Vrouw alleen op vakantie in Thailand

Hoi Allemaal,

Ik wil graag van de zomer alleen op vakantienaar Thailand. Ik vraag mij af of dat als vrouw goed te doen is in Thailand of is het verstandiger om samen met iemand te reizen.

Iemand ervaring met het alleen reizen in Thailand.

bedankt.

Groetjes,

Esther

Dag Esther,

Het hangt er volgens mij vanaf waar je juist naartoe wil gaan.
Wil je echt gaan rondtrekken in het noorden dan lijkt een reisgezel me aangewezen (toch zeker bij je eerste ervaring).
Wil je bkk, koh samui, koh chang, … bezoeken dan kan je dit naar mijn mening perfect alleen doen.
Ik reis ook alleen en naar mijn ervaring (als man weliswaar) zijn de Thai erg behulpzaam en ik heb me daar nog geen moment onveilig of bedreigd gevoeld.

Groeten.

Hee Esther,

Het alleen reizen gaat inderdaad goed in Thailand, ik moet hier wel bij vertellen dat ikzelf nog niet alleen door Thailand heb gereist, maar de Thai is over het algemeen erg behulpzaam en daarbij komt ook nog dat het contact met mede reizigers heel erg gemakkelijk gaat en ik denk dat je daardoor niet zo heel vaak alleen zult zijn tenzij je er speciaal voor kiest natuurlijk.

Ikzelf ga dit jaar zelf ook alleen reizen voor 2 maanden door Thailand, en vind het toch ook wel een beetje spannend maar heb er al heel veel zin in!

Succes met de voorbereidingen, vergeet niet een visum aan te vragen mocht je langer als een maand gaan…

Groeten :dag:

Alleen door Thailand reizen is als vrouw prima te doen, ook het noorden is geen probleem. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan kan er niks mis gaan.
Alleen het uiterste zuiden (omgeving Pattani, Narathiwat, Songkhla) zou je beter kunnen mijden, maar dat geldt voor elke toerist. In deze omgeving is het al jaren onrustig en zijn regelmatig problemen, niet gericht tegen toeristen, maar als je er niks te zoeken hebt, kan je er het beste gewoon weg blijven.

Over het reizen door Thailand als vrouw alleen is vorig jaar al een topic geopend…ik zal deze er even proberen bij te zoeken en de link dan hier plakken.

Zie hier het vorige topic over dit onderwerp:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=43552

Hallo,

Een vriendin van mij reist op dit moment alleen door Thailand. Het is volgens haar prima te doen. De mensen zijn behulpzaam en vriendelijk. Dit is ook mijn eigen ervaring. Gewoon gaan dus!

Groetjes Anika

Als vrouw alleen op vakantie gaan in thailand is goed te doen net zo als voor mannen.In de touristensteden is het zeer gemakkelijk andere alleengaande reizigers te ontmoeten en verder is alles in die steden makkelijk te regelen.

Mocht je toch iemand zoeken die je even wat wegwijs kan maken bij aankomst en je eventueel kan begeleiden op je tour,
een kennis van me Sommut(vrouw 31 jaar) werkt als persoonlijke gids voor rond reizen door Thailand. Ze kan je ophalen op het vliegveld, dingen voor je regelen waar nodig etc. Belangstelling kijk dan even op haar weblog http://thailandtourguide.wordpress.com voor meer informatie.:vak02::vak02:

Hee “DannHann”,

Kijk ook nog even op dit forum na, wat je beter niet kunt doen, de meeste scams vinden plaats in Bangkok. Zorg in ieder geval dat je van de laatste scams op de hoogte bent, zodat je ze " voelt aankomen ".

Ik reis ook altijd alleen, ik ben een man, bij de vrouwen die ik heb ontmoet die alleen reisden , viel me een ding op:
De rode loper wordt voor hen nog extra uitgerold! Ik denk dan : Ik voel me al heel erg welkom, hoe moet zo’n vrouw zich dan wel niet voelen…

Hans.

Hans dit is geen scam. Denk er aan er zijn ook nog normale eerlijke mensen in Thailand.
De meeste scams vinden plaats in het barcircuit. Je hebt gelijk je moet voorzichtig zijn maar je bent er nog altijd zelf bij. Je kan ten alle tijden ook even contact met mij opnemen. john

johndoo en hans de OP is al 2 ruim 2 jaar oud dus ik denk dat ze al terug is inmiddels.

Ja had ik gezien Baco. Maar toch even een linkje voor de toekomstige bezoekers.

Ik kies juist voor Thailand áls vrouw solo’ op reis.