Als vrouw alleen door Thailand reizen?

Hallo,

Ik wil erg graag een verre reis gaan maken in mijn eentje. Nu heb ik altijd al de droom gehad om het rondje thailans cambodja Laos en vietnam te gaan doen maar is dit wel veilig als voor een vrouw alleen?
Heeft iemand tips voor een mooie route en plaatsen die ik moet zien in deze vier landen?
Ontmoet je hier ook makkelijk andere reizigers met wie je eventueel kan rondreizen?
Ik ben niet zo van de feesten maar wil meer de cultuur gaan opsnuiven en wat mooie hike tochten gaan maken.
Hoop dat iemand goeie tips voor mij heeft.

Als vrouw alleen kun je prima rondreizen in deze landen. En een mooie route? Weet helemaal niet waar je interesse ligt en wat je zeker wel/niet wilt zien en hoe lang je er voor wilt uittrekken. Maar er zijn genoeg mogelijkheden in deze landen.Zoals culturele, spirituele en zon/strand mogelijkheden. Verder ontmoet je hier genoeg mensen ,maar weet natuurlijk niet hoe gemakkelijk contact leggen voor je is. Verder kun je natuurlijk ook excursies met een wat grotere groep maken zodat je altijd aanspraak hebt van andere mensen. Je zou natuurlijk ook een oproep op dit forum kunnen plaatsen of er iemand (een gedeelte) met je mee wilt gaan of daar ontmoet…

Ik vertrek 14 maart alleen naar Thailand. Ik zal je op de hoogte houden.

groetjes

Je kan prima alleen reizen als vrouw… In Thailand zal je nog het meeste ‘gevaar’ (dit is een zwaar overdreven woord) hebben van mannelijke backpackers. Van de Thaise mannen zou je echt geen last hebben. Volgens mij vinden die Europese vrouwen eruit zien als roze biggetjes…

Alleen reizen voor vrouwen is geen probleem !

Zoals Pwm zegt , graag even de interesses doorgeven, zo te horen wil je wel naar Nationale Parken, daar zul je er genoeg van tegenkomen.
Ook horen we graag wanneer je zou gaan, er zijn soms bepaalde evenementen die je niet graag wilt missen!

Hans.

Hey Sandra,

Ik wil in juli ook een maand naar Thailand. Ik dacht dit te doen met een vriendin. Uiteindelijk begonnen we ook te twijfelen of we dit alleen zouden doen of niet aangezien er ons mensen dit hadden afgeraden. We overwegen om mee te gaan met joker/explorado of andere organisatie. Dit kost natuurlijk heel wat als je met een organisatie meegaat. Daarom verkiezen we nog steeds om het zelf te organiseren.

Desnoods als we nog een 4de persoon vinden kunnen we met ons 4 naar thailand gaan? Met 4 vrouwen staan we zeker sterk :ninja: :wink:

Ik ben in 2006 voor het eerst in Thailand geweest en reisde toen alleen. Dit was helemaal geen probleem. Je komt sowieso veel mensen tegen die alleen reizen en je doet veel contacten op als je daar een beetje open voor staat.

Hoi Sandra,

Ik ben zelf ook van plan om in mei voor drie weken alleen naar Thailand te gaan. Vorig jaar heb ik 4 maanden alleen door zuid amerika gereisd en denk dat Thailand eveneens moet lukken. Ben wel erg aan het twijfelen om op zoek te gaan naar een reisgenootje. Heb jij die nog gezocht/gevonden? En welke voorbereidingen heb jij allemaal getroffen? Nou, wens je veel succes en vooral erg veel plezier.
groetjes,
Irene

Hallo Drienc en Sandra. Als jullie echt Thailand willen zien en met de locale bevolking willen omgaan en kontakten leggen heb ik misschien iets voor de 4e vrouw in het gezelschap.

Ze is 28 Jaar, Wanwisa en ze is van een arme rijstboeren familie spreekt redelijk Engels. Je moet wel opletten wat ze zegt en even aan de zin’s opbouw wennen. Ze heeft ook met mijn dochter door Thailand gereist.
Dan hebben jullie er een oerechte Thaise bij die jullie echt Thailand kan laten zien.
Niets is moeilijk, jullie kunnen het ook zelf maar je moet de weg weten en als je de weg niet kent dan volg je de borden en die brengen je via de saaiste provinciale wegen snel naar alles wat een Thai denkt dat leuk is voor een toerist en vooral wat leuk is voor hem of haar zelf. Dan zie je de clichés van Thailand maar niet Thailand. Je betaald vrijwel overal de hoofdprijs voor enz enz. Het probleem is de gemiddelde buitenlander kent de weg niet.
Indien je er voor voelt: De kosten voor zo’n privé reisgids/tolk en prijsonderhandelaar zullen de besparingen niet overstijgen. Betaal haar kost en inwoning zal ik maar zeggen en een paar euro per dag. En zij doet alles voor je, brengt je daar waar geen toerist komt, zorgt voor het lekkerste eten, als een tijger bedingt ze de beste prijzen voor overnachtingen en alles en nog wat. ( De onderhandelingstactieken verbazen mij elke keer opnieuw ook na jaren nog.) En je kunt van minuut tot minuut alles aanpassen. De ultieme vrijheid tijdens je reis denk ik en je helpt er bovendien een arme familie mee.

Hi Sandra ,

Ik weet niet of je al geweest bent maar ik vertrek 7 juli 2011 als man alleen . voor mij ook de eerste keer . ik zal een bericht plaatsen over mijn ervaringen

grtjs

Ik heb verschillende keren in mijn eentje door Thailand gereisd, en heb me daar altijd zeer veilig gevoeld.

Hallo, ook ik wil als vrouw alleen een maand door Thailand/Laos reizen. Ik ben 56 jaar, en vind het ook prettig een gedeelte van die 4 weken samen met een groep op te trekken. Ik vertrek 29 nov. vanuit Amsterdam, en 30 dec. vanuit Bangkok weer terug.
Iemand interesse ? Of heeft iemand tips voor een route ? Ik houd van fotograferen, natuur en mensen. Geen feestbeest, maar een avondje uit is altijd leuk
Alvast bedankt voor jullie reactie’s,

Els Peters Loon op Zand

Hoi Els,
Ik denk dat je beter een berichtje plaats in het reisgenotenforum als je graag met iemand wilt samen reizen in Thailand!
(zie link)

gegroet:georgessiam.:chin:

Gewoon gaan, niets plannen en gewoon genieten! Ik ben in 4 maanden tijd nooit alleen geweest, tenzij ik dat zelf bewust koos! Helemaal veilig als vrouw alleen zelfs op een laat tijdstip in Bangkok. Geniet :dag:

leuk om te horen Liset, ik ga ook alleen, ik verheug me enorm op deze reis !!