vier weken reizen door Thailand en 2 weken door Bali

Hoi allemaal,

Op 14 juli stap ik in het vliegtuig en dit zal de eerste keer zijn dat ik verder reis dan Europa. Wij gaan namelijk vier weken naar Thailand en vervolgens twee weken naar Bali. Omdat dit onze eerste verre reis is zijn wij erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb al erg veel gelezen op dit forum en dat was zeer informatief. Wij landen op Bangkok en zijn van plan om hier twee dagen te verblijven. Maar dan … naar het Noorden of naar het Zuiden? Hoe zijn de reisverbindingen in Thailand? Hebben jullie nog tips over de highlights van Thailand. Ik weet dat dit erg persoonlijk is want het hangt af van wat men interesseert tijdens een reis. Wij willen zoveel mogelijk cultuur ontdekken maar ook heerlijk op het strand liggen en relaxen. Nou, ik ben erg benieuwd dus kom maar op met jullie mooie reisverhalen!!

Heerlijk Thailand, we zijn er ook al 3 maal geweest. Bali zijn wij niet kapot van , het is niet het droomeiland dat we verwacht hadden.
Nu is het wel zo dat we op Bali overvallen zijn en zonder een cent op straat stonden, maar ook zonder dit voorval gaat onze voorkeur toch naar thailand uit.
Relax vrij en geweldige mensen.
Zijn net terug uit thailand hier ons reisverhaal: http://www.tonstegers.nl/reisverhalen/thailandrondreis2012/thailand2012.html

groetjes Ton en Ria
onze bali ervaring: http://www.tonstegers.nl/reisverhalen/indonesie/index.html

1 like

Indien je 4 weken hebt zou ik lekker het noorden, centrale gedeelte en zuiden combineren.

Beginnen met paar dagen in Bangkok (fietsen door Bangkok, Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun en Chinatown bezoeken), vanaf Bangkok naar Kanchanaburi/River Kwai, door naar de oude hoofdsteden Ayutthaya en Sukhothai, door naar Chiang Mai/Chiang Rai/Gouden Driehoek, terug via Bangkok naar het zuiden reizen en evt Khao Sok bezoeken en dan afsluiten aan het strand.

Openbaar vervoer is uitstekend, bussen, treinen en vliegtuigen gaan zeer frequent naar alle delen van het land en zijn goedkoop.

Het kan tijdens de zomervakantie wel eens voorkomen dat de nachttreinen kort voor vertrek volgeboekt zitten, maar als je flexibel bent zal dit geen probleem zijn.

Groeten uit een zeer warm Bangkok !

Dave

1 like

Hoi!

Ik zit te denken om rond dezelfde tijd (weekje later), ook te vertrekken naar Thailand, maar ik ben afgeraden door kennissen om dan te gaan. Het zou in januari, wanneer ik afgestudeerd ben, veel mooier weer zijn. Maakt het zoveel uit? Van Curaçao ben ik gewend dat het 's ochtends vroeg regent en de rest van de dag eigenlijk droog is. Is dat in Thailand hetzelfde?

Groetjes Kelly

Hoi Kelly,

Juli is inderdaad regenseizoen, maar het komt maar heel zelden voor dat het een hele dag regent. Vaak valt er een tropische bui aan het eind van de middag, of 's avonds/'s nachts.
Voordeel van het regenseizoen is dat de natuur erg groen is; tevens is het laagseizoen voor de hotels dus je betaalt lagere prijzen dan in januari (hoogseizoen).
Conclusie: juli is een prima tijd om te reizen !

Top!
Ik ben grote fan van het laag seizoen als student (nog even :slight_smile: )

Ik lees in sommige berichtjes dat mensen worden aangevallen door straathonden. Heeft het nog zin om Rabies-vaccinaties te halen? Ik heb helaas een slechte reputatie als het gaat om dieren.

Groetjes Kelly

Krung Thep,

Heb je nog tips voor hotels en/of hostels in verschillende gebieden? Je geeft aan dat het laagseizoen is dus dat is natuurlijk wel gunstig wat betreft de prijzen. Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken of op moet letten als ik daar ben?

Groetjes!

je zou een rabies vacinatie kunnen halen maar deze zijn in thailand,mocht je idd gebeten worden, bij elk ziekenhuis te krijgen. ik ben nog nooit echt aangevallen.

Hotels wel, hostels/guesthouses niet. Welke plaatsen ben je van plan te verblijven ?

Houd er rekening mee dat het op Bali juist hoogseizoen is. De prijzen zullen daardoor duurder zijn dan normaal, en vooraf reserveren (desnoods een paar nachten vantevoren) kan wenselijk zijn. Bovendien valt de Ramadan dit jaar in juli/augustus, waardoor het op Bali waarschijnlijk nóg drukker is. Aan het eind van de Ramadan, na 19 augustus, zullen er ook veel Indonesische toeristen zijn.

We hebben eigenlijk nog geen idee waar we naartoe gaan. We gaan vier weken backpacken. We landen in Bangkok, 's nachts om 4 uur landen we. Dus we zijn van plan om voor de eerste twee of drie dagen in Bangkok een hotel te zoeken. Vanuit daar willen we door Thailand trekken. We zijn sowieso van plan om langs Kho pipi en hua hin te gaan. Voor de rest geen idee. Dus tips zijn sowieso welkom!! De vaccinaties staan al gepland. Ik ben echt geen held met naalden haha!