Wederom naar Thailand?

Vorig jaar november heb ik voor het eerst 3 weken rondgereisd in Thailand.
Ben naar het noorden ,zuiden, westen, en oosten geweest.
Nu ben ik vanaf november 6 weken vrij,en ben aan het twijfelen.
Ik wil weer op reis en ook weer alleen. Het liefst bezoek ik een ander land,maar Thailand voelt voor zo goed en vertrouwd. Vooral omdat je er als vrouw alleen kunt reizen. Ik ben aan het zoeken maar ik kan geen land vinden die mij “pakt”. Hebben jullie ideetjes?

Thailand is een heerlijk land en zeker ook heel erg geschikt om alleen in rond te reizen dus niet twijfelen weer heen gaan haha :cheer:

Er is nog zo veel te zien en te doen in Thailand. Waar ben je vorig jaar de drie weken allemaal geweest en wat wil je graag nog zien?

Ik ben in Bangkok geweest waar ik veel tempels heb bezocht en heb daar ook een fietstocht gemaakt. Ben in Chiang Mai geweest,wederom tempels bezocht,jungletocht en kookcursus gedaan. Daarna naar de river kwai gereisd,en toen een paar dagen op Ko Chang vertoefd.En wat nu…?

je zou bv nu richting het zuiden kunnen gaan? Hua Hin,Chumpon Ranong,Khao lak Krabi, Surathani, de eilanden Kog Pangnan Kho tao en dan via Chumpon weer terug naar BKK.

Je kan natuurlijk ook de andere en minder bekende kant van Thailand op zoeken. Ayutthaya,Lopburi,Korat,Surin,Ubon Ratchathani,Khon Kaen,Nakhon Phanom,Udon Thani en dan per vliegtuig terug naar BKK en dan de laatste paar dagen bv Koh Samet. Vooral de laatste route is erg mooi en vaak minder toeristisch,maar de afstanden zijn vrij groot maar goed het is een opzetje.
Er is zoveel mogelijk…

1 like

Hoi Yvonne,

Waarom Thailand dan niet combineren met bijvoorbeeld Laos ?
Dan ben je dus in het vertrouwde Thailand en zie je ook nog een ander land !
Laos is zeker de moeite waard (Luang Prabang is GE-WEL-DIG !!!).

hallo Yvonne, ik wil me bij Dave aansluiten waarom thailand niet combineren met Laos of Cambodja, zeker als je zoals Rik voorsteld om het noord oosten van Thailand te bezoeken is dit zeer makkelijk te combineren
Luang Prabang is inderdaad erg mooi maar wat te denken van Agkor Wat:wub:

Jongens ,jongens,net als vorig jaar begint mijn enthousiasme te groeien,bedankt!
Laos lijkt mij idd ook wel wat. Cambodja,is dat wel veilig als vrouw alleen?

Ik heb zelf de laatste jaren een van de ‘standaard-routes’ in Laos gevolgd: Vientiane-Vang Vieng-Luang Prabang (of omgekeerd).
Mocht je beetje indruk willen krijgen, dan kan je een verslagje van mijn laatste Thailand/Laos-reis lezen op www.ReisdoorThailand.nl

een groeiend enthuosiasme om naar deze geweldige regio te reizen is mij zeer bekend, ook Cambodja is veilig voor een vrouw alleen

ja hoor, Cambodja is absoluut veilig als vrouw alleen. En zoals je in Thailand wel gemerkt zult hebben: je komt altijd wel gezellige mensen tegen.

Persoonlijk vond ik Laos leuker dan Cambodja. In Laos alleen al kun je je makkelijk 4 weken vermaken. Maar Cambodja heeft Angkor Wat, en dat is toch wel een van de meest bijzondere dingen van ZO-Azie die ik gezien heb. Neem de tijd voor Angkor Wat, en bezoek niet alleen de hoofdtempels.