Bali Combineren met Thailand??

Hallo mede reizigers,

Dit jaar ben ik in juli 5 weken wezen backpacken samen met mijn vriend door thailand.
We zijn begonnen in bangkok , chiang mai krabi koh phi phi , koh samui koh tao en koh phagnan.
We vonden deze 5 weken geweldig en hebben natuurlijk heel veel tips gehad via deze forum.

Nu missen we het dus zo erg dat we er over na zitten te denken om volgend jaar weer te gaan! Maar we hebben veel plekken al gezien en wilden nu andere dingen locaties en plekken zien we houden wel van mooie stranden en willen dat dan ook weer toevoegen aan onze reis. Dus willen we het combineren met bali.

optie 1 is dus 3,5 week weer backpacken door thailand
optie 2 is dus vliegen op bangkok daar 1 dag verblijven door vliegen naar krabi daar 1 dag verblijven en door naar koh phi phi en vanaf bangkok weer vliegen naar bali en daar naar ubud en balang beach en nusa lembongan.

Ik hoor graag tips over hoe en wat en wat de beste optie is.

Zie ook

We twijfelen nog steeds tussen deze twee routes !
Mijn vriend leek het leuk om er een afwisselende reis van te maken vandaar

Reis 1 :

vertrek 26 juni 2015

• aankomst 27 juni. Bangkok

• 28 juni Bangkok - krabi

29 juni koh phi phi

30 juni koh phi phi

1 juli koh phi phi

2 juli koh phi phi

3 juli krabi

4 juli bangkok

5 juli BALI aankomst kuta

6 excursie

7 juli ubud

8 juli ubud

9 juli balangan beach

10 balangan

11 juli sanur voor de boot naar nusa

12 nusa lembongan

13 juli nusa

14 nusa

15 -

16 -

17 juli terugvliegen Bangkok

18 juli Bangkok Amsterdam

Reis 2 :

26 juni Amsterdam Bangkok
27 juni Bangkok aankomst
28 juni Bangkok dag trip Ayuthaya willen we graag zien
29 juni BKK - CHIANG MAI
30 juni chiang mai - pai bus
1 juli pai
2 juli chiang mai
3 juli chiang mai krabi
4 koh phi
5 koh phi
6 koh phi
7 koh phi
8 krabi
9 krabi - koh samui
10 koh samui angthong marine park
11 koh samui
12 koh tao
13 koh tao aow leuk
14 koh tao
15 koh samui
16 koh samui
17 Bangkok
18 BKK-AMS

hoor graag tips wat ik bijvoorbeeld beter kan doen of welke excursies lekker zijn dat geld voor beide landen Thailand en BALI!

Via Wereldwijzer app

Hoi Dloves, een andere optie is nog Thailand en Maleisië combineren, dat ligt nog wat dichter bij elkaar en is wat logischer en ook erg leuk. Maar Bali is ook erg leuk en dan is optie 1 ook zeker een mogelijkheid. Persoonlijk ben ik geen fan van Thailand. Op Bali vond ik 1 van de leukste excursies om te gaan raften. Je ziet de natuur vanaf een hele andere kant en dat gecombineerd met wat actie vonden wij heel erg leuk. Die is van bijna overal van Bali wel te boeken. Overigens is Bali wel is waar geen giga eiland, maar zeker groot genoeg om je 3 weken te vermaken, dus dat is misschien ook nog wel een optie.