Vervoer vanaf t vliegveld

Whahahahaha… thnx dirk… ik zal beginnen met oefenen…

over vervoer met taxi…uberhaupt welk vervoersmiddel dan ook in bangkok…ik krijg de indruk dat je soms beter kan gaan lopen met die opstoppingen.

Klopt! Eerste keer Bangkok! Taxi genomen naar een winkel, wilden naar de Big C wat inkoopjes doen. 1,5 uur over gedaan! Bleek 10 min lopen te zijn! Hahaha. Maar dat gaf niet, waren bekaf na de reis dus even rusten was wel lekker;-) Wat trouwens wel heel snel gaat, Tuk tuk! Of de Skytrain alleen komt die laatste helaas niet overal.

Met Skytrain heb je idd geen last van de opstoppingen…of de metro :slight_smile:

Er zijn wel kleine “reisbureautjes” die mini vans aanbieden. Maar of dat naar Bangkok is? Dat weet ik niet (zal vast wel) Wij hadden een geregelde transfer naar Bangkok vanaf het vliegveld. Dit zat echter bij de prijs inbegrepen.
Zomaar even een linkje, Bangkok Limo private transfers throughout Thailand – Book your car and driver here!

Het kan dus wel! En wat ik zo kan zien is het 1200 baht per van. pp zou dit namelijk wel erg veel geld zijn!

Toch vind ik dat een wereld stad als Bangkok wel iets aan het metro/skytrain systeem mag doen. Vind de verbindingen echt niet ideaal, en ze gaan ook niet door de hele stad heen.

Heb jij enig idee wanneer de skytrain vanaf het vliegveld gaat rijden?

die zijn er inderdaad wel maar dit zal waarschijnlijk alleen via organisatie op het vleigveld kunnen (desk waar je taxi naar de stad regelt) maar ik denk dat 2 “meter taxi’s” goedkoper is en makkelijker te regelen

groet dirk :chin:

ik dacht dat de skytrain vanaf april/mei zou moeten gaan rijden maar dit zou best wel eens uitgesteld kunnen worden

Nee, was volgens mij aantal weken terug wel een testrit gemaakt op de lijn naar/van luchthaven, maar wanneer deze precies open gaat weet ik niet. Kan best april/mei zijn zoals dirk aangeeft.
Zal in april eens kijken als ik er weer ben…

sorry , ik was niet duidelijk lees ik nu
ik wil helemaal niet bangkok zelf in , we willen door naar koh chang

die link van bangkoklimo had ik ook wel is gezien,maar het werd me niet duidelijk of je dat vooruit al betaald of achteraf

is dat wel betrouwbaar vooruit betalen? ik zie mezelf al staan met 3 kinderen koffers enz…
op een vreemde luchthaven en dan zonder taxi, die je wel al betaald heb.

Mocht je nou heel vroeg aankomen in Bangkok (weet niet met welke airline jullie vliegen), dan zou dit misschien een idee zijn:

Ook kan er gevlogen worden van Suvarnabhumi naar Trat (Bangkok Airways) en vanaf Trat kan je dan verder reizen naar Ko Chang. Uiteraard wel een stuk duurder dan de bus…

Aha… op het vliegveld kun je ook boeken voor een busje naar Koh Chang. In welke periode ga je? Anders zou ik op save gaan en het hier in NL boeken. Koh Chang is als het tegen zit toch zo’n 8 uurtjes rijden. Wij hebben in Bangkok zelf een busje geregeld voor een dag later trouwens.

Die link die ik je gaf, is idd niet zo duidelijk qua info. Het was ook enkel maar om aan te geven dat het bestaat. Er zullen vast tientallen andere sites zijn waar je zoiets kan boeken. Greenwood travel doet het geloof ik ook, maar die zijn vaak wel een stuk duurder! 333travel wou ons eens €130,- pp laten betalen! Nou mooi niet! We zaten nu voor €100,- samen retour! Zelf geregeld in Bangkok.

Over die Skytrain, zou wel ideaal zijn als die gaat rijden. Maar of het echt zo handig is…met al die koffers in dat ding…pfff. En je hotel moet natuurlijk ook maar net aan de route liggen. Maar voor de snelheid, dat zeker! Ook voor mensen die het allemaal niet zo goed weten wat taxi’s betreft is het prettig. De drempel ligt zo zeg maar een stukje lager.

Zeg Dirk wat voor taal is dit?geraak er niet aan uit!!ha ha ha !!gegroet;georgessiam.:lol:

Ziet eruit als Russisch…die Dirk is ook van alle markten thuis he ! Kan je het ook nog in het Arabisch Dirk ?

Koh Chang is geen 8 uren, maar ongeveer 5 uren. Neem of vanaf het vliegveld (busterminal) of van busstation Ekkamai (zuid-oostelijke terminal) de bus naar Laem Ngop (= pier voor boot naar Koh Chang). Ongeveer 230 baht pp.

is inderdaad russisch er staat “gaat u ook naar kao san road en zo ja zullen we dan een taxi delen” en Dave, ja ik zie net dat ik het ook in het arabishch kan haha (handig z’n vertaal site)

كما انتقل إلى كاو سان الطريق وإذا كان الأمر كذلك سوف نشترك سيارة أجرة

Dan heeft de beste man 3 uur omgereden;-) (hadden een mini busje) wij hebben er de heen/terug weg toch echt bijna 8 uur over gedaan! En niet eens zo heel veel opstoppingen gehad. Dus zeg jij het of ik? Werden heen om 8.30 uur uit Bangkok opgehaald, daarna langs andere hotels en om 16 uur arriveerden we bij het Resort op Koh Chang. Terug weg om 13.30 vanuit Koh Chang vertrokken, zelfde verhaal en om 20 uur in Bangkok (werden wel als eerste en als laatste opgehaald/afgezet)

Moet er wel bij vermelden dat we helemaal tot op Koh Chang zijn gebracht! Dus zijn niet afgezet bij de ferry. Bij de ferry moesten we namelijk ook erg lang wachten. Waren te voet veel sneller aan de overkant geweest!

Ok, had een beetje gejokt, het waren er geen 8 iets minder;-) Maar van 8 uur reizen moet je dus ook niet raar opkijken.

Maar het is dus niet zelf bedacht of van internet geplukt. Heb t zelf mogen ervaren. Mocht je dat soms gedacht hebben…

Falang, je hebt het nu over Ekamai. Weet jij hoe je daar kan komen? Hebben wel gezocht, maar niet gevonden. (waren denk ik nogal slaperig;-)) Een taxi stelde voor om met een mini van te gaan. Jaja, das vast weer een broer van m ofzo. Maar op dat moment vonden wij het wel prima eigenlijk. En moet zeggen de chauffeur heeft ons zeer netjes en comfortabel naar Koh Chang gebracht.

Alleen die prijzen van 230 bht spreken me dan wel aan. Ghe ons bent zuunig. Hebben nu omgerekend €100,- met z’n 2 betaald voor retour. Ok, valt nog niets van te zeggen, helemaal niet als je daarvoor 8 uur reist:D

Dus mijn vraag, gaat er ook ander ov naar Ekamai? Of moet je met taxi? Naar mijn idee lag het niet ver van ons hotel. Maar ja, Bangkok is zo’n potje met pieren (wel een leuk potje!) dat we even het spoor bijster waren. We sliepen in het Eastin hotel “te” Makkasan. Op het kaartje leek het wel de “zelfde” omgeving te hebben.

Ik heb trouwens begrepen dat er van Ekamai ook bussen naar Pattaya gaan. Klopt dit? We willen nu eerst een paar dagen naar Pattaya en dan door naar Koh Chang.

Ik land 's ochtends met China Airlines,wat raden jullie aan voor een mini van vervoer naar Pattaya? ( 4 personen ).

Gewoon naar de taxi meter lopen of is er een betrouwbare website om dit vooraf te reserveren?

Na mijn weten zijn er speciale mini vans die je van de airport rechtstreeks naar ja,(hier gaan we weer)Pattaya brengen! het land van de wandelde atm machine!!Oppassen voor je geld jongens ginderachter!! voor je het weet ben je uitgemolken.g.s:chin: