Reisgenoot gezocht juli-augustus 2011

Hallo allemaal,

Ik wil half juli of half augustus voor 17 dagen of iets langer naar Thailand. Ik wil rondreizen, maar mijn ouders vinden het niet zo’n prettig idee dat ik alleen ga. Ik vind het zelf niet heel erg om alleen te gaan, maar moet toegeven dat ik het wel gezelliger en leuker vind om samen te gaan met iemand. Is er iemand die ook rond die periode wil gaan en het misschien wel leuk vindt om ook samen te gaan? Laat het me dan weten. Ik heb nog niet een compleet reisschema, maar wil zeker de volgende plekken bezoeken: Bangkok, Ayutthaya, Kanchanaburi, Khao Yai National Park, Chiang Mai en Ko Samui. Als het je leuk lijkt of er in ieder geval over na wilt denken, wat meer van mij wil weten dan laat het maar horen. Ik ben trouwens 27, kom uit Almelo, Overijssel en heb nog nooit buiten Europa gereisd helaas…

groetjes Mariëlle

Even los van het al dan niet alleen reizen: in slechts 17 dagen ga jij nooit redden wat jij allemaal wil zien…
Ik heb een maand gereisd in Thailand (in mijn eentje) en ik heb maar 5 plaatsen echt goed kunnen zien.

Mijn ouders waren er eerst ook op tegen dat ik alleen op reis ging (eigenlijk voornamelijk mijn moeder), maar dat heeft denk ik te maken met onwetendheid. Thailand is voor een vrouw alleen HEEL goed te doen!!! Ik zou nooit meer anders willen eerlijk gezegd…Je ontmoet een hoop mede-backpackers (waarschijnlijk eerder dan wanneer je niet alleen reist). Aangezien ik behoorlijk eigenwijs kan zijn, ben ik dus WEL alleen gegaan. Gelukkig hebben mijn ouders mij in mijn beslissing gesteund…
Tip: lekker alleen gaan. Je hoeft op die manier met niemand rekening te houden…heerlijk!!

1 like

Hee “sweet lady”,

Idd is Thailand heel goed te doen in je eentje, Thais waarderen het enorm als je single reist. Dit heeft ermee te maken dat Thais eigenlijk nooit dingen alleen doen.

Ik heb op mijn reizen door Thailand al heel wat dingen meegemaakt, mensen die me spontaan eten gaven (want dit MOET je even proeven, en dat ook , en dat ook !),
mensen die me terug naar mijn hotel vervoerden (1 uur rijden) , omdat ik in hun restaurant at en vroeg hoe laat de bus terugging, en nog veel meer.
Dit komt puur omdat je in je eentje bent, en Thais “zorgen” dan voor je.

Helaas geldt dit niet voor Bangkok, ik raad je dan ook aan om BKK niet als eerste te doen, maar als laatste.
Het staat vast dat je tijdens je vakantie een of meerdere keren wordt
“opgelicht”. Dit kan voor 0,50 zijn, maar ook wel voor 20 euro. Taxichauffeurs, tuktuks en brommertaxi’s zijn er vrij goed in, en neem voor een bezoek aan Bangkok even het lijstje scams door wat in de Lonely Planet staat.
Tevens vind je daarin prijzen voor “getting around”, dus wat je aan een taxi , tuktuk of brommerchauffeur zou moeten betalen.

Hans.

1 like

Hoi Hans. Klopt inderdaad :smile:.
Mijn reis begon echter in Kuala Lumpur (dit was goedkoper dan Bangkok).

Daisy, wat Hans zegt is waar. Kijk bijvoorbeeld uit dat wanneer jij naar een bepaald hotel wil, dat je er niet intrapt wanneer de chauffeur zegt dat deze is volgeboekt en dat hij een beter alternatief heeft…Dat “betere” alternatief krijgt deze beste man een provisie op. En dat het hotel waar jij naartoe wilt vol zit, is natuurlijk grote kul. Niet intrappen en gewoon zeggen dat je daar naartoe wil!
Persoonlijk heb ik niks vantevoren geboekt, maar heb alles op de bonnenfooi gedaan. Beviel me super!!
Nou, mocht je nog vragen hebben en foto’s willen zien, mag je me uiteraard altijd een pb sturen!

x Tessa

Hallo Mariëlle, Ja jij wilt wel erg veel in korte tijd. Er zijn natuurlijk veel toeristen die zelfs meerdere malen in Thailand zijn geweest en nog nooit Thailand gezien hebben. Ze blijven hangen in de toeristen rommel.

Er is een Thailand voor de massatoerist, de sekstoerist kompleet met speciale toeristische gaarkeukens en er is Thailand en Thais eten.
Niets is moeilijk maar je moet de weg weten en als je de weg niet kent dan volg je de borden en die brengen je via de saaiste provinciale wegen snel naar alles wat een Thai denkt dat leuk is voor een toerist en vooral wat leuk is voor hem of haar zelf. Dan zie je de clichés van Thailand maar niet Thailand. Je betaald vrijwel overal de hoofdprijs voor enz enz. Het probleem is de gemiddelde buitenlander kent de weg niet.
Indien je er voor voelt: Ik ken een aantal Thaise families en een paar hebben al eens in opdracht van mij kennissen begeleid op hun reis door Thailand. De vrouwen zijn van een paar arme families, rijstboeren, die ik in het verleden wat geholpen heb. De kosten voor zo’n privé reisgids/tolk en prijsonderhandelaar zullen de besparingen niet overstijgen. Betaal haar kost en inwoning zal ik maar zeggen en een paar euro per dag. En zij doen alles voor je, brengen je daar waar geen toerist komt, zorgen voor het lekkerste eten, als een tijger bedingen ze de beste prijzen voor overnachtingen en alles en nog wat. ( De onderhandelingstactieken verbazen mij elke keer opnieuw ook na jaren nog. En je kunt van minuut tot minuut alles aanpassen. De ultieme vrijheid tijdens je reis denk ik en je helpt er bovendien een arme familie mee.

Hoi Daisy,

Ik ga zelf vanaf half augustus ook voor het eerst alleen buiten Europa reizen, naar Thailand. Ik ben 25 en studeer dit jaar af. De laatste kans om goed en uitgebreid te reizen.(2 maanden) voor ik aan de slag moet. Ik vind het ook spannend maar hoor overal zoveel positieve verhalen over dat je zoveel mensen tegen komt. Ben nou eenmaal iemand die graag samen met mensen geniet, dus heb er allen vertrouwen in dat het goed komt. weet je al wat je reisschema gaat zijn en waar je gaat beginnen? Ik vind het wel heel lastig om hier een keuze in te maken.

Groetjes, Renée

Hoi Daisy en Renée!

Jullie hebben waarschijnlijk alles al gepland, aangezien jullie berichtjes er al even staan, maar ben toch benieuwd! Ik wil namelijk begin augustus naar Bangkok vliegen en dan maar verder zien! Zou het wel heel leuk vinden om samen met iemand te gaan reizen, of een stukje ofzo…Wat zijn jullie plannen en hebben jullie al een reisgenootje?

Groetjes van Sanne

Hee sanne,

Het plan is om deze week te gaan plannen, maar ik ga pas eind augustus begin september i.v.m mijn stage die ik in de zomer kan doorzetten als baan. Maar leuk dat je ook gaat! Hoe lang gaan je en wat zijn je plannen?

Groetjes, Renée

Heey!

Ah jammer, ik kan alleen in augustus gaan. Ik heb nog geen plannen eigenlijk. Moet m’n ticket nog boeken, maar vind het spannend om alleen te gaan. Ik hou ervan om maar gewoon te zien wat ik ga doen en de boel een beetje op me af te laten komen!

Groetjes

Ja jammer inderdaad. Ik vind het ook spannend om alleen te gaan, maar heb er goede verhalen over gehoord. heel veel suc6 en plezier met je reis!

Groetjes, Renée

Hallo
Ik ben al een tijdje opzoek naar iemand die ons de niet toerische dingen van Thailand kan laten zien …
Hoe kan ik met die mensen in contact komen ?
Groetjes

@Foetie

Het meest voor de hand liggende is om zelf je eigen reis te maken. Thailand is een land waar het heel gemakkelijk reizen is dus prima te doen. Je kan dan zelf beslissen waar je heen wil en kan je zonder problemen van de begaande paden afwijken. Wat ook een mogelijkheid kan zijn is om een route uit te stippelen en in de plaats van bestemming een lokale gids in te huren (kleine reisbureaus)

Hee Foetie,

Ben het met Rik eens: Alles zelf doen.
Welke niet-toeristische dingen heb je op het oog?

Maak je vooral geen zorgen over je veiligheid of zo, in BKK zijn er wel wijken waar je beter niet kan komen, maar Thailand is voor de rest superveilig, dus een gids heb je alleen nodig om diep in bijv. een Nationaal Park door te dringen.

Hans.