Stel, ik wil wat gaan rondtrekken in Thailand voor ongeveer 4 weken.
Wat voor budget zal ik ongeveer nodig zijn, incl. vliegticket, overnachtingen, eten+drinken, vervoer.
Niet low-budget, maar ook niet heel luxe.
Wanneer ? bvb juli 2011 .
Hoi Jasmijn,
De prijs van het vliegticket hangt een beetje af van de periode wanneer je wilt vertrekken en het tijdstip waarop je gaat boeken.
Wil je nonstop vliegen vanaf Amsterdam (KLM, China Airlines of EVA Air) of vind je het niet erg om over te stappen (bijvoorbeeld met Swiss via Zurich, EgyptAir via Cairo, Emirates via Dubai…er zijn zoveel mogelijkheden).
Zou je evt vanaf Dusseldorf kunnen vertrekken ?
Voor prijzen van goede middenklasse hotels zou je eens kunnen kijken op de websites van bekende online hotelaanbieders zoals www.agoda.com, www.asiarooms.com, www.directrooms.com of www.sawadee.com.
Je zou ook eens op mijn website www.ReisdoorThailand.nl kunnen kijken, daar vind je ook veel hotels in Thailand (reserveringen lopen via Sawadee.com).
Treinen en bussen in Thailand zijn erg goedkoop en gaan alle kanten op. Wil je zo min mogelijk tijd verliezen, dan zou je met een van de lowcost-airlines kunnen vliegen, zoals NokAir (www.nokair.com) of AirAsia (www.airasia.com). Volgens mij heeft AirAsia momenteel weer heel veel promotie-tarieven en kan je voor een prikkie vliegen.
Eten kan je ook zo duur maken als je zelf wilt. Op straat kan je heerlijk eten bij een van de vele stalletjes (bijvoorbeeld Pad Thai voor 40 Baht). Als je in een simpel Thais restaurant gaat eten, is het ietsje duurder, maar nog steeds heel erg goedkoop. Uiteraard zijn er tegenwoordig ook voldoende Westerse restaurants in Thailand. Deze zijn wel weer duurder, maar ook deze zijn voor Nederlandse begrippen nog goedkoop.
Heb je al een idee over welke route je evt wilt gaan afleggen of ben je net pas begonnen met orienteren ?
Als je nog meer vragen hebt, laat ze gewoon hier achter. Er zijn hier veel mensen met heel veel reiservaring in Thailand, dus er is altijd wel iemand die je kan helpen. Je mag me ook altijd een berichtje sturen voor meer hulp !
Groeten,
Dave
Wij zijn in februari 4 weken naar Thailand geweest. Onze route was:
Bangkok-Ayutthaya-Chiang Mai- Pai- Mae Hong Son-Chiangmai- Bangkok-Koh Samui-Koh Phenang-Bangkok.
Wij zijn overal een dag of 3 gebeleven en hebben gereisd met:
Bus,trein,vliegtuig (2x),boot.
Wij hebben altijd overnacht in comfortabele kamers met een eigen badkamer. Gemiddeld waren we denk ik 600 baht per nacht kwijt voor 2 personen. In de ene plaats goedkoper dan de andere. Altijd met fan en geen airo.
We hebben eigenlijk voor backpackers nog redelijk luxe gereisd en overnacht.
Overal hebben we excursies gedaan en tripjes gemaakt en echt niet gekeken naar een euro meer of minder want we hebben toch ook vakantie.
Eten hebben we wel veel aan de straat stalletjes gedaan. Niet vanwege het geld maar omdat het echt heerlijk is.
We hebben redelijk veel gekocht aan souvenirs (zelfs nog een tas bij gekocht).
Inclusief vliegtickets zijn wij alles bij elkaar nog geen 3000 euro kwijt geweest voor 4 weken Thailand met alles erop en eraan. Je kan het altijd zo duur maken als je zelf wilt.
Als je echt op de centen gaat letten kan je zeker nog veel goedkoper 4 weken in Thailand verblijven.
Wat je sowieso moet doen is genieten van het fantastische Thailand met de vriendelijke mensen en het heerlijke eten !!!
:chin:Als je wat meer info geeft wat je van plan bent in Thailand is het wat makkelijker om een reken sommetje te maken wil je je veel verplaatsen of blijf je op een of twee plekken
met wat meer info kan ik wat meer
groetjes Fransjes:THAILAND:![]()
Hee Jasmijn,
Beetje rekenen:
Ik ga uit van gemiddelden, een nette kamer met douche-toilet, een non-stop ticket (en dan niet in juli-aug of dec-jan) , en Thais eten en soms westers. Vervoer is incl een brommer voor 2 weken, en attracties doe je 2-3 per week (Dagtocht of bezoek aan tempel, ruine, of Nationaal Park.
Tussen haakjes staat het bedrag als je het “rock-bottom cheap” wilt doen.
Ticket 850 eur (500)
Overnachting 12 eur (5) per dag
Eten 6 eur (4) per dag
Vervoer 5 eur
Attracties 5 eur
Bij elkaar kom je op zo’n 1600 euro. Hierbij is het van belang dat je niet te lang in “dure” plaatsen bent. Phuket, Ko Samui, kortom bestemmingen waar veel toeristen komen zijn duurder. Bangkok en Chiang Mai hoeven niet duur te zijn, als je een beetje de weg weet.
Chiang Rai en omgeving is supergoedkoop, als je wat wilt winnen op je budget, kan het daar. Nong Khai is er ook zo een.
Hans.
ik ga in december 4 weken, de duurste periode, 2 sterren hotels, bungalows aan het strand.
mijn budget
ticket 700
hotels, 2 sterren en bungalows aan het strand, 4 weken 1200
reizen (naar krabi, phiphi, phuket, koh chang, pattaya) ca 400
duiken, snorkelen 300
trips ca 200
eten en drinken 1200
dus zo’n 3800
het kan goedkoper en het kan duurder.
Het kan zeker goedkoper lol2
Maar goed ieder zijn ding hoor maar dit is mij persoonlijk te gek Ik zit zelf van 258-12 tot 18-01 in LOS maar ben dit met twee personen lang niet kwijt.
zoek een relatief goedkoop ticket en tel daar z’n €1000 bij en je hebt denk ik ongeveer wel het bedrag wat kwijt bent in 4 weken in thailand wel scheelt het wanneer je gaat en waar je in thailand wil verblijven, het zuiden is duurder dan het noorden en het noord oosten is nog goedkoper
Ik ga het simpel houden vliegticket rond de 500euro+1000euro zakgeld meer heb je niet nodig voor een reisje van 4 weken naar Thailand!!genre guesthouses!!
Voor de betere hotels kan je beter nog 2 groene flappen van 100euro extra meenemen!!
Ik was in 2008 ongeveer 2000 euro kwijt voor 3 weken thailand. Bangkok-Chang mai-Koh Phangan-Koh Samui-Bangkok. Heb in Koh Samui 3 nachten in een luxe hotel gezeten à 40 euro per nacht, 2 binnenlandse vluchten, 4 dure (zo rond de 50 euro) excursies gemaakt in die drie weken.
Tsja,dan is de rekening wel rap gemaakt!!Je kunt het zo duur maken zoals je wilt!!prijs waarop ik me basseer was van simpele guesthouses.
met een budget van 1000 euro kom je er niet als je in 2 of 3 sterren hotels wilt slapen of lokale vluchten maakt. Maar met slapen in hostels/guesthouses, reizen per bus, geen dure restaurants en niet veel bier zal 1000 euro wel voldoende zijn.
Een halve liter bier in een bar kost in Thailand tussen de 2 en 3 euro. Even duur als een maaltijd.
:chin:is dit voor 1 persoon? 2000 euro zak geld is wel veel voor 3 weken lijkt me, en wat waren de excurcies van 50 euro?![]()
![]()
Mijn 2000 was inclusief ticket ![]()
De rest heb ik redelijk low budget gedaan qua accomodatie zo’n 5 euro per nacht. Idd zoals georgessiam zegt, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Minimum is wel zo’n 500 euro zakgeld.
:chin:Hallo saywhat maar wat waren nu die dure excrusies:THAILAND:![]()
Dat waren excursies naar Patpong, Soi Cowboy en Nana Entertainment Plaza, waarschijnlijk !
lol2lol2ik dacht het jij zegt hetlol2lol2
Wij waren als gezin (2 volw en 2 kids 10,11) afgelopen zomer 7000 euro kwijt voor bijna 4 weken Thailand. Dus 1750 per persoon. En dat inclusief vliegtickets, excursies, vervoer per privé minivan, hotels 2-4 sterren en overige uitgaven. En dan had ik ook nog te maken met een dure bath. Vorig jaar om deze tijd een eerste aanbetaling gedaan. Toen 49 bath voor een euro. Afgelopen zomer nog maar 39-41 bath voor een euro. Alleen al door het koersveschil was ik 400-500 euro meer kwijt…
Haha ik ben van het vrouwelijke geslacht ![]()
Maar de excursies waren naar het Nature Elephant park in Chang Mai, raften in Chang Mai, luxe boottocht Koh Samui en Tiger temple/river Kwai vanuit Bangkok…