Ik ben van plan om eind dit jaar 3 weken alleen door Thailand te reizen.
Ik vroeg me af of er dames op dit forum zijn die ook alleen door Thailand gereisd hebben. Is dit goed te doen?
Zouden jullie misschien jullie ervaringen met mij willen delen? Waar moet ik op letten, welke plaatsen kan ik misschien beter ontwijken?
Ontmoet je onderweg genoeg andere reizigers?
Ik heb in 2003, 2006 en 2011 in m’n eentje door Thailand gereisd. Soms een paar dagen, soms een maand.
Reizen door Thailand als vrouw alleen is geen probleem. Je kan op verschillende plekken mensen ontmoeten, bv. in de bus/op de boot, bij een excursie of tijdens het eten.
Dingen die je niet moet doen (alleen) zijn dingen als straal bezopen worden of drugs gebruiken. Je bent dan kwetsbaarder.
In toeristische gebieden is het 24/7 druk op straat, maar ik zou niet 's nachts in een achterafbuurt op straat lopen. Maar dat doe je thuis ook niet!
bedankt! de meeste zijn het mij namelijk af aan het raden om er in mijn eentje naar toe te gaan, maar wil dit heel graag.
Aan de ene kant van ik dit natuurlijk heel eng, maar ik denk dat wanneer je er eenmaal bent, alles vanzelf gaat. Ik gebruik geen drugs en drink met mate tot helemaal niet, dat moet dan wel goed komen!
Hoi,
Gewoon lekker gaan! Ben 3 jaar geleden alleen naar Thailand geweest. Fantastische maand gehad, veel gezien, veel mensen leren kennen en heel veel genoten. Kortom: gewoon doen.
Gebruik inderdaad je gezond verstand en doe geen dingen die je hier in Nederland ook niet zou doen.
bedankt voor je reactie Cecile! ben zo benieuwd, ben wel eens vaker weg geweest, maar dit wordt de eerste keer alleen naar Azie. Vind het wel een beetje eng, maar met zulke reacties krijg ik er meer zin in. Nu kijken waar in Thailand ik ongeveer naar toe wil en wat ik ongeveer wil doen.