Nogmaals thailand?

Hallo mede reizigers,

Dit jaar ben ik in juli 5 weken wezen backpacken samen met mijn vriend door thailand.
We zijn begonnen in bangkok , chiang mai krabi koh phi phi , koh samui koh tao en koh phagnan.
We vonden deze 5 weken geweldig en hebben natuurlijk heel veel tips gehad via deze forum.

Nu missen we het dus zo erg dat we er over na zitten te denken om volgend jaar weer te gaan! Maar we hebben veel plekken al gezien en wilden nu andere dingen locaties en plekken zien we houden wel van mooie stranden en willen dat dan ook weer toevoegen aan onze reis.

optie 1 is dus 3,5 week weer backpacken door thailand
optie 2 is dus vliegen op bangkok daar 1 dag verblijven door vliegen naar krabi daar 1 dag verblijven en door naar koh phi phi en vanaf bangkok weer vliegen naar bali en daar naar ubud en balang beach nusa lembongan.

Ik hoor graag tips over hoe en wat en wat de beste optie is.

:chin:

Ergens maar 1 dag verblijven is voor mij geen optie, dus optie 1 wat dat betreft.
Buiten dat, die vijf weken van vorig jaar waren een kennismaking, dit jaar kun je Thailand met die kennis wat meer beleven…

Het is wel de bedoeling om 5 dagen op koh phi phi te blijven en dan door te reizen naar Bali

Via Wereldwijzer app

Als ik maar 3,5 week zou hebben zou ik voor één van de twee (ei)landen kiezen.

Ja, maar ik ben in beiden landen al geweest Bali was mijn eerste ervaring met Azië dus wil wel heel graag terug maar Thailand heeft ook iets met mij gedaan. Vind beiden landen geweldig alleen de keuze maken is zo moeilijk.

Ik had eigenlijk deze route in gedachte.

vertrek 26 juni 2015

• aankomst 27 juni. Bangkok
    • 28 juni Bangkok - krabi
      29 juni koh phi phi
      30 juni koh phi phi
      1 juli koh phi phi
      2 juli koh phi phi
      3 juli krabi
      4 juli bangkok
      5 juli BALI aankomst kuta
      6 excursie
      7 juli ubud
      8 juli ubud
      9 juli balangan beach
      10 balangan
      11 juli sanur voor de boot naar nusa
      12 nusa lembongan
      13 juli nusa
      14 nusa
      15 -
      16 -
      17 juli terugvliegen Bangkok
      18 juli Bangkok Amsterdam

Via Wereldwijzer app

Dit jaar de één, volgend jaar de ander :wink:

De route die jullie suggereren zou in principe kunnen, maar ik vind het te veel gevlieg voor 3,5 week.

Mijn persoonlijke mening: Bali is stukken minder dan Thailand. Schop Bali van je schema en ga lekker langer naar Phi Phi om te relaxen en ga leuke dingen doen in Chiang Mai en Bangkok.

Bali is veel leuker als je dat ansig doet en er misschien ook nog Lombok, of zo bij pakt.

Ben al in Thailand geweest en vond phi phi het leukste naast koh tao

Dacht een mengeling van deze eilanden is wel leuk aangezien ik nusa lembongan niet heb gezien en gili en lombok al wel. Etc om drie weken in thailandx te vertroeven lijkt me wel leuk alleen welke plekken moet ik dan bezoeken ? En is Bali nu echt minder

Via Wereldwijzer app

Ik ben in Bali geweest en 2 keer in Thailand. Volgend jaar ga ik weer naar Thailand (rond dezelfde tijd als jij trouwens ;)) als alles mee zit. Ik vind Bali erg mooi, maar kwa bezienswaardigheden erg achterblijven bij Thailand. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening maar.

Als je al 3,5 week in Thailand bent geweest (ik weet niet precies waar je allemaal geweest bent) kan je nu weer 3,5 week gebruiken om nog veel meer te zien. Alleen Bangkok en omgeving hebben al meer dan 14 dagen aan bezienswaardigheden. In de noordelijke provincie heb je Pai, Chiang Rai, Chiang Mai, gouden driehoek, Birmese muur en zo kan ik wel doorgaan. Dan heb je ook nog Pukhet en Ishaan in het zuiden, Khao Sok national park tussen Samui en Bangkok en ik kan nog wel ff doorgaan.

Thailand is zoveel meer dan alleen de eilanden

:chin:

Ik ben 5 weken naar Thailand geweest en hebben chiang mai gezien . Krabi koh phi phi koh tao koh samui koh phagnan nu willen we nog meer van het noorden zien maar wel strand

• Updated - - -

Ik snap wel wat je bedoelt met Thailand maar zou je als voorbeeld een reis schema kunnen noemen ? Wij zijn wel mensen die van stranden houden

Smaken verschillen… Ik ben inmiddels 6 keer op Bali geweest, en meer dan 5 keer in Thailand (soms alleen op doorreis) en ik vind Bali/Indonesie dus echt leuker :slight_smile:

Hoewel ik dus vaak op Bali ben geweest en er zelfs een tijdje heb gewoond, ontdek ik nog steeds iets nieuws.

En door dit soort dingen wil ik dus naar beiden landen gaan ik vind ze gwn allebei geweldig !!!

Ik weet niet waar je allemaal al geweest bent, dus dat is erg moeilijk. Maar wij proberen eerst 1 á 2 weken strandvakantie op 1 plaats te houden en excursies op dat eiland te houden. Dat komt ook omdat wij 2 kinderen van 3 en 7 hebben, dus dan is het niet handig om te gaan eilandhoppen.

Daarna proberen we helemaal uitgerust 2 weken het avontuur te zoeken. Waar? Dat ligt eraan wat de kinderen willen doen. Dat zullen we pas rond februari/maart gaan vragen

Zijn in Marokko Mexico indonesie Thailand Tenerife Amerika geweest.

Wij willen het juist andersom avontuur en dan heerlijk bijkomen, en vaak willen we nieuwe landen ontdekken maar we houden gwn van azie en willen weer terug . We wilden het combineren omdat we het beiden goed vonden in principe zijn we dan 1 week Thailand en 2 weken Bali .

Maar volgens velen is dat dus zonde. Maar als we alleen voor Thailand kiezen welke route zou jij dan als voorbeeld geven ?

Via Wereldwijzer app

Als je eerst op Avontuur wil, zou ik de weg: BKK - (vliegtuig) - PAI of Chiang Rai -> Chiang Mai -> Lampang -> Ayuttaya/Kanchanaburi -> BKK - (vliegtuig of nachttrei) - Eiland

Bedankt voor je advies!

We twijfelen nog steeds tussen deze twee routes !
Mijn vriend leek het leuk om er een afwisselende teis van te maken vandaar

Reis 1 :

vertrek 26 juni 2015

• aankomst 27 juni. Bangkok

• 28 juni Bangkok - krabi

29 juni koh phi phi

30 juni koh phi phi

1 juli koh phi phi

2 juli koh phi phi

3 juli krabi

4 juli bangkok

5 juli BALI aankomst kuta

6 excursie

7 juli ubud

8 juli ubud

9 juli balangan beach

10 balangan

11 juli sanur voor de boot naar nusa

12 nusa lembongan

13 juli nusa

14 nusa

15 -

16 -

17 juli terugvliegen Bangkok

18 juli Bangkok Amsterdam

Reis 2 :

26 juni Amsterdam Bangkok
27 juni Bangkok aankomst
28 juni Bangkok dag trip Ayuthaya willen we graag zien
29 juni BKK - CHIANG MAI
30 juni chiang mai - pai bus
1 juli pai
2 juli chiang mai
3 juli chiang mai krabi
4 koh phi
5 koh phi
6 koh phi
7 koh phi
8 krabi
9 krabi - koh samui
10 koh samui angthong marine park
11 koh samui
12 koh tao
13 koh tao aow leuk
14 koh tao
15 koh samui
16 koh samui
17 Bangkok
18 BKK-AMS

hoor graag tips wat ik bijvoorbeeld beter kan doen of welke excursies lekker zijn dat geld voor beide landen Thailand en BALI!

Via Wereldwijzer app

Je kan ook van Chiang Mai naar Ayutthaya met de nachtbus op de terugweg. Is misschien makelijker

Ohwja inderdaad , weet iemand hoe ik op de river kwai kan verblijven in die houten huisjes op het water ? Lijkt me een geweldige ervaring ?!

Via Wereldwijzer app

Bedoel je deze? Green Wood Travel Co., Ltd

Jaa!!! En weet iemand iets meer over koh chang in juli en koh kood en koh mak?!

Via Wereldwijzer app