Tips voor Thailand en Bali gevraagd

Hoi,

ik ben Monique, eind volgend jaar ga ik voor 4 weken naar Thailand en 1 week in een buurland of Bali. Dit is voor mij de eerste keer dat ik alleen ga rondreizen/backpacken, doodeng, maar ook heel spannend en leuk. Het lijkt me leuk, nieuwe mensen te ontmoeten die mij over Thailand kunnen vertellen en tips willen delen, of samen willen reizen. wat kan ik zoal verwachten en waar moet ik op letten, welke plaatsen moet ik gezien hebben? enz… ik hoop tot snel…

gr Monique

hoi

Hoi Mooke,

Wat leuk dat je de stap durft te maken en te gaan reizen! Misschien heb je er al een, maar uiteraard mag de lonelyplanetniet in je backpack ontbreken…

Hierin vind je veel informatie over “must see” plekken en talloze tips!

Lees mijn gratis reistips eens. En de eerste hoofdstukken in bijvoorbeeld een Lonely Planet gids.

Voor informatie & tips over Thailand kan je ook eens een kijkje nemen op mijn website www.reisdoorthailand.nl :slight_smile:

Zie mijn website van mijn ervaringen: http://www.ikreis.net

Welke plaatsen je gezien moet hebben, hangt echt helemaal van je eigen interesse af. Wil je tempels zien, wel je trekken door de jungle, of wil je feesten en zon en zee en strand? In de Lonely Planet reisgidsen staan altijd voorbeelden van routes voor mensen die een bepaald aantal weken de tijd hebben, wellicht kun je die eens openslaan? Reisverhalen van anderen lezen helpt ook. Ook kunnen rondreizen van organisaties als Shoestring, Djoser, of Koning Aap een voorbeeld zijn. Houd er echter rekening mee dat georganiseerde reizen sneller gaan dan jij met het openbare vervoer aan kan!

Als ik jou was zou ik echter overwegen om niet vanuit Thailand helemaal naar Bali te vliegen. Het kan wel, Air Asia heeft tegenwoordig vluchten die kant op, maar je bent wel de nodige uren onderweg. Plus je moet weer een nieuw visum regelen (al kan dat tegen betaling op het vliegveld). Als je alleen voor het strand naar Bali wilt, dan kun je denk ik net zo goed in Thailand blijven.

Wil je echter naar Bali om cultuur te snuiven en je onder te dompelen in het kleurrijke hinduisme en de prachtige groene sawa’s, dan zou ik langer blijven dan een week.

Hoi Jenny,

bedankt voor je tip. Ik ben erover aan het denken om 6 weken door Thailand te reizen en dus een visum aan te vragen. Het was eerst de bedoeling 4 weken Thailand en 1 week een ander land, vanwege het visum. Nu ik heb besloten langer te gaan, denk ik toch in Thailand te blijven om hier alles te gaan zien wat ik wil zien en dat is een heleboel, en natuurlijk ook een beetje relaxen. Ik ben nog nooit zo lang op vakantie geweest, maar het lijkt me heerlijk. ik vind het moeilijk om in te schatten hoe lang je nodig hebt om een land te zien, en actief bezig te zijn maar ook kunnen relaxen en toch het idee hebben dat je je niet hoeft te haasten. Ik heb dit dan ook nog nooit gedaan, dus heb er geen idee van… het was inderdaad de bedoeling om de laatste week van de vakantie een beetje te relaxen in het zuiden van Thailand.
Mijn volgende reis zal waarschijnlijk een combinatie van Bali en Lombok worden, ik denk dat voor deze eilanden 4 weken voldoende zal zijn.
Als je nog tips hebt, laat het me weten. Alvast heel erg bedankt.

gr Monique

Als je niet teveel dingen (of lekker helemaal niks) van tevoren boekt, kun je dat ter plaatse ook nog heel makkelijk bepalen. Misschien heb je de ene week zin om veel te doen en snel door te reizen, en de andere week zin om ergens een aantal dagen te blijven en dat ene plaatsje goed te leren kennen of er te relaxen. Of je komt leuke mensen tegen waarmee je tijd wilt doorbrengen.
Dus niet teveel dingen vast in je hoofd hebben van wat je persé MOET zien. Dan kan je het laten afhangen van waar je zin in hebt en wat haalbaar is voor jou.
Wel is het handig om van tevoren te bedenken wat je echt leuk zou vinden om te zien/doen en wat een handige volgorde is zodat je niet teveel dezelfde weg heen en weer hoeft te reizen. Maar houd er rekening mee dat de dingen altijd anders lopen dan je had gedacht. :slight_smile: