Iemand ervaring in het alleen rond reizen in Thailand?

Haai

Heeft er iemand ervaring in het alleen rondreizen in thailand. En heb je dan misschien dan ook wat tips of punten waar ik aan moet denken??

Groetjes!

Ja, ik reis bijna altijd alleen.

Thai hebben er bewondering voor als je alleen reist. Een Thai gaat altijd met meer personen.
Om deze reden zijn ze er tevens verwonderd over dat je dat doet.

Thai zijn altijd behulpzaam, maar komen zelden uit eigen beweging naar je toe. Degenen die dat wel doen, zijn vaak van plan geld aan je te verdienen. Uiteraard geldt dat voor taxi’s , tuktuks en brommertaxi’s, de reden is simpel: die willen je vervoeren. Toch kunnen er ook andere dingen gebeuren.

Lees voor je weggaat nog even de scams door in de Lonely Planet.
Thailand is hardstikke veilig, en als vrouw krijg je vaak een VIP behandeling.

Hans.

1 like

ja, ik heb als vrouw vaak alleen gereisd door Thailand, geen probleem.

ik denk dat Thailand een van de weinige landen is, waar je beter als vrouw alleen kan reizen dan als man :wink:

1 like

Hoezo :unibrow::cheer::lol:

Nu weet ik dat jij me wel begrijpt, maar anderen wellicht niet:

Mannen worden in Thailand regelmatig aangesproken door het andere geslacht, of door iemand die zich voordoet als het andere geslacht, of door iemand die zich om heeft laten bouwen tot het andere geslacht. En meestak is dat niet voor een kort gesprekje, maar voor ehhhhhh… iets wat niet gratis is :wub:

Ik weet persoonlijk weinig dingen in het leven die gratis zijn, maar je hoeft toch niet ergens op in te gaan en wat is er fout aan zo kunnen vrouwen veilig alleen op reis gaan, elk voordeel heeft een nadeel en visa versa.

Ik zeg niet dat er iets fout en is!

Tijdens mijn stage in Indonesie werd ik meerdere keren per week ten huwelijk gevraagd. Ik vond dat soms best irritant! En zo heb ik vrienden die alle vrouwelijke aandacht in Thailand irritant vinden. Maar het is inderdaad ieders eigen keus, en zolang dat een vrijwillige keus is is daar niks mis mee.

Naar verluid zal je in India als vrouw ook niet met rust gelaten worden waar je ook zit loopt of staat, nu zullen de vrouwen die zich aanbieden welke in de sector ā€œwerkenā€ niet de bedoeling hebben om je meteen ten huwelijk te vragen maar het komt over alsof het onvermijdelijk is als je in Thailand bent en dan als man zijnde.

Als je buurten of locatie’s vermijd waar het zich afspeelt hoef je jou ook niet te ergeren of het irritant te vinden, en als je er in begeeft tja dan is het net de koopvrouw/man die haar/zijn waar aanbied en dat laatste is dan niet oneerbiedig bedoeld.

ik vermoed over welke sector je het hebt maar die is illegaal en bestaat dus niet. Die dames werken op de internationale dating markt.

en het is wel degelijk echt werk zonder aanhalingstekens.

Is mij bekend, dus we kunnen dat onderwerp nog wel verder uitdiepen, we praten tenslotte over het oudste beroep dat er bestaat.
De aanhalings tekens waren dus bedoelt om het als werk aan te geven maar net hoe jij het ziet.

heb ik het verkeerd begrepen mijn excuses

:chin:

maar om terug te keren bij de vraag, het is heel goed te doen om alleen te reizen door thailand zowel voor mannen als voor vrouwen, het alleen reizen heeft inderdaad het voordeel dat je heel snel contact krijgt met local’s en met andere reizigers

Poepsimpel,een motto huren en je bent vertrokken!!
Ben zelf met de motto heel de Isan aan het afrijden,sommige plaatsen waar ik halte heb gehouden,kom je practish geen toeristen tegen!!zaaaaaaaalig!
gegroet:georgessiam nu nog in Nong Kai morgenvroeg ribber de bie richting Khon Kaen.:chin:

http://yourthaiguide.com

Alleen reizen is geen probleem, een goede optie is een plaatselijke gids te huren.
klik hierboven en zoek een gids.

Fijne vakantie,

Gr.Rick

http://oodynl.ws