Is Thailand een veilig land om alleen naar toe te reizen?

Is Thailand een veilig land om alleen naar toe te reizen?
Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord eventueel hieronder toe.
gegroet:georgessiam

Hangt ervan af met welke vliegtuig>>> je vliegt, maar ik neem aan dat je de poll niet zo bedoelde lol2

Je bent vaak genoeg in Thailand geweest om te weten dat het er veilig is… :wink: Ook als vrouw alleen.

heb nee gestemd Thailand is niet veilig…vanwege herhalingsgevaar

:chin:Thailand is veilig om alleen te bereizen met uitzonderingen daar gelaten.
zo zijn sommige straatjes in Bangkok waar je in de nacht zeker niet alleen op pad moet gaan maar dat soort straatjes heb je in bijna elke wereld stad
en de meest zuidelijke provincies zou ik even niet aandoen daar is het al jaren onrustig.:thailand::cambodia:

Thailand is een relatief veilig land om te bereizen,als ik dikwijls in Kao san rondloop kom ik vele jonge vrouwen tegen die alleen reizen in dit prachtig land.
Geef altijd de raad als ze eventueel de zuiderlijke provincies aandoen(oa:pattani;songklaya)dat men wel voorzichtig moet zijn.
Af en toe lees ik negatieve berichten op het net,men kan dus best deze steden vermijden.
Voor de rest is er geen vuiltje aan de lucht op andere plaatsen in Thailand.
gegroet:georgessiam.

lol2lol2lol2lol2lol2 Dat is inderdaad een groot probleem

Ik heb jarenlang alleen gereisd en nooit iets noemenswaardig meegemaakt, maar je moet evt problemen niet opzoeken dat geld voor hier als voor daar.

Ik vind het een heel veilig land om in rond te reizen voor zowel mannen als vrouwen. Natuurlijk heb je in de grote en kleine steden buurten waar je moet oppassen maar die heb je zeer zeker ook in Nederland. Het zuiden van Thailand is in mijn ogen wel iets minder prettig reizen en dan bedoel ik de regio rond en tegen de grens aan van Maleisië en niet Koh Samui etc!

Ja is veilig. Ik was een keer midden in de nacht verdwaald in Bangkok en was alleen. Maar kon gewoon teruglopen, niks gebeurd.

Vergeleken met grote Nederlandse steden is Bangkok super-super veilig. Je kan als vrouw alleen met een gerust hard over de Patpong wandelen, zonder een centje last. Dat hoef je als vrouw niet te proberen in de Geleenstraat… (minder fraaie rose buurt in Den Haag).