Zo beste thailandjunks, hier weer een paar vragen.
Hoeveel bath is de taxi van bkk vliegveld naar bkk centrum?
Maakt me niet zoveel uit eigenlijk, maar zou wel willen weten of ik mijn eerste betaalde rit genaait word of niet.
Wij komen dus maandag 02 mei rond 3 pm. aan in bkk en willen dan onze grote backpacks in een centraal gelegen hotel dumpen en dan te voet het centrum ingaan tot we gaan slapen.
Welk centraal gelegen hotel is aan te raden? We overnachten er maar 1 nachtje, want de volgende dag hebben we vroeg weer vliegtuig naar Chiang Mai.
Normaal als je niet in de file komt ben je ongeveer 400 bath kwijt inclusief highway. Daar betaal je 2 keer tol , 15 bath en ik geloof 40 bath. Dan ga ik de kant van Nana uit. Maar hou er rekening mee dat als je om deze tijd aankomt zeker in de avondspits komt, laatst hebben we er 2,5 uur overgedaan v.a vliegveld naar centrum. :mad:. Kaartje kopen voor taxi bij public taxi buiten, dan gaat gewoon de meter aan.
Hotels zat , maar dat ligt aan wat je wil uitgeven voor een kamer.
Is de Airport raillink al open ? Dat is een verlenging van de skytrain
naar het vliegveld. Veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper dan een taxi, en als je richting Nana gaat, uitstappen als je “Next station Na-na” hoort.
Deze raillink zou nu allang open moeten zijn, heb er echter nog niets over gehoord. Ik heb wel gehoord dat je op een bepaald station alvast je
bagage kan inchecken. Hoezo ontwikkelingsland ?
Is al open v.a verleden jaar. Ik vindt het niks, veel gesleep met koffers, geen roltrap. Je bent kapot als je in de trein zit. Ik begrijp er niets van, er zal vast heel veel geld in zijn gaan zitten, maar niet echt " klant vriendelijk"
:chin:meer dan voldoende hotels in Bangkok maak daar geen zorgen om je bent naar het echte stad Bangkok ongeveer 400 bath kwijt
maar ik lees dat je een een dag later al weer verder vliegt waarom niet in de buurt van het vliegveld overnachten ben je gelijk je Bagage kwijt en hebt de hele avond nog voor je ik hoop dat je later in je vakantie toch nog wat Tijd vrij kan maken voor bkk een avondje is zeker te kort:THAILAND:
Als je de volgende dag weer vanaf Suvarnabhumi vliegt, kan je idd wellicht beter een hotel bij de luchthaven boeken zoals Fransjes al aangeeft. Mss wel zo makkelijk. In dat geval zou je eens naar Queen’s Garden Resort kunnen kijken, op 10 min van airport. Schone kamer en best redelijk hotel. Niks mis mee voor 1 nachtje.
Taxi naar centrum BKK max 400 Baht, zeker niet meer dan dat.
Klopt, staat los v/d skytrain. Airport link loopt nog steeds geen storm. Zelf neem ik ook liever een taxi, wel iets duurder, maar je wordt voor de deur van je hotel afgezet.
Daarentegen vind ik de airportlink best goed…
Met de roltrap naar beneden op suvarnabhumi.
simpel een kaartje kopen en goedkoop
station pya thai bijv,dat is het eindstation aan de rand van het centrum
daar komt op de bts en kun je eventueel overstappen
taxiprijs…? tja…elke taxi weer anders…
soms heb ik gewoon geen zin om te onderhandelen
maar goed,zeker als je op een druk tijdstip aankomt zou ik de airportlink nemen,geen gezeur met files
Geen “storumh!”
Ik heb het voor je uitgerekend en ben sinds The Airport link geopend was al 8 keer met de city line gegaan van Makasan naar Suvarnabhumi of terug voor 35 Bath.
Ik heb bij het instappen nog NOOIT een zitplaats gekregen vertrekkende uit Makasan.
Misschien dat de snel trein die er geen 30 minuten over doet maar 15 minuten en 150 Bath kost geen storm loopt, maar dat weet ik niet mijn voorkeur is de 35 Bath city line.
Maar ongetwijfeld gaat men de lijn uitbreiden omdat ze er achter komen dat er weinig tot geen toeristen de express nemen omdat het niet aansluit met de sky train.
Ik maak een prijs met de taxi, 400 bath inclusief tol.
Dat was wel altijd vroeg in de ochtend dus geen file. De meter hoefde niet aan dus reed hij als een gek… We waren wel snel op het vliegveld!!!
Wat is het voordeel van prijs afspreken? Laat hem de meter aanzetten, ben je goedkoper uit, en je laat de chauffeur zien dat buitenlanders niet gek zijn. Vsste prijs afspreken moedigt alleen ongewenst gedrag aan.
Ik neem nooit een taxi die de meter niet aanzet als ze dat niet doen neem ik de volgende.
heb eigenlijk weinig tot geen problemen met het niet aanzetten vd meter, je moet geen taxi nemen bij touristische hotspots, loop ff 100 mtr verder en hou er 1 aan of bij shopping malls neem de officiële taxistand plaats.
wat steven al zegt je moedigt het alleen maar aan dat ze de meter niet gebruiken.
Nu ikzelf spreek een bedrag af,als ik van het vliegveld downtown ga,mijne kop gaan die taxichauffeurs niet zot maken.(alleen als ze meer dan 400bath vragen dan vraag ik om hun meter op te zetten)
Wat ik wel doe als ik op onbekend terrein ben,vb:buiten bkk dan vraag ik om de meter op te zetten.
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, gaan de AOT jongens ervanuit, dat de taxi de meter altijd aanzet.
Bovenop de taxiprijs betaal je in ieder geval wel THB 50, ongeacht de afstand.
:chin:Daarom roep ik altijd een taxi aan bij de vertrek hal snel in stappen en weg wezen.
of bij de uitgang bij het restaurant waar de meeste Thai eten(personeel etc)daar is het ook makelijk om een taxi aan te roepen
Normaal laten we altijd de meter aanzetten. Het gebeurt ook wel, dat als je eenmaal in de taxi zit, dat ze zeggen dat hij stuk is. Dan stappen we meteen weer uit. Rara, dan doet de meter het ineens wel…
De trip naar het vliegveld kost met meter ook ongeveer 400 bath dus om van het gezeur af te zijn maken we een vaste prijs.
Onze ervaring met de meeste taxichauffeurs in Bangkok zijn niet al te best.
We vinden de meeste Thaise mensen zeer vriendelijk maar de taxichauffeurs in Bangkok horen daar meestal niet bij.
Grote uitzondering was een chauffeur van ongeveer 1.90 uit de het oosten van Thailand. Hij had allemaal foto’s van zijn hele familie in zijn taxi hangen.
Hij vertelde in gebrekkig Engels over zijn familie en zijn tijd als monnik.
Ook zong hij mooie liederen voor ons. Het was de leukste taxirit van onze vakantie. Natuurlijk kreeg hij een goede tip van ons !!!