Oke alles is geregeld onze reis is uitgestippeld en heb hierover waarschijnlijk 10000 websites bekeken en zelfs mensen op dit forum vragen gesteld erover , maar toch vraag ik het nog een x aangezien dit forum hiervoor is.
5 weken lang Thailand 4 personen allebei stellen dus per stel een eigen kamer.
Bangkok is al geboekt en betaald dus dat bereken ik niet in mijn budget.
Hieronder zoveel mogelijk uitgebreid wat wij willen zien en doen zodat het advies over zakgeld wat makkelijker te geven is.
Nu denk ik aan 1500 euri per persoon voor 5 weken is dat voldoende? Als je dit schema aanhoudt
6 juli aankomst Bangkok
7 juli Bangkok tempels bezichtigen halve dag floating market
8 juli Dagtocht ayuthaya
9 juli. Co van kessel tour / nachttrein chiang mai
9 juli. Co van kessel tour
10 juli. Aankomst chiang mai
10 juli. Chiang mai tempels per tuk tuk
11 juli. Doi Suthep tempel / overige tempels
12.juli. Chiang mai mini trekking
13 juli. Vlucht mai - krabi
13 juli. Aankomst krabi
14 juli. 4 eilanden tour krabi
15 juli. Krabi tiger Cave tempel , emerald pool
16 juli. Dagje railey beach
17 juli. Ferry phi phi
17 juli. Aankomst phi phi /
18 juli. Maya bay , Monkey beach per gehuurde longtail.
19 juli. Hong island per locale longtail
20 juli. Niks
21 juli. Vlucht koh samui
21.juli Aankomst samui
22 juli. Ang thong marine park
23 juli Scooter huren niks doen
24 juli. Jungle tour samui
25 juli Ferry koh phagnan
25 juli. Aankomst phagnan
26 juli. Niks
27 juli. Half Moon party
28 juli. Niks
28 juli. Ferry koh tao
29 juli. Niks
30 juli. Koh nang yuan island
31 juli. Halve dag ao leuk
1 aug. Niks
2 aug.t/m 6 Ander eiland welke???
Maar ergens denk ik dat 1500 per persoon voor 5 weken voldoende is?! Graag reacties !
Ziet er super uit!! Ik ga 7 juli en maak bijna de zelfde route als jullie. Dit is mijn 1e keer, vrienden van mij hebben dit vaker gedaan en zij zeiden dat ik idd rond 1500 genoeg moet hebben.
Ps wie weet komen we elkaar tegen
Gr wendy
In juli per longtail naar Hong Island zou ik niet doen, de kans op ruwe zee is dan gewoon te groot.
In het begin heb je het aardig volgepland, later heb je wat dagen ‘niets’ staan. Ik zou daarom in Bangkok, Chiang Mai, Ao Nang, Phi Phi, gewoon een dagje langer blijven en niets doen, en niet nog een ander eiland opnemen in je planning.
31 juli ga je naar Ao Leuk, daar ben ik ook geweest, en er is weinig aan. Bij de Tiger temple ( die jij zo te zien Tiger Cave tempel noemt) is een veel mooier stukje oerbos. Bij de grot het bos in… Ao Nam Mao is wel leuk voor een half dagje…
Aah superleuk! Wat ga jij allemaal zien en doen? En ja ik word gek van de twijfels van het zakgeld weet bij god niet hoeveel ik nou moet meenemen! Dilemma ! Hoelang ga jij? Xx
Dus hong island skippen? En bamboo island is dat wel te doen?
Qua budget wat eigenlijk mijn voornaamste twijfel was denk je dat ik met 1500 per persoon het red 5 weken met dit op de planning? Xx en heb je nog tips voor excursies locaties die ik moet zien
8 juli aankomst bangkok
9 juli bangkok
10 juli vertrek sukuthai
11 juli sukuthai
12 juli vertrek mae sot
13 mae sot jungle trekking regelen
14 vertrek umphang (jungle)
15 umphang
16 umphang
17 terug in mae sot
18 vertrek chanmai
19 chang mai
20 chang mai nam tok mae klang (waterval)
21 chang mai
22 vertrek Pai (wildwater raften)
23 pai
24 pai
25 terug chang mai
26 vertrek phuket (vliegtuig)
Bovenstaande doe ik alleen. In phuket meet ik mijn zusje en vriendin om vervolgens daar nòg 2 weken met zijn 3tjes eilandjes te hoppe. Dit worden koh samui, koh phanang en koh toa. In het totaal ga ik 5 weken. De route die ik in het noorden heb uitgestippeld kan natuurlijk veranderen. Wel wil ik perse mijn jungle trekking in umphang doen deze schijnt zo ongelofelijk mooi te zijn, wel wat zwaarder dan degene die in de buur chang mai worden gehouden. Maar dat heb ik er voor over.
Ik wil zeker niet meer dan 1500 opmaken, heb wel voor de zekerheid nog wat achter dr hand maar wil het liefst zo min mogelijk opmaken.
Ja hoor ook dat koh toa heel leuk moet zijn!! Ook mega zin in!! Ik wil heel graag naar phi phi maar omdat het dan regentijd is heb ik mij laten vertellen dat die kant dus de andaman zee daar meer kans op regen is en de zee heel troebel. Ik wilde ook graag naar koh lanta maar volgens de lonley planet is daar weinig open en worden de stranden minder goed onderhouden in die tijd. We hebben nu besloten om alleen voor de thaise golf te gaan. Mocht op dat moment de weergoden met ons, kunnen we altijd nog besluiten om naar phi phi te gaan.
Ja koh lanta zou ik wel achterwege laten , maar koh phi phi moet je gezien hebben ondanks het weer , maar schijnt niet zo erg te zijn hoor je hebt alleen kans op regen!
Ik denk dat we dat echt gaan besluiten op het moment dat we in phuket aankomen. Wil er ook heel graag heen. Maar doordat dit de 1e x is ga toch veel af op wat andere zeggen. Ik zie het allemaal wel als ik in thailand aan kom ook voor het noorden zie ik het wel. Heb niks geboekt alleen mijn 1e 2 dagen bangkok. Ik zie wel hoe het allemaal loopt. Hebben jullie wel al dingen vast gelegd vanuit NL?
Wat betreft budget: voor 5 weken Thailand kom je daar ruimschoots mee toe!
Ook nog even zeggen,hoe meer je naar het zuiden gaat hoe duurder het word.
Nationale parken,transport,overnachtingen etc…
Indien je in Ko Lanta verblijft en je weet niet wat tedoen,dan kan je altijd eventueel een ferryboot nemen naar het eilandje Ko Mook (2uur) niet toeristisch maar super mooi en relaxed.
De zee is niet troebel, en het weer heeft veel minder practische gevolgen dan de meeste websites lijken aan te geven. Als het aan de Andaman kust regent, regent het op Samui ook. Misschien wat minder hard, vandaar de verschillen in hoeveelheid neerslag.
Hong Island is verder weg dan Bamboo Island (zijn er verschillende van trouwens).
Hee dloves,
Je schrijft: Maar qua budget moet ik het redden met 1500 euro per persoon? Xx
Het hangt ervan af, je wilt heel veel doen en bezoeken , dat is op zich niet het probleem.
Maar: Het is Thailand, en dus zijn er veel manieren waarop je dat kunt doen. Voordeel is dat je met z’n 4en bent, en dus de kosten kunt delen.
Ik noem maar wat: In Chiang Mai kun je een bezoek aan Doi Suthep boeken voor een bepaalde prijs,
maar je kunt ook een rode songthaew nemen waar Doi Suthep op staat. De rode songthaew kost minder dan twee euro pp, heen en terug.
Een songthaew is een pickuptruckje, waarin je plaatsneemt op een houten bankje in de bak.
Het is ook wat langzamer, maar wel echt de Thaise manier.
Ik zie nu een PM van je, daar heb ik geen antwoord op, ben daar nog niet geweest.
Over je budget:Ik weet ook niet of je je vliegtickets al hebt geboekt en betaald, of moet ik dat bedrag er nog bijtellen ?
Ik zei al, dat je erg veel wilt doen. Je zou een goede conditie moeten hebben, wil je dit reistempo volhouden.
Heb je daar al bij stilgestaan ?
Binnenlandse vluchten zijn al betaald. Bangkok hotel ook. Chiang mai hebben we ook al een hotel aangezien we met de nachttrein naar chiang mai koh phagnan , koh phi phi , koh tao dus de enige hotels waar we meoten zoeken zijn op de eilanden koh samui & krabi. Ik heb ongeveer 500 euro voor overnachtingen in totaal berekend en qua excursies ruim 500 euro per persoon dan houden we dus 1500 euro over voor eten en overige dingen.
Qua reisconditie ik ben in Thailand , ik wil niet dagen op het strand liggen en niks doen wil zoveel mogelijk zien doen en plekken ontdekken. En er zijn ook dagen dat we niks doen en genieten van het strand we houden zelfs dagen over waar we niks hoeven te doen!
Hoe ga je het doen met visum, je krijgt 30 dagen als je per vliegtuig het land binnenkomt. Aangezien je 5 weken gaat moet je iets regelen qua verlenging.