Volgend jaar februari gaat het dan gebeuren , wij gaan ook naar Thailand. Voor 4 weken. Beetje aan het plannen wat we willen doen en zien. Heb al veel informatie hier van forum vandaan kunnen halen waar we veel aan kunnen hebben.
Het enige waar ik een beetje tegenop zie is als je net geland bent. Je pakt je rugzak en dan…???
Sta je in Bangkok, wild vreemde grote hectische stad en dan sta je daar…op het vliegveld…en dan…
Weet niet zo goed wat dan te doen.
Misschien heel stom en valt het allemaal mee als je daar bent maar misschien hebben mensen tips.
We willen naar een guesthouse ( niet al te duur ), hoe vind je die ? Hoe kom je daar ? Misschien toch van te voren regelen ? Misschien toch voor de eerste nachten accommodatie boeken ? Transfer boeken ?
Ik heb voor mezelf het idee dat als ik daar eenmaal een paar dagen bent dat de rest vanzelf gaat maar net die eerste keer dat dat je daar staat met je rugzakje en dan…??? Gewoon net ff dat ene moment dat je daar net bent…snappen jullie dat…hahahaha…raar dat ik me hier zo druk over kan maken zeg !!
Duurt nog heel erg lang maar dat is de vraag die mij bezig houd. Hebben jullie ideeen , tips en goede raad ?
Om mee te beginnen: je hoeft je absoluut geen zorgen te maken !
Eenmaal aangekomen op Bangkok Suvarnabhumi Airport kan je gewoon een taxi nemen, er staan er voldoende.
Wil je in een goedkoop guesthouse, dan kan je kijken in de omgeving van Khao San Road, elke taxichauffeur weet dit te vinden. Khao San Road is een bekende plek onder de backpackers en hier zijn vele goedkope guesthouses te vinden.
Zelf boek ik wel altijd van tevoren een hotel in Bangkok voor de eerste paar dagen, omdat ik zelf geen zin heb om na een vlucht van 11 uur nog op zoek te gaan naar een hotel. Ik heb het altijd helemaal gehad na deze lange vlucht en heb dan geen zin om in de hitte van Bangkok nog te moeten zoeken naar accommodatie.
Of je kan een hotel via de eerste nachten in Bangkok boeken via een reisorganisatie, bijvoorbeeld Green Wood Travel (www.greenwoodtravel.nl), een bekende reisorganisatie in Thailand.
…februari is nog zo’n eind weg; “eerst maar even het Thailand-forum doorlezen” zou ik zo zeggen en dan kom je er vanzelf wel achter want dat wordt hier echt breed uitgemeten. Zelf ga ik rond die tijd voor eenzelfde periode die kant op…1 van de dingen die ik beslist wil meemaken is het chinees nieuwjaar, dat in 2010 op 14 februari valt. Dus knoop in je zakdoek en op naar de Yaowarat Street.
Ik lees me al helemaal suf hier op het forum maar over dar angstige eerste gevoel heb ik nog niets gelezen hoor !
Het forum is er toch om zulk soort vragen te stellen …
En al is februari nog ver weg ik ben er al wel heel erg mee bezig. Is toch alleen maar leuk. Althans vind ik in ieder geval wel.
Jij in ieder geval veel plezier ! Lijk me leuk om daar met nieuw jaar te zijn. Wij gaan helaas iets later.
Tuurlijk is er dat angstige gevoel, maar ook het gevoel van die warme deken die over je heen valt als je eenmaal uit de terminal stapt. Daar komen dan nog de irritante taxi-boys bij die je een taxi in proberen te praten en de hectiek die daar omheen draait. Een en ander wordt nog eens versterkt door dat rare gevoel in je oren (schijnen half dicht te zitten) en je bent natuurlijk zo gaar als een pakje boter na een vlucht van 11+ uur.
Zo maar in een taxi stappen en zeggen: “Khao San Road” is een mogelijkheid, maar je loopt de kans dat je via veel omzwervingen uiteindelijk op je plek terecht komt.
Belangrijk is het (als ik je ‘angst’ zo belees), dat de eerste paar dagen geregeld zijn en het lijkt me dus verstandig om via Greenwood Travel of zo maar een andere hotel-site een hotel + airport transfer te boeken.
Je zit dan in ieder geval in een fatsoenlijk hotel en hebt de kans om even te acclimatiseren, want ondanks het feit dat niemand zal zeggen dat ze dat nodig hebben, is het wel aan te raden.
Ikzelf woon al 6 jaar in Thailand (met een 3 maanden pauze), maar steeds als ik terugkom in Thailand en mijn auto staat niet op lang parkeren, zorg ik dat ik voor de terminal verlaat een taxi heb, zodat ik niet hoef te discussieren met die irritante taxi-boys.
Wij gaan in december die kant op, en hebben voor de eerste 3 nachten ook zelf een hotel en transfer geboekt. Net wat Joseph44 zegt, dan heb je de tijd om te acclimatiseren, te wennen aan alles want het is natuurlijk allemaal gloednieuw.
De eerste keer dat wij buiten Europa op vakantie gingen, gingen we naar Egypte, hadden wel een hotel geboekt maar verder niks. Op internet hadden we gevonden wat een taxi ongeveer moest kosten. Hoewel wij wisten wat een pond waard was, heb je als je ergens voor de 1e keer bent geen flauw benul van de werkelijke waarde. Zo hebben wij in ons eerste uurtje egypte zo’n 300 pond over de balk gegooid door aan 3 personen een fooi te geven. Later zagen wij dat een goede spijkerbroek daar nog niet eens 120 pond kost, dus kun je nagaan. Mijn advies is dan ook, regel wat voor de eerse dagen, scheelt je een hoop ellende en stress…
Bedank tot nu toe voor de tips en adviezen.
Ik ben op greenwoodtravel en 333 travel inderdaad eens aan het kijken wat de mogelijk heden zijn voor een transfer en de eerste overnachtingen.
Ik probeer me ook niet al te druk te maken want we gaan daar naar natuurlijk enorm genieten en ook al is het is nog ver weg ik ben er al zo mee bezig. Mijn tas is nog niet niet gepakt zeg maar…
Je zult bij greenwood en 333travel ongetwijfeld gezien hebben dat de tickets inclusief transfer en 1 of meerdere nachten in een hotel worden aangeboden (en tegen zeer aantrekkelijke prijzen). Dat zal alweer een hele gerustelling zijn, want vanaf dat punt kan je dan op zoek naar Hostels. Alhoewel, er worden goedkope hotelletjes aangeboden (in de orde van groote van € 25 per nacht - en dat is dan een kamer voor 2 personen inclusief ontbijt).
Dan kunnen we dus volgend jaar ook geen biertje in Bangkok doen Joe…we zijn er wel allebei met Nieuwjaar…alleen jij met Chinees Nieuwjaar en ik met Thais Nieuwjaar… Als je maar wat Singha’tjes voor me overlaat
Je kan ook een bus pakken richting koh san road, weet je zeker dat je niet afgezet wordt. Kijk op www.hostelworld.com voor een kamer. (als je low budget reist tenminste)
Haha ik herken je bezorgdheid, had ik 2 jaar geleden ook last van Het moment van aankomst is idd even van “ja, en nu?”. Naarmate je langer in Thailand bent zul je merken dat het eigenlijk allemaal wel vanzelf gaat en dat je je veel minder druk maakt.
Mijn zus had mij al wat info gegeven omdat zij er 2 jaar voor mij is geweest. Zelf heb ik de site http://www.thailandvoorbeginners.nl/ helemaal uit geplozen. Daar stond toen der tijd nog dat je 2 plekken met taxi’s had. Je moest dan niet meteen de taxi nemen als je het vliegveld uitkwam (die zouden duurder zijn??) maar een stukje met een busje ergens anders heen. Nou, was een heel gedoe om die andere plek te vinden:confused: Uiteindelijk gevonden, we hadden ook gelezen en gehoord wat een taxi richting Kao san road moest kosten dus daar begon onze eerste af ding poging Al die thaien zaten ons (=ik en vriendin, 2 nederlandse meisjes van toen nog 20) uit te lachen haha. Maar goed, we zijn uiteindelijk bij Kao san road uit gekomen. Wij hadden voor de eerste dagen een hotel geboekt waar mijn zus toen ook had gezeten. Ze had ons uitgelegd hoe we er moesten komen. Konden we dus niet vinden… Na denk 1 a 1,5 uur eindelijk gevonden. Backpacks neer gegooid en op bed geploft, hehe ff rust
Toen we vanuit Kuala Lumpur weer op Bangkok landde was het een stuk makkelijker dat we alles al wisten Gewoon de taxi genomen die buiten staan als je de hal uit komt. Was ook gewoon een normale prijs en niet duurder. Hotel was dit keer ook snel gevonden
Het is dus wel een voordeel als je al een hotel hebt geboekt. Maar dan moet je hem wel kunnen vinden als je er zelf met de taxi heen gaat haha. Meestal is hotel + transfer alvast in NL boeken duurder dan zelf regelen. Maar omdat ik hier lees dat mensen het wel doen weet ik niet of het zoveel duurder is???
Die 2 keer dat ik in bangkok geland ben stond ik trouwens wel meer dan een uur bij de immigratiedienst voor mijn stempeltje. Hotel waar ik heb geslapen is trouwens wel een aanrader. Niet overdreven luxe, gewoon netjes. Iets van 15 a 17 euro voor 2 persoonskamer. Vlakbij Kao San Road (maar niet zo dichtbij dat je last hebt van de herrie). Als je de naam wilt hoor ik het wel
@Dave - oooooooooit komt het er wel van dat we elkaar in Bangkok treffen; tot dat moment moeten we maar op afstand proosten.
@Joan - indien je met de taxi naar Kao San Road wil, dan ga je na de bagage afhandeling linksaf, richting public taxi, laat je niet afleiden door mensen die je per limotaxi weg willen brengen. Indien gewenst koop je op dit traject en passant een simkaartje om goedkoop naar nederland te bellen. Aangekomen bij de public taxi-standplaats geef je op naar welk hotel je wil. Dan krijg je een ticket voor de metertaxi - dit houdt in dat je 50 Bath meer betaald, dan aangegeven op de meter tel daar nog eens 50-70 Bath aan tolgeld bij op (die betaal je direct - de taxichauffeur zal je om dat bedrag vragen - dus ook even wat geld wisselen of pinnen). Het taxiritje komt, alles bij elkaar opgeteld, rond de 400 Bath uit.
Op Suvanabhumi zijn ze hard bezig om de illegale taxi mensen te weren. Ga helemaal naar beneden op het vliegveld en neem de bus. Leuke rit en je ziet meteen veel meer van de stad. Khao San Rd is voor de eerste keer een goede optie. Ook hier geldt echter dat je als “walk in” meer betaald dan wanneer je je guest house via Internet boekt. Er zitten er overigens genoeg. Maak je niet al te druk voor het reizen binnen Thailand, ok je zal eens wat meer betalen dan een lokaal iemend maar so what, je bent per slot van rekening op vakatie. Een avondje minder in de kroeg en je hebt het te veel betaalde er alweer uit. Iedereen praat hier over Singa, jammer toch dat Carlsberg niet meer te krijgen is in Thailand.
Hai Joan,
Zelf ga ik ook in januari voor 59 dagen rond trekken, het is de 3e keer dat ik naar Thailand ga, maar nu ga ik samen backpacken met mijn vriend ( dus deze keer zonder ouders landen etc. dus ik herken de angst :slywink: )
ik zelf heb de ticket en accomodatie voor de eerste 3 nachten geboekt bij 333 travel, de eerste nacht is gratis plus er zit gratis transfer bij, dus hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken! qua service is 333 travel super, ik zou zeggen neem contact op met hun, en zij helpen je verder!
Zoek eerst een tropisch paradijs uit via het forum of internet, lekker eerst relaxen even wennen aan het klimaat en tijdsverschil voor een paar dagen, dan wat bezichtigen en rondreizen, de laatste paar dagen van je trip Bangkok beproeven, taxi,s genoeg bij aankomst by meter op het vliegveld.
Je hebt nog tijd genoeg dus…surfen op het forum :wereld:.
Bedankt voor alle tips. Ik weet ook wel dat het echt wel goed komt en in Thailand een geweldige tijd ga hebben.
Het is de eerste keer zo op vakantie en dat is gewoon allemaal heel erg spannend. Maar ik heb er echt zo’n zin in…kan niet wachten en wat duurt het lang voordat het februari is.
Volgende week eerst nog een weekje naar Malta.
Wat een leven…!!!
Tuurlijk, als ik in Thailand ben drink ik Thais bier, dus Singha of Chang. Ben ik in Lao dan drink ik Beerlao en ben ik in China dan drink ik Tsingtao
Valt me wel op dat veel Thai daarentegen juist Heineken of Carlsberg drinken…
Maar sinds wanneer is Carlsberg dan niet meer te krijgen in Thailand ???
Carlsberg wordt niet meer gebotteld in Thailand. Dit is zo’n jaar of 4 geleden gestopt.
Mocht je nog Carlsberg kunnen krijgen, dan kan dat in dezelfde mate als bijvoorbeeld een Duveltje, Westmalle, of elk ander bier: via import. Heineken wordt nog wel gebotteld in Thailand.
Waarom een Thai Heineken drinkt en geen Shinga of Leo? Om dezelfde reden waarom ze Jack Black kopen om te mixen met coke in plaats van bijvoorbeeld 100 Pipers: puur om te showen.
Ik kocht een tijdje terug 1 van de goedkoopste likeuren die ik kon vinden. Ik weet niet hoe het spul heet, iets van Hang Tong maar een liter kost THB 99. Het heeft iets weg van lao-kauw en dan in het bruin. De aanwezige Thai in het gezelschap keken alsof ze water zagen branden en zweerden er geen druppel van te drinken.
Na een poosje was de fles wel leeg en de Thai waren behoorlijk vrolijk. Ik kon met een gerust hart nu mijn fles Jack Red boven de tafel halen. Als blikken konden doden. Voordeel van deze aktie: De Jack ging minder snel op dan de goedkope Thaise prut.