Bij Suvarnabhumi Airport Public Transportation Center kunt u kiezen uit alle transportmiddelen: bussen, taxi’s, huurauto’s,airport rail link en limousines om naar Bangkok te rijden. Neem jij een taxi naar Bangkok of toch maar lekker de nieuwe airport link uitproberen? Stem hierboven in de peiling,hieronder kan je eventueel je stemgedrag motiveren!
Ook wij zijn met de taxi richting het centrum van BKK gegaan.
Idd geen gesleur met koffers en een beetje privacy. Klein rustmomentje na zo’n lange trip! En lekker makkelijk natuurlijk.
Vroeger taxi, sinds de laatste keer Thailand zijn wij gevallen voor de gemakken van de airport-link. Op een goed kwartiertje van de luchthaven tot in het centrum van Bkk voor 90 Bht, vandaar een taxi verder naar de guesthouse. Spaart heel wat tijd in de file uit en het is (althans de keren dat wij 'm namen) uitermate comfortabel.
Wij hebben laatst de taxi genomen maar gezien de belachelijke prijs die daarvoor betaald moet worden zou ik de volgende keer zeker kijken naar de optie om een minibus te nemen. Van hotel naar vliegveld ook gedaan en was ongeveer 5 keer goedkoper.
Dan kan ik me niet voorstellen dat je een gewone metertaxi hebt genomen, want dan betaal je zeker geen belachelijke prijs om van de airport naar je hotel in de stad te komen. In Nederland betaal je daarvoor het tienvoudige…
Ik nam altijd lekker makkelijk de taxi. Je stapt op de airport in en voor je hotel weer uit, ideaal.
Met de airport link zal je vaak toch ook nog wel van een van de stations met de taxi naar je hotel moeten reizen, dus dan is een taxi vanaf de airport echt niet gigantisch veel duurder.
Files zijn er het eerste stuk vanaf de airport niet zo vaak, dat begint pas echt in de stad, en die kan je dus ook hebben als je het eerste deel de airport link neemt.
Nu stap ik vaak richting de stad op de airport link vanaf station Ladkrabang, om de hoek bij Suvarnabhumi (2e station) en reis ik vanaf Phaya Thai verder met de skytrain. Als ik na middernacht terug naar huis ga, neem ik de taxi, vaak voor zo’n 180 Baht. Niet veel voor dat hele stuk…
Een praktisch vraagje ivm taxi vanaf de luchthaven om naar Bangkok centrum te gaan. Hoe herken je de goede taxi’s? Bepaalde kleur of kenteken? Of vraag je steeds om meter aan te zetten en als ze weigeren andere taxi nemen?
Hoeveel bedraagt de prijs ongeveer om naar het centrum van Bangkok te gaan? Ik verblijf niet ver van Jim Thompson’s house.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Kleur of kenteken zegt niks.
Eenmaal aangekomen op Suvarnabhumi Airport moet je naar niveau 1 van de aankomsthal. Daar naar buiten en dan in de rij gaan staan bij loketje.
Je geeft dan door waar je heen moet en krijgt dan bonnetje met licentienummer van de chauffeur en korte uitleg over de berekening van de taxikosten.
Je betaalt 50 luchthavenkosten en zo’n 70 Baht aan tolkosten. De meterprijs zal zo’n 300 Baht bedragen.
Als je in de stad zelf een taxi aanhoudt, zijn er altijd bij die een prijs willen afspreken. Niet doen, want je betaalt geheid teveel. Gewoon door laten rijden, 10 seconden later stopt de volgende taxi weer.
Max. 40 baht voor de airport-rail link is echt een koopje.
Als je 400-600 baht wilt betalen voor een taxi, moet je dat zelf weten,
de airportlink is ook nog veel sneller, zeker in de spits.
Weet niet waar jouw hotel zich normaal gesproken bevindt, maar ik heb nog nooit meer dan 450 Baht betaald vanaf airport naar hotels in de bekendere wijken van Bangkok, ook niet in de spits.
Nu stap ik vaak richting de stad op de airport link vanaf station Ladkrabang, om de hoek bij Suvarnabhumi (2e station) en reis ik vanaf Phaya Thai verder met de skytrain. Als ik na middernacht terug naar huis ga, neem ik de taxi, vaak voor zo’n 180 Baht. Niet veel voor dat hele stuk…
ahh herkenbaar…nam altijd dezelfde weg!
een open truck tot aan ladkrabang station,airportlink naar phaya thai en dan verder…binnen 40min sta je waar je wezen moet,sneller dan taxi en een leuke view vanuit de airportlink…
nog even de kou (-17) in NL trotseren en over 3wkn naar bangkok
On topic…
Ik word altijd opgehaald als ik aankom op suvarnabhumi…:chin:
Mijn vriendinnetje woont op een steenworp afstand vd luchthaven.
Ook kan ik de gratis shuttlebus nemen.
Taxi wordt wel eens geweigerd omdat de chauffeur eerst 3uur staat te wachten in de rij om iemand te mogen oppikken,en dan van mij hoort dat ik maar een ritje van 10min wil haha…
in NL zou het irritant zijn,daar lach je het weg
Ik wil met de skytrain NAAR het station vanaf Kao San. Ik moet dan eerst met een bus/taxi naar de skytrain, maaaar rijdt er wel een skytrain naar het vliegveld?
Het gaat dit keer niet om het geld. Ik heb tijd zat om iemand op te halen namelijk van het vliegveld. Dus dit leek me een welkome afwisseling ipv weer in zo’n busje te stappen. Zelf nadenken en ondervinden vind ik namelijk leuk
Het hangt af van tijdstip en funktie. Als in net toekom neem ik graag een taxi. Na die lange vlucht ben ik toch te lam. Als ik licht reis (zonder veel bagage), overdag, dan neem ik de skytrain.
Meestal bij het naar huis gaan de taxi (skytrains rijden niet na middernacht)…