet de bedoeling hihi
als je om 8 uur aankomt duurt het altijd even voor je je koffer enzo weer hebt dus zal het 9 uur zijn als je vertrekt vanaf vliegveld dan is de grootste drukte weer voorbij op de weg dus hoef je niet de tolweg te nemen naar de stad dit zal men je in de taxi wel adviseren maar kost dus wel weer extra en levert niet zo heel veel tijd winst meer op om deze tijd

groet dirk :chin:

1 like

het 9 uur zijn als je vertrekt vanaf vliegveld dan is de grootste drukte weer voorbij op de weg dus hoef je niet de tolweg te nemen naar de stad dit zal men je in de taxi wel adviseren maar kost dus wel weer extra en levert niet zo heel veel tijd winst meer op om deze tijd

[/quote]

Zoveel kost dat toch niet, Dirkpie? De tolweg: 70 of 80 bath. Normaal gesproken komen wij om een uur of 5 in de ochtend aan en dan na de koffers gaan we ook via de snelweg. Ooit een keer via de stad maar dat was volgens mij toch een stuk langer. Trouwens, werkt dat nog: via de vertrekhal een taxi nemen? Ik lees het wel.

vrgr
Ton:zon02:

Met metertaxi naar KSR ongeveer 300-500 bath rekenen dus?
betaal je ze ook extra omdat ze op het vliegveld ook extra betalen?

Zoveel kost dat toch niet, Dirkpie? De tolweg: 70 of 80 bath. Normaal gesproken komen wij om een uur of 5 in de ochtend aan en dan na de koffers gaan we ook via de snelweg. Ooit een keer via de stad maar dat was volgens mij toch een stuk langer. Trouwens, werkt dat nog: via de vertrekhal een taxi nemen? Ik lees het wel.

vrgr
Ton:zon02:
[/quote]

nee Ton dat is inderdaad niet zo veel de kosten voor de tolweg maar 80 bath op 200-300 is toch al snel een hoog % of anders gezegd één of 2 lekkere singha’s :tssk:
en ja afgelopen jaar juli werkte het nog prima om via de vertrekhal een taxi te nemen en dit is op het nieuwe vliegveld een stuk genakkelijker dan op het oude daar de vertrekhal veel gemakkelijker te bereiken is (gewoon met roltrap naar beneden en niet meer een heel eind lopen :vak02:

het hangt ervan af of je via tolweg gaat of niet maar reken op 200-300 bath en nee je betaald niets extra omdat de taxi op vliegveld extra moeten betalen, ik weet trouwens niet of ze wel extra moeten betalen ik heb dit nooit gezien maar zou natuurlijk toch wel kunnen

5000 Baht ?!?! Voor 5000 Bahtjes breng ik je wel op de fiets van de airport naar Khao San Rd :slight_smile: !

Haarlem is ook niet te ver weg van hier :slight_smile: zo’n 25 km. nu geen lange reis achter de rug…
TJa van bed naar beneden.
voor 5000 bath hoop je toch wel een happy end na het fietstochtje… En dan doel ik op een veilig aankomen op bestemming.

wat raken we weer af van het onderwerp.

over fietsen gesproken. waar kan ik die nederlander vinden, die die beroemde fietstochten organiseerd?

Er zijn 2 Nederlanders in BKK die de beroemde fietstochten organiseren.

Andre Breuer, general manager van Bangkok Biking, is hier ook regelmatig op het forum, er staat ook nog een interview met hem hier (zal het ff opzoeken).
De website van Bangkok Biking is:

De andere Nederlander is Co van Kessel, website:

Hier het topic met Andre Breuer:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=75849

Is het dan niet beter om de shuttlebus te nemen?

Witte

Shuttlebus doet 150 THB pp en is dus een optie wanneer je alleen reist en na je lange vlucht niet opziet tegen een onnodig langdurige busrit.

Taxi is over het algemeen de beste optie. Je betaalt voor een vliegveldtaxi bovenop het metertarief een (door de overheid) vastgestelde toeslag van 50 Baht. Als naar Khao San wilt zou ik zeker de expressway nemen, kost je hooguit 60 Baht extra. Je totale kosten zullen dus zijn 50 THB toeslag + 60 THB tol + de meterprijs zeg 300-400 THB (oa afhankelijk van de drukte).

staan er behalve gewone taxi’s ook taxi busjes ?
wij komen met 7 personen aan,of moet je dit al vanaf hier regelen ?

jongens als je budget wat te krap= de bus nr 556 nemen voor ocharme 35bathjes!! vervoer per taxi mag je rekenen op 300 bath vanaf het vliegveld(geen toltaks betalen)als je met een taxi van kao san naar het vliegveldgaat, moet er toltaks worden betaald,zit niet in de taxirit inbegrepen!gegroet;georgessiam.

Goed om te horen t georgessiam weer online is.

Hoe lang doe je erover met de bus 556 en met de metertaxi?

Voor bus 556 mag je wel 11/30uur uittrekken! stopt op verschillende plaatsen,een metertaxi doet er ongeveer 'savonds een 50 tal minuten over,het is tezien hoe druk het is op de baan.Geef altijd de mensen de raad om bij een krap budget,de kosten te delen met andere mensen die downtown gaan.g.s:dag:

delen van een taxi is inderdaad een goede manier om de kosten te drukken als je bij de bagage band staat op het vliegveld kijk je wie er allemaal een rugzak bij zich hebben deze mensen gaan bijna allemaal naar kao san road en zijn meestal ook wel in voor het delen van een taxi dus even vragen en het is (meestal) geregeld

ja goed plan. rugzakjes zoeken. hopen dat meer nl-ers via moskou vliegen, want mijn russisch is niet zo goed. hahaha.ruszakjes…:hihi:

voor die ruszakjes hihi Если вы зайдете на Као san road, может быть, мы будем обмениваться такси?