Ik heb afgelope week besloten dat ik in januarie 3 weken naar Thailand wil. Nu hieronder wat vragen, aangezien ik nog nooit een reis deze kant op heb gemaakt.
Je kan goedkope tickets vinden bij vliegtarieven.nl,cheaptickets.nl.
Ook in Belgie kan je goedkope tickets voor Bangkok vinden:joker.be,connections.be,flyand drive.be.
Goedkope vliegtuigmaatschappijen zijn: oa:Air Berlin;Turkishe airlines,Etihad airways,Egypt-air.Deze maatschappijen vliegen niet rechtstreeks naar Bangkok
prijs tickets rond de 550euro±
Vliegtuigmaatschappijen die rechtstreeks vliegen naar Bangkok,zijn duurder in prijs,rond de 750/820 euros.(KLM,Eva Air,China airlines,)
Als je drie weken hebt om op vakantie te gaan naar Thailand,de gewoonlijke procedure is:2dagen Bangkok,een dag of 3 naar Kanchanaburi,1 dag Ayutthaya.
Vandaar uit per trein richting het noorden:Chiangmai:een dag of 5 rondtrekken is voldoende om de meeste dingen te zien.Dan kan men met het vliegtuig richting Bangkok om daarna eventueel de bus te nemen naar Koh Chang (eiland)vooraleer men dit prachtig eiland bereikt kan men eventueel halte houden in Koh Samet,Pattaya(alle 2 liggen op de weg naar Koh Chang)
Tijdsduur ongeveer 7dagen,de laatste 3dagen kan men inkopen doen in Bangkok of een bezoekje brengen aan,Chatuchat market,Damoen Saddarak,klong tochtje op de Chao Praya river.
Het is goed te doen in Thailand om als vrouw alleen te reizen,qua criminaliteit tegen de toeristen komt zelden voor.
Budget mag men wel rekenen op zo’n 1000euros!(ruim voldoende)
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“Tf19rvRwLfg” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Hee Maaike, Ik ben er ook in januari, ga voor de 9e (?) keer.- Aan wat voor budget moet ik denken?Ligt er aan waar je zit en waar je genoegen mee neemt. Een schone kamer met douche en toilet kost in BKK zo’n 500-700 baht en aan de stranden al gauw 800 baht.In Kanchanaburi en Chiang Mai kost het minder : Zo’n 400 baht. Heb je een krap budget, rek dan je verblijf in beide plaatsen wat op, deze plaatsen zijn het ook absoluut waard. Ook kun je vanuit Chiang Mai naar Pai, nog weer een graadje goedkoper , 250 baht moet makkelijk kunnen.Op deze prijzen kun je een derde of meer besparen als je genoegen neemt met een shared-bathroom.Westers eten is duurder dan Thais eten, een bord Thais eten met een (niet-alcoholisch) drankje kost rond 100 baht in een restaurant. Een pizza kost al gauw 200 baht. Een biefstuk in een a-la-carte restaurant moet je maar niet aan beginnen, zo duur in vergelijking tot een Thaise maaltijd.Uitstapjes kunnen op meerdere manieren: Je bent 1000-1500 per uitstapje kwijt als je je in een minibus laat ophalen en weer thuisbrengen.Goedkoper, leuker , maar wel omslachtiger is de songthaew of bus nemen.Zelf kun je het dan regelen voor 400-800, afhankelijk van het uitstapje.Songthaews zijn pickup-truckjes die rijden van en naar een bestemming voor een vaste prijs, in Chiang mai zijn ze rood, in andere plaatsen vaak blauw. De bestemming staat er (voor)op.Hans.
Ik heb een aantal weken rond gereisd in Thailand om foto’s te maken voor een reisorganisatie. Super werk dus. Ik las net het berichtje over het eten. Ik heb in Bangkok in het hotel gegeten. Eén keer maar en dat was goed voor een flinke diarree zowel voor mij als mijn gids die mee gegeten had. Vanaf dat moment heb ik overal waar ik in een hotel zat alleen nog maar daar ontbeten en verder aan de kraampjes gegeten. Waar je dan op moet letten is het water. Heel belangrijk. Je krijgt altijd gesloten flesjes. Er is water uit de kan (niet drinken dus) dan waren er toen twee soorten water in flesjes. De duurste zijn de flesjes die ze aanraden te kopen bij je eten aan de kraampjes. Die zijn het zuiverst. Kijk uit voor gewassen sla. Ik heb alles uit de wok gegeten. Heerlijk eten en veel goedkoper dan de restaurantjes. Je eet dan wat de bevolking ook eet. Zij kunnen het zich niet veroorloven ziek te worden van eten want ziek zijn is geen geld verdienen. Je kunt kiezen hoe gekruid je je eten wilt en het kan allemaal lekker in het Engels.
Ik zou willen dat in de gelegenheid was om met je mee te gaan. Lichte vorm van jaloezie dus.
Als vrouw heb ik totaal geen problemen gehad in Thailand. Ik ben al die tijd met een kapitaal aan fototoestellen en laptop onderweg geweest. Ik heb zelfs een keer mijn volledige tas op een binnenplaats van een tempel laten staan. Ik zag hem van boven staan. Ben naar beneden gehold (dan val je dus echt op) en kwam helemaal opgelucht en blij bij mijn tas aan. Toen kwam er een monnik naar me toe, die het waarschijnlijk allemaal van een afstandje had aangezien en vertelde mij dat Boeddha het goed met mij voor had. Ik moest een gelukkig mens zijn. En ja hij had gelijk. Waarschijnlijk op dat moment de gelukkigste mens in heel Thailand.
Ga er lekker heen Maaike, laat je verwennen en geniet van je vakantie.
Laat je je masseren kijk dan wel uit dat het een beetje op een massagesalon lijkt. Je wilt niet weten hoe ik er uit gezien heb nadat ik door een vrouwtje in een achterkamer “gemasseerd” was. Bont en blauw en gedwongen om de eerste dagen een lange broek te dragen. Later heb ik gezien en ervaren hoe het ook anders kon. Het had mijn verblijf daar lelijk kunnen verpesten.
Ik hoop na je reis hele enthousiaste verhalen van je te lezen.
Hallo Maaike,
Wij vliegen 28 dec. voor de 8e keer naar Thailand, heb dit land al doorgekrost van links en rechts en heb nog niet de helft gezien, wij blijven maar een paar dagen in Thailand wij gaan door naar Zuid Laos, wat wij ook al voor een stuk bereist hebben,
Ga je alleen of met een groep?
laat mij dat weten dan kan ik je veel over Thailand vertellen
stuur een mail. naar info@trtexstyling.com
groetjes Tom
<<laat je niet afschrikken door wat er geschreven wordt over “water” we zijn in Thailand en niet in India hé !
alle flesjes water zijn zuiver of het nu 7B of 15B kost en zelfs het water in de kan op tafel is gezuiverd water .
<<eten aan kraampjes op straat is in principe geen probleem ; check wel eens hoe hun “keuken” er uit ziet ; ik zal nooit ergens eten waar vlees en groenten op dezelfde plank gesneden wordt .
of je ziek wordt of niet , hangt van vele factoren af . Jaren terug , na maanden in India rondgetrokken te hebben “mocht” ik de laatste dag in het poepsjieke Tahj hotel in Calcutta logeren op kosten van British Airways en na het eten dacht ik dat ik nooit terug naar België zou kunnen terugkeren ; doodziek …
<<een “echte” Thaise massage is nu eenmaal harder dan wij westerlingen gewend zijn ; je kan ook naar een meer toeristische zaak gaan waar een massage niet meer is dan wat gefriemel aan je lijf .
Ik schreef met de beste bedoelingen mijn ervaringen op en daar waar ik voor gewaarschuwd werd. Want elke dag dat ik niet kon werken zou een erg dure dag zijn. Nu voel ik me een beetje aangevallen en zal dus verder niet meer reageren. Sorry dat ik verkeerde info gaf volgens vorige schrijver. Ik zou op zo’n vakantie toch het zekere voor het onzekere nemen.
Wat de massage betreft. Het mag best forser zijn dan hier in Europa, maar dat je erna met blauwe benen loopt alsof je mishandeld bent kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
Als je je meer wil richten - na Bangkok uiteraard - op het zuiden, Phuket bijvoorbeeld, moet je het me even laten weten, daar heb ik voldoende informatie over.
Heb je inmiddels al tickets geboekt ? Ik zou niet te lang wachten, want tickets in januari willen nog wel eens vrij prijzig zijn. Het is nu eenmaal een goede tijd om naar Thailand te reizen.
Je zou in 3 weken de standaard-route kunnen doen waarbij je een aantal bekende hoogtepunten aandoet:
Bangkok (Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown, fietsen door Bangkok)
River Kwai (Bridge over the River Kwai, begraafplaats, JEATH museum, Erawan watervallen, overnachting op de Jungle Rafts)
Ayutthaya (oude hoofdstad, 1 dag is zeker voldoende)
Sukhothai (oude hoofdstad, 1 dag is zeker voldoende)
Chiang Mai (uitstapje maken naar Gouden Driehoek, wellicht trekking van paar dagen)
Mae Hong Son (mocht je genoeg tijd hebben, zeker de moeite waard)
strand (genoeg keus)
En mss nog eindigen in Bangkok om te shoppen en souvenirs te kopen in een van de vele shoppingmalls, of op Chatuchak weekendmarket.
Als dame alleen kan je heel goed door Thailand reizen, het is een veilig land en de Thai zijn zeer behulpzaam. Wel je gezonde verstand gebruiken (ga niet 's avonds laat alleen over een verlaten strand lopen), maar dat moet je overal doen natuurlijk.
Heb je hulp nodig, mag je altijd mailen ([EMAIL=“dave@viengtravel.com”]dave@viengtravel.com).
wel beste mensen … ik ga ergens in april … maar de vliegticketten zijn praktisch al allemaal volzet wegens het Paasverlof … en hoor ook van slecht weer … zijn er mensen die mij willen mailen of is er een jonge dame of heer die zelfs wil meegaan ? laat het mij dan weten … ik zoek een reis-partner die open is … en tegen een stoot kan en niet vies is van een vettig grapje of zo …
Laat maar iets weten en ik wens Maaike ook een hele toffe reis !
Mss toch maar later boeken en met mij samen reizen? hihi ciao goeie reis
Ik ben van plan om in januari voor 1 of 2 maanden naar Thailand te gaan. Misschien leuk om samen met iemand samen te gaan? Gewoon als gezelschap. Ik ben er pas 1 keer geweest (1 maand) en is mij uitstekend bevallen. Vandaar volgend jaar waarschijnlijk 2 maanden.
Je kan je bericht beter in de rubriek ‘Reisgenoten’ plaatsen. Denk dat je daar meer reacties zult krijgen dan hier.
@theateam
Het weer in april is goed, juist erg warm. Er moet zeker nog een ticket voor een goede prijs te vinden zijn.
Het is nu overigens niet in heel Thailand slecht weer. In het zuiden is het prima weer. Ook in Bangkok is het weer niet heel slecht. Af en toe een bui, maar vaak overdag zonnig en erg warm.
Laat je niet door 1 (!) reactie buitenspel zetten op dit forum !
We hebben ieders input nodig met reiservaring in Thailand, ik was er zogezegd al 9 keer, maar van sommige dingen of plaatsen is het goed mogelijk dat jij meer weet of recentere informatie hebt dan ik…
Overigens, ik eet ook altijd uit de wok, gebakken gemengde groenten (Phad pak ruam) zijn mijn favoriet, ik heb het ooit eens met varen (!?) erin gegeten, heerlijk knapperig ! In Khao Sok schijnt ook een restaurantje te zijn waar ze dat maken, ik verheug me er nu al op !
Over massages : De Thai zijn gewend om regelmatig gemasseerd te worden, kunnen zodoende meer “incasseren” dan wij, slappe westerlingen.
Ooit vroeg een masseuse aan mij: Soft , medium or hard ? Dan kun je het best “soft” zeggen. Niet alle masseuses spreken engels, spreek dan van tevoren het management aan, die kan dat dan aangeven aan de persoon die jou onder handen gaat nemen.