Van airport suvarnabhumi naar Khao San Road

Hallo!
Gisteren hebben we onze tickets geboekt! Heerlijk! We gaan van 4 aug tot 2 sept. We landen op airport suvarnabhumi. Ik vroeg me af een bus nemen naar Koa San Road makkelijk is. Zijn deze bussen makkelijk te vinden? Of is het beter/makkelijker een taxi te nemen. We denken erover te overnachten op Koa San Road omdat dit wel een leuke buurt is. Maar als iemand nog andere tips heeft voor een andere buurt dan hoor ik dat graag!

Groetjes sylvia! :zon02:

op de begaane grond level kun je airportbus A-2 nemen die stopt 175m van kao san road(prijs=150bath:tijd:40/60min)De bussen A-1 stopt in silomroad,bus A-3 sukhumvit en bus A-4 stopt aan het Victory Monement(Hua Lampong station) Moest je eventueel met de taxi gaan en via de tolweg,dan komt er nog in totaal 70bath bij.het bedrag van 70bath wordt in 2 etappes betaald eerst 50 daarna 20bath(bkk_survarnabhumi) als je eerst van het vliegveld vertrekt met de taxi is het omgedraaid.gegroet:georgessiam.

Je kunt de airport bus nemen, meter taxi of reguliere bus. Alles werkt goed en betrouwbaar. Mijn mening: na een lange vlucht heb ik geen zin meer in een gewone bus, en met meerdere personen is metertaxi net zo duur of goedkoper als airportbus, plus sneller. Dus ik zou daarvoor gaan.

Je gaat naar Khao San road toe omdat je denkt dat dit wel een leuke buurt is. Tja, dat hangt helemaal af van je wensen en verlangens en het soort overnachting wat je wilt…

Ik ga er weleens heen en loop de straat op en neer en dan ben ik er eigenlijk ook weer helemaal klaar mee en vraag me af wat ik er eigenlijk ging doen. En dan is altijd mijn antwoord: had behoefte om even over de kermis te lopen…

Khao San is de eerste pleisterplaats in Thailand voor (wannabe) bekpekkers en is daarmee een soort farang-enclave die weinig van doen heeft met Thailand en al helemaal niet met Thaise mensen. Dat er permanent een ME-busje op de kopse kant van de straat staat zegt eigenlijk al genoeg. Zeker geen overlast van werkende dames, daarentegen wel jongeren met geopende bierflessen over straat.

Enfin, ieder zijn meug, de mijne is het niet…

Mijn plan was om iets te zoeken in Thewet, dicht bij de bloemenmarkt. Heb gehoord dat dit veel authentieker is dan K.S.R. Weet iemand daar een goeie guesthouse?

Grts,

Jelle

kletskoek-gepapagaai. Hier in BKK is niks authentiek-je zou je er trouwens geen raad weten als het dat wel was. Bloemen vind je op elke markt te koop-daar is het vooral nat, vies en stinkende vis.
Falang vergeet-zoals zoveel NLers en zekere BEers-dat adviezen meestal voor bepaalde types mensen gelden-en voor anderen weer niet. Als mensen dat zelf niet specificeren begin ik er niet aan-eind zoek. 1000en jonge bekpekkers zijn dolgelukkig rondom KhaoSarn [neem dus GEEN slaapplek aan die straat-dat is hel en verdoemenis van dronken zatlappen en getatoueerde engelsen etc.)-thook lae dee=cheap and good. Ze vinden er alles waarom ze nu juist op vakantie gaan-niet in het minst partners voor… hetzelfde. Overigens staan er diverse police-busjes-want daar is het police buro Chana Songkram Momenteel staan er ook 1000en Thaise ME en riot-police. ‘‘werkende’’-of aanwervende Thaise jongedames (of Khmer, of Burmees) zijn er ook zat-maar dat gaat meer als plotse erge vriendschap. Voor de liefhebbers van de gelijkgeslachtelijke herenliefde-ook daar wordt in ruime mate in voorzien.
Jelle-in die straat ri/(eigenijk naast) de Theves wet market-staan zo’n 8-10 guesthouses-die ondelring nou niet echt veel verschillen. De overbekende reisgids list ze. Iets verderop nog een ‘‘hostel’’ dat tot de intern. associatie behoort BJHC/VTB/StayOkay-blijf daar maar liever weg). Gewoon erheen-zie maar wat er vrij is-1 nacht-bevalt het-blijf je-niet-wissel je de dag erna. Het is ca 2 km noord van Khao sarn-10tallen bussen per minuut.
Als je dat autenthieke echt heel serieus bedoelt-probeer dan eens een stadswijk als Bangkapi of Bangkhae-nog steeds wel witneuzen-maar vrijwel geen bekpekker. Dat is denk ik veel te avontuurlijk of zo.
En het is te hopen dat tegen die tijd de redshirts zijn weggeregend-gisteravond was het een bezoeking van swampy naar hier te geraken.

Is er in Bangkapi of Bangkhae iets wat jij persoonlijk de moeite waard vind om eens te passeren? Heb het dan niet over GH, die vind ik dan wel ter plekke, maar vb. een goed kraampje voor ontbijt of iets anders off the beaten track…iets dat het vermelden waard is.
K moet zeggen, sommige van de “Bangkokdaytrips.com”- voorstellen vond ik zeker de moeite waard om eens uit te checken, merci voor die tip.

Nog even dit: Zonder die “kletskoek-gepapegaai” erbij komt je boodschap evengoed over hoor. Ik ben nog niet in Th geweest, maar hoor hier en daar een beetje rond om niet geheel onvoorbereid te vertrekken, als ik dan een vraag stel, is het gewoon om meer info te zoeken, niet om mensen na te praten. Enfin in ieder geval al bedankt, heb al veel handige tips via jou verkregen.:dag:

Grts,

Jelle

ik overnacht ook meestal rond kao san rd, weet het is een lonelyplanet trap, off de beaten track met 2 miljoen anderen.

maar je vind er okay geprijsde hotels en ik slaap er alleen maar.

Dat klopt als een bus Steven! normaal stopt de meter als je van Survarnabhumi richting Kao san gaat op 285bath als je dit getal door eventueel 4 deeld,kom je goedkoper uit en je ben rapper op je bestemming!En het kost met de toltax inbegrepen:88bath,pp!!

1 like

In de buurt van KS road zit de New Siam groep met 4 hotels/guesthouses. Zij hebben voor iedere prijsklasse wel iets te bieden. Zelf verblijven wij altijd in New Siam II. Een schone, rustige en veilige haven.En…op loopafstand van enkele bezienswaardigheden alsmede pier 13 van waaruit je makkelijk met de busboot naar andere bezienswaardigheden kan gaan.
Enjoy
Paul

Heb de eerste dag daar vertoefd toen ik aan kwam in bkk.De 4hotels liggen op een boogscheut vanelkaar,plus zoals je al vermelde vlak aan pier 13 alsook aan de bushalte!Ik vind het eerlijk gezegd een rustige kant om daar te verblijven. Nu voor guesthouse in Ayutthaya met zwembad heb ik het volgende opgezocht voor degene die deze vraag heeft gesteld!Het Ayothaya hotel heeft een zwembad en de prijs schommelt tussen de 12a13 euro voor 2 overnachtingen.Er waren goede en slechte commentaren over dit hotel.Het adres=12 moo 4 Tessabarn Sai 2 rd,tambon Horratanachai ampur Pranakron sri Ayutthaya.heb geen webadres gevonden,dus ff google raadplegen.gegroet:georgessiam.:chin:
.

:chin:Ik zou met een taxi gaan maar wel op stappen bij de vertrek hal schilt je 50 bath zelf daar naar buiten lopen en een taxi nemen waar net passagiers zijn uit gestapt (regel dit zelf laat het niet aan andere over kost je alleen extra geld)
succes:THAILAND::cambodia:
ps zorg dat je geld biljetten hebt met een lage waarde 20 ,50,100 bath dit is makelijker met betalen van tol en chauffeur dit om vergissingen te voor komen.

helemaal mee eens en om aan geld biljetten van een lage waarde te komen pin op het vliegveld geen 20.000 bath maar bijvoorbeeld 19.950

19950 baht kan niet, maximaal 20 biljetten.

gewoon 20000 pinnen en ff ergens een flesje water kopen

Je kunt inderdaad 50 baht besparen door een taxi te nemen die net klanten heeft afgezte bij de vertrekhal. persoonlijk doe ik dit niet uit principe.

De taxi’s bij de luchthaven zijn goed geregeld, met name dankzij de 50 Baht surcharge. Ik betaal die 50 Baht graag als beloning voor het regelen van een en ander. En het gaat om 1 Euro.

:chin: Ik vind het persoonlijk onzin om extra te betalen voor een taxi rit daar er voldoende taxies zijn in Thailand die 50 bath die je bespaard is toch alvast weer de tol .
:thailand::cambodia:

Net met een vlucht van pak´m beet 35.000 baht aangekomen op BKK en dan vervolgens 50 baht (luchthaven) belasting ontduiken (want dat is het; niet meer en niet minder)…

Ja het gebeurt wel, dat weet ik, maar soms ook rijden taxi’s gewoon door omdat ze het niet aandurven. Het is gewoonweg verboden, als de taxichauffeur gepakt wordt dan is ie flink het haasje.

En degenen die keurig doen wat de wetgeving van hen verlangd (en wij willen graag betrouwbare taxi-chauffeurs, nie waar?) dus op de aangewezen plaats wachten, moeten klandizie missen.

Dit is feitelijk niet eens alleen een dubieus advies, maar er ook een waarvan ik het plaatsvervangende schaamrood op de kaken krijg. En ik hou ook niet van teveel betalen, maar er zijn wel grenzen aan mijn Nederlandse gierigheid. Een euro en tien cent…het moet echt niet gekker worden…

ben het met falang eens je praat over 1,5 promille van je ticket prijs en het is illegaal.

Is degene die de taxi aanhoudt bij de aankomsten ook strafbaar eigenlijk?

kan helaas niet wijzigen zie ik.

maar als men dan die 50 baht bespaart en het blijkt een onbetrouwbare taxi chauffeur te zijn roept men wel moord en brand.

goedkoop kan ook weleens duurkoop zijn