Voor 500 euro budget 3/4 weken naar Thailand?

Hoi!

Ik ga over 1,5 maand naar Thailand. Ik blijf daar samen met een vriendin voor ongeveer 3/4 weken. Ons budget is rond de 500 euro ( exclusief vliegticket natuurlijk). Is dit een realistisch budget? We zijn het gewend om zo goedkoop mogelijk te backpacken en hoeven ook geen geld uit te geven aan dure excursies.
Hopelijk kunnen jullie ons advies geven:)

vriendelijk groeten!

Normaal spendeer je zo’n 20 euro per dag,ontbijt,excursies,transport.
Hoe verder je reis hoe meer je moet betalen.
Sommige nationale parken vragen dikwijls entree gelden die op kunnen lopen tot 400 bath.
Ik veronderstel dat 500 euro per persoon is,right?

Ja inderdaad, 500 euro persoon!

Ik zou inderdaad ook rekenen op 20-25 euro per dag. Als je zuinig bent kun je dus 3 weken in Thailand reizen, maar 4 weken is écht krap!

:chin:500 euro is zeker niet genoeg is nog geen 20000Thai bath met de huidige koers je moet ook nog overnachten en je verplaatsen (bus,trein,Taxi)tussen de 1000en 1200 euro moet je je wel kunnen redden echt 500 is veel te weinig.
de heel dag rond lopen met de gedachte dat je misschien niet genoeg geld bij je hebt is ook niet zo prettig

Fransjes, ClaraP schrijft, dat ze gewend zijn om zo goedkoop mogelijk te backpacken en ook geen geld uit hoeven te geven aan dure excursies. Dat betekent volgens mij, dat ze echt low-budget willen reizen. Volgens de LP zou dat beslist moeten kunnen met het budget dat ze hebben. De kosten voor overnachting delen ze immers ook? Zie http://www.lonelyplanet.com/thailand/practical-information/money-costs.

Hee Clara,

Het is van belang om de toeristengebieden zoveel mogelijk te vermijden. Bangkok, Phuket, alles waar Ko voor staat zijn “dure” bestemmingen.

De hoek van Chiang Rai is goedkoop, en bijv. Pai en omgeving. In principe kun je overal heen, waar maar geen of heel weinig toeristen komen. Uitzondering hierop is Kanchanaburi.
Je zou in al deze plaatsen moeten kunnen overnachten “als een vorst” voor 250 baht.

Hans.

Nou als je al met de bus naar het noorden reis ben je al gauw zo’n 500 bath kwijt,dat dikt aan!!
Eerlijk gezegd ik zou het niet riskeren om met een budget van 500 euro af te reizen naar Thailand !

:chin:Als je 3/4 weken gaat inclusief slapen voor minder dan 1000 bath per dag te leven lijkt me gewoon geen doen.

Nou de meeste grote hap uit hun budget zijn de kosten voor het openbaar vervoer en entree gelden in de Nationale parken.
Als je maar 2x per dag aan een kraampje rijst met groentjes en een tikke eitje eet ben je maar zo’n 60 bath kwijt.
Je weet je komt aan in Bangkok het is wat te warm en je gaat de 7/11 binnen voor een koele drank of een ijscreme,dan ben je toch wel zo’n 35 bath kwijt.
Een beetje buitensporig leven de eerste dagen ,met vb:aankopen van kledij lekker gaan eten bij de Mac Donalds etc…
Ik zou met alles rekening houden !!

denk eerlijk gezegd dat dit geen haalbare kaart is, zelfs al ga je in de goedkoopste hotelletjes overnachten zal het krap worden. De levenskost is ook hier omhoog gegaan, en zelfs het thaise fast-/streetfood is duurder geworden of zijn kleiner porties geworden. Het is natuurlijk nog altijd goedkoop, en ik weet ook niet wat jullie eisen zijn op vakantie, maar ik denk niet dat je veel sprongen moet maken om (samen) 38,000 baht op te doen als je nog wil gaan rondreizen. Zoals reeds vermeld, een busreis kost geld, en dan ben je al vlug 1000 baht kwijt. Wil je dan nog eens van de stations op je eindbestemming geraken heb je ook transport nodig. Ga je naar de minder toeristische streken, dan is je overnachtings aanbod veel beperkter en ga je minder snel goedkope kamers vinden en ook hier weer afhankelijk zijn van transport. Ik hoop voor jullie dat het wel gaat lukken, maar hou in elk geval het telefoonnummer van je ambassade bij de hand :paranoid: Denk er aan dat na het betalen van je overnachting nog iets van een 800/dag overblijft om te eten, drinken, leven, vervoer … bitter weinig. En, geloof me, ik woon in kanchanaburi, buiten het toeristen gedeelte, en met de huidige wisselkoers is het ook voor mij duurder hier.

De ambassade help echt geen mensen zonder geld. Ze lenen dan ook beslist geen geld uit!

Sarcasme is u onbekend, blijkbaar ? En : “De ambassade zorgt voor communicatie en onderhandelingen tussen de twee landen en voor culturele uitwisseling. Ook fungeert ze vaak als aanspreekpunt voor burgers van het thuisland die op dat moment in het gastland verblijven”

Het gaat er niet om wat ík denk, het gaat er om dat veel mensen denken dat ze voor allerlei problemen wel bij de ambassade kunnen aankloppen en dat die dat wel even oplossen. Ik wil mensen de boodschap meegeven dat ze niet op de ambassade hoeven rekenen op het moment dat ze geen geld meer hebben. Het maakt hierbij niet uit of ze bestolen zijn of blut zijn.

zoals ik reeds zei, sarcasme is u echt onbekend. En ik heb ook niks gezegd van geld te verkrijgen op de ambassade, maar toch nuttig om dit telefoonnummer bij je te hebben als je in nauwe schoentjes komt omwille van geldgebrek. ( diefstal, eten zonder betalen, hotel niet kunnen betalen, geen geld om op de luchthaven te geraken en je visa overschrijden … ) Denk dat in deze gevallen de ambassade wel beter op de hoogte gebracht wordt, denkende aan het zwitserse meisje wat enkele maanden terug ‘vermist’ was terwijl ze opgesloten zat aan een grenspost voor overstay and diefstal van een camera.

:chin:Ik denk dat Jenny gelijk heeft de Ambassade doet niet zoveel voor je en die in Thailand staat al zeker niet zo best aangeschreven.

Nou indertijd was ik beroofd in Thailand van mijn centjes,had geen bal meer op zak (toen)
Ben dan naar de Belgische Ambassade geweest,en kreeg de wind van achter.
Zal het nooit meer vergeten ze laten je gewoon stikken !!!
Waar ik over spreek was het jaar 1981 ,toen was Ida Verlinden kanselier in de oude Belgische Ambassade .(niet ver van Patpong)
Denk dat het nu veel verbeterd is dan toen,nu moeten ze je helpen,niet financieel,maar met andere dingen(geld laten overkomen,papieren rompslomp etc…)

Voor geld heb je Western Union. Alleen heb je dus iemand (thuis) nodig die het voor je verstuurd.

Ja, met circa €20 per dag is het zelfs ruim als je gewend bent zo goedkoop mogelijk te reizen. Hostel voor €5 per nacht (kan goedkoper) en op straat eten/drinken voor €5 per dag (kan veel goedkoper). Gewoon meedoen met de locals en duurdere/toeristische gebieden vermijden. Dus dan houd je per dag nog (meer dan) €10 speling voor transport (en alcohol?) :smiley: Ter inspiratie de volgende video:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“LwYQdw96B6A” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Nou waar ik over spreek Jenny was in het jaar 1981 ,weet eerlijk gezegd niet ofdat er toen al banken van Western Union
in Belgie gevestigd waren?
Vroeger moest je met een telexbericht van je bank geld laten overschrijven op een thaise bankrekening nummer,tja… tijden veranderen en maar een geluk ook.:wink: