Ticket geboekt....nu onzeker over verder

We hebben “eindelijk” onze tickets geboekt met eva air. We vertrekken 22 maart naar Thailand.
De eerste nachten in Bangkok willen we zo ie zo van te voren boeken…

Maar verder twijfelen we best wel.
We zijn nog nooit in Thailand geweest en ook nooit zo op de “bonnefooi”.
Het hotel in BKK waren de goedkopere kamers nu al vol ivm een grote groep ofzo…
Dus nu word ik onzeker, toch maar dingen al vastleggen en boeken? Of is eind maart echt al stuk rustiger.

We twijfelen bv of we naar krabi met de nachttrein gaan of vliegen ( vliegen is nu online ook weer stukker duurder dan een maand geleden…wordt dat steeds duurder?)
Ook hebben we op Ko lanta een resort gevonden waar we heen willen; moeten we nu ook al boeken.

Graag tips/ geruststelling van ervaren thailandgangers…
kunnen we daar boeken of toch nu al doen…( ben bang dat alles dan duurder wordt nml of we niet meer kunnen vliegen van krabi naar bkk bv…en met een bus moeten , wat ik niet zie zitten)

hallo

Je kunt gerust alles op de bonnefooi doen. Het is nl low season dus no worries. Wat betreft het vliegen tja zou ik af laten hangen van je tijd die je daar hebt. Heb je bv 2 mnd kun je gerust een nachttrein pakken (vanwege het niet kunnen slapen), (had ik althans). Maar heb je een paar weken zou ik gewoon vliegen wel zo snel en hoef je geen nacht over te slaan.

succes

Hallo,

Als je perse wil gaan vliegen is het aan te raden mocht je dat met Airasia doen om zo snel mogelijk deze te boeken. Airasia werkt met het systeem hoe later je boekt hoe duurder ze worden. Als je nog een hotel zoekt dan kan ik je Prince Palace hotel aanraden in Bangkok is via greenwoodtravel voor 1300 bath te boeken is 27 euro.
Vaak zijn 4 en 5 sterren hotels vooraf veel goedkoper dan op de bonnefooi maar als je geusthouse of low budget hotels gaat doen dan kan dat gewoon op de bonnefooi.

gr van Moira

Thanks!!
We denken idd aan prince palace ( alleen de kamers van 1300 bath zijn al allemaal bezet…maar kunnen nog een luxer kamer voor 1650, is ook ok toch)Daarom “schrok” ik al…nu al niet meer te boeken voor over 4 maanden!!

Dus vliegticket toch maar boeken snel dus…ja we hebben 3 weken dus dan scheelt vliegen wel veel tijd…

Ps wat houd checked bag precies in? Die keuze kan je maken. Moet je anders dat geld per koffer betalen op het vliegtuig zelf? ( dus ticketprijzen zijn exc koffers??)
Begrijp hem niet helemaal

Van Bangkok naar Krabi met de nachttrein is niet mogelijk…je kan met de nachttrein van Bangkok naar Surat Thani en vandaar verder met de bus naar Krabi.

Vluchten met AirAsia kan je, zoals Moira al aangeeft, het beste van tevoren boeken als je reisdata toch al enigszins vastliggen. Hoe voller bij AirAsia de vlucht, hoe duurder het ticket.

Checked baggage is de ruimbagage, dus de bagage die onderin het ruim gaat. Hiervoor moet bij AirAsia betaald worden (naast de ticketprijs). Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat de maximale toegestane ruimbagage bij AirAsia 15kg is, heb je meer, dan moet je een overbagage-tarief betalen (al is dit niet zo heel veel).

Volgens mij kan je op de luchthaven zelf ook wel betalen voor je koffers, maar dit zal waarschijnlijk duurder zijn dan als je dit van tevoren via de website doet.

Hallo,

Ja wat dave zegt klopt inderdaad over Airasia voor elke bagage die je incheckt voor onderin moet je extra betalen. Dan heb je ook nog xpress boarding en dat betekend dat je eerder het vliegtuig in mag. Je hebt namelijk niet aangewezen plekken die moet je altijd zelf uitzoeken.
Ik zou checked luggage wel doen want het is 40 procent goedkoper dan dat je het op het vliegveld doet.

gr van Moira

Dank jullie wel voor de info!
Is me heel duidelijk nu. We gaan onze tickets met asia air maar boeken dit weekend.

Nog een laatste vraag. We boeken zeer waarschijnlijk bij greenwoud de eerste nachten in bangkok ( prince palace hotel)maar je kan ook transfer van t vliegveld bij hun bijboeken. Dat kost ons dan 900 TB ( exc tol).
Is dit aan dit aan te raden of is het net zo makkelijk ( en goedkoper) om zelf een taxi te regelen bij t vliegveld?

Hallo!
Ook wij gaan in Januari naar Thailand en is voor ons ook de eerste keer en gaan het ook op de bonnefooi doen:nod:
Hebben wel de eerste 2 nachten een hotel geboekt in Bangkok
Hebben ook zitten twijfelen of we het niet georganiseerd zouden doen,maar de positieve reacties van de mensen die er al geweest zijn hebben ons overgehaald om lekker alles zelf te regelen.
Vind het reuze spannend om alles op de bonnefooi te gaan doen,maar ben absoluut niet bang dat we geen slaapplek zullen vinden.
We hebben een niet al te strak schema gepland en niet teveel in 1x willen zien(het liefst natuurlijk wel)maar ben vooral van plan om te genieten en ook het een en ander op ons af te laten komen:wink:
Wens jullie heel veel succes en maak je niet te druk,neem een lonely planet mee(doen wij ook)en als er een keer dingen anders lopen,so be it,je leert er weer van(zo denk ik erover)

:)Leuk, wij vliegen ook de 22e maart 2009 met Eva-Air naar Bkk. Hebben via een reisburo daar in Sukhumvit een hotel geboekt. Voor de terugreis hadden we voor vertrek een ander hotel geboekt maar na wat op- of aanmerkingen van bekenden hebben we dit alsnog binnen 1 dag weten te veranderen naar een een ander hotel. Wel via het reisburo. Maar zat plaatsen. Succes.

Hallo,

Over de taxi wij hebben het vorige keer ook via greenwood geregeld voor 900 bath, dit uit gemak omdat ze je op het vliegveld flink oplichten. Wij hebben vorige keer op het vliegveld 1100 bath moeten betalen en we kregen er niets meer af. We hebben het maar gedaan omdat we zo moe waren.

gr van moira

hallo

Op het vliegveld gewoon naar de public taxi standplaats gaan kost het ong. 300 tot 400 baht. lijkt niks maar goed wie het kleine niet eert …

Hallo.

Als ik het zo lees ben je ook via Greenwood opgelicht, maar ja als je geen zin hebt en moe bent is dat een optie.
Voor 300 a 400 BHT zit je in BKK en dat is incl de tolwegen.
Loop even naar de taximeter stand, koffers er in meter aan en karre maar.
De eerste keer toen ik er kwam ben ik ook opgelicht, en zoals het spreekwoord zegt: Een ezel stoot zich nooit 2 keer aan de zelfde taxi.:dope:

Groet.:thumbsup:

best mayo
ga gewoon naar de taximeter stands.
laat wel de meter aanzetten.
zeg dat je een goedkoop hotel zoekt.
dan brengen ze je er zo naartoe.
hoeveel betaal je voor een ticket.naar krabi?
met de bus ,trein of boot is natuurlijk altijd het goedkoopst.
anders kun je in bangkok bij de balie van thai airway.
altijd een ticket kopen naar krabi.
je vliegd in elk geval met een goede maadschapij eva air.
mocht je wat meer inf willen .
kun je mij altijd een mailtje sturen.
ik woon in thailand op koh samui.
groetjes riekske

Hoi
als ik je een tip mag geven wat betreft de taxi:
Als je geland bent zul je worden opgewacht door vele Taxi chauffeurs die daar staan met 1 doel en dat is jou een poot uitdraaien,dit kun je eenvoudig omzeilen door de lift te pakken naar boven(departures) neem daar een taxi meter en je zit voor 3 tot 400 baht waar je moet wezen

groetjes

mmm bedankt voor de tips…ja daar ben ik dus bang voor…moe aankomen…onzeker in vreemd land en dan al die taxi chauffeurs die je afzetten…
Maar misschien toch dan naar boven naar de taxi meter.

Al misschien toch met greenwoud, voor t gemak. Terug gaan we we wel anders.

Ticket naar krabi…komt nu opbijna 9000 TB voor 2 personen retour met air asia…
Met thai airways betaal nog veeeeeel meer…

Toch ff wachten? Komen er nog acties bij air asia of is die kans klein…

klopt ik ben 2 maanden geleden ook met air asia naar krabi gevlogen en was iets van 12000 baht kwijt voor 2 volwassenen en een kind…
Persoonlijk vind ik het niet echt duur aangezien je na een dik uur op de plaats van bestemming bent…
Ik ben ook een x vanaf bangkok met de bus naar de ferry van koh samui geweest en dat was echt een ware hel even als de nachttrein richting chiang mai… maarjah die mening verschilt per persoon.
wees in elk geval niet bang want je kan gewoon naar thailand gaan met alleen je vliegticket en daar de rest regelen,maar daar ga je zelf wel achter komen…

succes!!

Hallo,

Ja bussen in Thailand vind ik zelf persoonlijk ook niets. Trein vind ik niets mis mee maar ik geef mijn voorkeur wel aan 1ste klas omdat je dan echt een cabine voor 2 personen hebt lekker prive. Ik heb pas weer een treinreis gedaan van Chumphon naar Butterworth 2de klas airco ik vond het een helreis. Ik kon bijna niet slapen door het gesnurk van iedereen en ik heb het de hele nacht steenkoud gehad door airco. Ik had zelfs een lange dikke broek en wintertrui en sokken en een dekentje vreselijk. Bij 1ste klas kun je zelf de airco regelen dat vind ik wel fijn.
Ik heb ook wel eens 2de klas fan gereisd en dat was me weer te warm ik hou van ertussenin hahaha.

9000 bath is een oke prijs volgens mij het is best een eind als je het moet reizen met de bus.

gr van Moira

ik heb er niet al teveel verstand van, maar het is nu zomertijd in thailand dan is het toch juist een druk seizoen, zeker rond deze periode met de kerstvakantie in het verschiet?

Thailand kent geen zomer/wintertijd… dat is echt weer iets voor het westen.
Er zijn 2 periodes: regen periode en droge periode, de regen tijd is aan het aflopen.

het heeft niets te maken of je er verstand van hebt hoor.
December, Januari en Februari is het hoogseizoen, met kerst en nieuwjaar is het er een soort van druk.
Daarna word het er heerlijk rustig, de leukste periode vind ik persoonlijk April.

groet

en wij gaan eind maart/begin april…dus een iets rustiger tijd?!!