Tips

Hoi, ik heb eind augustus 2 weken vakantie en zit eraan te denken om naar Thailand te gaan. Het liefste pak ik mijn rugzak en boek een ticket maar vind dat eerlijk gezegd ook wel een beetje eng. Wat heb ik nodig om mezelf toch over te halen om dat wel te doen? Alle tips zijn welkom :hihi:

Hoi Anne-Marieke, wat wil je eigenlijk precies horen? Je zou graag een ticket kopen en gewoon vertrekken, maar er is iets wat je tegenhoudt. Niemand op dit forum kan je daarover een goed advies geven, want dat is helemaal afhankelijk van je eigen persoonlijkheid. Leg je makkelijk contacten? Ben je een beetje ondernemend? Vind je het niet erg om alleen op pad te gaan? Je moet er in ieder geval rekening mee houden dat twee weken niet zo lang is om door Thailand te gaan reizen, je zult dus heel goed moeten kiezen.

Zelf heb ik jaren geleden een keer met hetzelfde idee gelopen: ik zou met een vriend samen gaan reizen, maar hij moest afzeggen. Ik besloot dat ik dan maar alleen zou gaan, maar ik was niet zo’n held en wilde eigenlijk zeker weten dat ik niet twee weken lang alleen zou moeten reizen. Ik heb er toen voor gekozen om via Fox Vakanties met een Single-reis mee te gaan. Op het forum van Fox zag ik dat er op een bepaalde vertrekdatum heel veel mensen van mijn leeftijd meegingen, en ik heb me daarbij aangesloten. Ik heb een geweldige vakantie gehad.

Hoi, dank je wel voor je bericht, wat ik wilde horen was eigenlijk. Ja tof doen! :smile: Dus heb ik toch een ticket gekocht gister :chin:
Het is wel zo dat ik op zich wel makkelijk contact maak en ik ook niet de hele tijd gebonden wil zijn aan een groep. Een single reis heb ik nooit gemaakt maar wel 2 keer een groepsreis. Er zitten zeker voor maar ook echt wel nadelen aan.
2 Weken, is inderdaad niet lang maar aan de andere kant dacht ik, als ik het niet leuk vind alleen is 2 weken goed te doen. En meer vakantie heb ik helaas niet :smile:
Ik vlieg op Bangkok en dan begint het avontuur. Ik ben al behoorlijk aan het zoeken naar hostels maar het zijn er zoveel, dus als er iemanad is die zegt, deze moet je doen, dan ben ik blij.
Is de trein ook goed te doen om te reizen? Of is de bus pakken slimmer? Op internet vind ik wel genoeg over het reizen me de trein, weet iemand iets over de bus en dan voor de langere afstanden?

hoi anne marieke ,

kijk hier eens ;dit is een perfecte site om je trip samen te stellen .
staat vol met nuttige info en beoordelingen door reizigers ,time tabels , guesthouses enz.
wil je nog meer info kan je me mailen ; ik trek al 4 jaar rond in thailand en kan je zeker nog info geven over do’s en don’t 's

wauw te gek! dank je wel

www.suk11.com is een leuke startplaats in BKK. Daar kom je zeker leuke mensen tegen. het guesthouse zit vlakbij de skytrain, dus BKK is van daaruit makkelijk te bereizen, en busstations en trein naar vele bestemmingen zijn via skytrain en metro makkelijk en goedkoop te bereiken.

Ben nu al jaloers

Ik vind het nu al geweldig geloof ik :slight_smile:
tnx!

Hoi Marieke,

Ik zie dat je niet al te lang naar Thailand gaat, dus ik zou niet al te veel gaan lopen haasten om alles maar te kunnen zien. Mocht het goed bevallen in Thailand, dan kan je altijd nog een keer (langer) terug.

Je zou bijvoorbeeld vanuit Bangkok naar de oude hoofdstad Ayutthaya kunnen reizen, hier de tempels bekijken en dan met de (nacht)trein doorreizen naar Chiang Mai, de Roos van het Noorden. Hier kan je je zeker wel een aantal dagen vermaken, leuke stad en mooie omgeving.
Je zou vanuit Bangkok nog een uitstapje kunnen maken naar Kanchanaburi, ook erg de moeite waard.
En wellicht afsluiten met een aantal dagen aan het strand en nog paar dagen Bangkok om de highlights hier te zien en om nog even te shoppen voordat je weer terug naar NL vliegt.

In Bangkok mag je zeker het Koninklijk Paleis en de Wat Phra Kaew niet missen. Zelfde geldt voor de Wat Po en de Wat Arun. Deze bezienswaardigheden liggen allemaal dicht bij elkaar en zijn goed op 1 dag te bezoeken.
Ook Chinatown is erg leuk en een tochtje met de longtailboot door de klongs (kanalen) van Bangkok mag niet ontbreken.

Mensen die voor het eerst naar Thailand gaan wil ik wel nog even waarschuwen. Thailand is namelijk verslavend. Ben je er eenmaal eens geweest, dan wil je alleen nog maar terug (spreek uit ervaring :)).

Houd er ook rekening mee dat je paspoort bij vertrek uit Thailand nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn en vergeet de inentingen niet.

Mocht je meer vragen hebben, schroom dan niet om ze hier op het forum te stellen. Veel ervaren Thailand-gangers hier helpen je graag. Je mag me ook altijd een mailtje sturen voor meer info.

Geniet van de voorpret van je reis !