Ik ben dus van plan om medio november tot ongeveer begin december 2 weken op vakantie te gaan (ik alleen met een kleine van 2,5 jaar).
Omdat ik al een keer in Thailand ben geweest en dat zeer goed beviel dacht ik natuurlijk gelijk eraan om weer naar Thailand te gaan. Maar een beetje googelend kwam ik ook Bali tegen. Nu zit ik te twijfelen en hoop op wat goede adviezen/tips van kenners om toch een goede uiteindelijke keuze te maken. (Ik zet dit even in Thailand en Indonesie forum neer).
Het volgende is het geval nl:
Twee weken Bangkok met een rechtstreekse vlucht + hotel kom ik ongeveer op EUR 1400 uit voor mij en de kleine.
Ik heb dit even berekend met 2 weken hotel in BKK.
Twee weken Bali met een vlucht + hotel kom ik ook op EUR 1400 uit.
De prijs is dus hetzelfde voor 2 weken maar de bestemmingen totaal anders daarom twijfel ik (ook omdat ik nog nooit op Bali ben geweest).
Ik heb een budget van maximaal ong. EUR 2200 dus hou ik voor beide reizen nog EUR 800 over voor zakgeld/eten/dagtripjes/vervoer etc.
Bij de 2 weken BKK zou ik dus bv nog vervoer moeten hebben om bv een paar dagen naar Hua Hin te gaan voor het strand want wat moet ik nu de volle 2 weken in BKK doen.
Bij de 2 weken op Bali is de prijs wel voor een hotel in Denpasar dus niet aan het strand dus zou je elke dag met vervoer naar het strand moeten.
Welke keuze zou nu de beste zijn als ik elke dag bezienswaardigheden wil bezoeken (niet teveel want de kleine is er ook) maar ook lekker strand wil?
BKK - daar de bezienswaardigheden bezoeken en een paar dagen Hua Hin bv
of Denpasar - bezienswaardigheden op het eiland bezoeken en strand (met veel vervoer om de dingen te zien en telkens naar het strand te gaan)
Bij welke van de twee is mijn budget van EUR 800 voor zakgeld/vervoer/eten etc het best te doen voor 2 weken?
Sorry voor zoveel vragen maar ik weet het ook even niet meer.
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar persoonlijk vind ik Indonesie écht te ver weg voor 2 weken. Voor Bali moet je altijd overstappen vanuit Nederland, dus je bent al snel 20 uur onderweg. Thailand is ‘maar’ 12 uurtjes.
Daarnaast over je hotelkeus in Bali: Denpasar is de naam van het vliegveld, maar dit ligt bij Tuban in het zuiden en niet bij de stad Denpasar. Vanuit het vliegveld ben je voor 5-8 euro in Sanur of Kuta, en dat ligt aan het strand. Nette kamers beginnen bij 10-15 euro.
De reis naar BKK is echt minder vermoeiend dan naar Bali. Bali en Thailand hebben overeenkomsten, maar zijn ook erg verschillend. Met een kleintje zal je zo wie zo geen dagen rondtrekken. Overigens is een chauffeur met goede auto erg goedkoop op Bali. Voor 25-40 euro kan je je een dag laten rondtoeren. Op Bali zou ik kiezen voor een ruime week een strand bestemming, sanur, Kuta , Sengiyan en een paar dagen Ubud, monkey forest, toertje langs de rijstvelden etc.
Kijk op tripadvisor voor een goede, goedkope accomodatie voor onder de € 25 per nacht kan je echt iets leuks vinden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Wij zijn in Thailand op Koh Samui en Koh Panang geweest. En een aantal keer in Bali en onze voorkeur gaat heel duidelijk uit naar Bali. Maar dat is een keuze voor iedereen persoonlijk. Wij vonden Thailand heel erg tegen vallen in vergelijking met Bali en ook Maleisië. Op Bali heb je geen stad die je kunt vergelijken met Bali. Met die kleine zou ik wel naar bijvoorbeeld Sanur gaan qua strand, wel is waar niet zo’n diep strand, maar geen gevaarlijke stromingen en golven in het water en het is een half uurtje met de taxi vanaf het vliegveld. Verder kun je vanaf daar redelijk alle kanten op voor een excursie of bezoekje. Succes met uitzoeken, vergeet er vooral niet van te genieten. De voorpret is ook wat waard
Eenelfje ik zou op dat moment niet naar Bali gaan. Wat je in je vergelijking mi vergeet mee te nemen is het regenseizoen.
Als ik me niet vergis is het in Thailand nov dec ‘droog’ en is het in Bali moesson.
Een andere afweging zou ook kunnen zijn of je met je ‘kindje’ wel zo ver zou moeten gaan.
Is je ‘kindje’ al ingeënt en zou je je kindje aan de tropen bloot willen stellen?
December is regenseizoen in Bali, maar het regent zelden de hele dag. Meestal is er alleen wat regen eind van middag, of 's avonds / 's nachts.
Er zijn veel ouders die met kindjes van die leeftijd reizen. Alleen vind ik (zoals ik in het Indonesieforum al zei) Bali echt te ver voor 2 weken. Voor een volwassenen, en al helemaal voor een kindje.
Edit: o, dit is het Indonesieforum. Ik was even in de wat omdat de vraag ook in het Thailandforum staat.
Thanks voor jullie antwoorden, jullie hebben denk ik gelijk m.b.t. de langere reistijd met een kleintje naar Bali en dat het dan in Thailand wellicht toch “droger” is. Ik heb dan toch maar besloten om voor Thailand te gaan.
ja inderdaad ver vliegen bali maar zeker de moeite waard. Ben net terug en wil al weer gaan.
Wat betreft regenseizoen ben paar jaar met kerst gegaan prachtig weer maar het laatste jaar bar en boos.
5 dagen regen achter elkaar is niet mis.
Wat Thailand betreft ja wat iemand al schrijft sluit ik me bij aan wij zijn er ook geweest maar 1 x en dat was genoeg.
Kijk wel goed uit waar je naartoe gaat zeker niet het schrewerige Phuket met een kleintje.
Ik vind zelf koh chang of krabi het mooist.
Veel plezier